نگاه کلی به پلاگ ولو Plug Valve

پلاگ ولو Plug Valve چیست

شیر پلاگین یک شیر دستی یک چهارم چرخشی است که از یک پلاگین استوانه ای یا مخروطی برای اجازه یا جلوگیری از جریان مستقیم در بدنه استفاده می کند. دوشاخه دارای یک دهانه مستقیم از طریق پورت کامل است. شیر دوشاخه را می توان در سرویس های روشن-خاموش، دریچه گاز متوسط و انحراف استفاده کرد.

استاندارد رو در رو برای شیرهای پلاگین معمولاً با استاندارد ANSI B16.10 مرتبط است. با این حال، بسیاری از تولید کنندگان ترجیح داده اند از ابعاد رو به رو ارائه شده برای شیرهای دروازه استفاده کنند تا دریچه های پلاگین به عنوان جایگزینی برای شیر دروازه در خدمات فرآیند موجود استفاده شوند.

طراحی سوپاپ دوشاخه Plug Valve Design

متداول ترین طراحی شیر پلاگین امکان سرویس مستقیم و دو طرفه را با عنصر بسته شدن در وسط بدنه فراهم می کند. عنصر بسته شدن که یک پلاگین و یک آستین است، از طریق ورودی بالای بدنه قابل دسترسی است و توسط یک کلاه کاپوت مهر و موم شده است. یک نمایش نموداری از شیر پلاگین در زیر نشان داده شده است.

در حالت باز، گذرگاه در دوشاخه با درگاه‌های ورودی و خروجی شیر هماهنگ می‌شود. هنگامی که المنت بسته کننده 90 درجه از موقعیت باز چرخانده می شود، قسمت جامد پلاگ مسیر عبور جریان را مسدود کرده و جریان سیال را متوقف می کند.

برای برخی از خدمات شیمیایی خورنده (مانند اسید کلریدریک، اسید سولفوریک و غیره)، بدنه شیرهای پلاگین به طور کامل با PTFE، PVDF، PVDC، پلی اتیلن، پلی پروپیلن یا پوشش های مشابه پوشانده شده اند.

دریچه های سه طرفه پلاگین نیز معمول هستند، با پورت سوم معمولاً در زاویه قائم از ورودی قرار دارند. با طراحی سه طرفه، عنصر بسته برای منحرف کردن یا ترکیب جریان استفاده می شود

جریان انحرافی – جریان از ورودی وارد می شود و از طریق دوشاخه حرکت می کند که جریان را به یکی از دو خروجی هدایت می کند. هنگامی که دوشاخه 90 درجه جابجا می شود، جریان به خروجی دیگر کانال می شود. در موقعیت میانی، جریان ممکن است به طور مساوی به هر دو خروجی تقسیم شود.
جریان ترکیبی – جریان از دو ورودی به یک خروجی منفرد هدایت می شود.

طراحی و اعضایی پلاگ ولو

انواع شیر برقی

Types of Plug Valves

شیرهای دوشاخه در انواع مختلفی به شرح زیر موجود هستند:

شیر دوشاخه روانکاری
شیر دوشاخه غیر روان کننده
شیر دوشاخه چند پورت
شیر دوشاخه غیرعادی
دریچه پلاگین در حال گسترش
این موارد در مقالات جداگانه مورد بحث قرار خواهند گرفت

فروش انواع پلاگ ولو یا شیر پلاگ ولو

برنامه های کاربردی شیر برقی

دریچه‌های دوشاخه معمولاً در سرویس‌های کم فشار-دمای پایین استفاده می‌شوند، اگرچه برخی از طرح‌های فشار بالا-دمای بالا نیز وجود دارد.
شیرهای دوشاخه دریچه هایی با ظرفیت بالا هستند که می توانند برای کنترل جریان جهت دار حتی در سیستم های خلاء متوسط استفاده شوند.
شیرهای دوشاخه می توانند به طور موثر گاز و سوخت مایع را اداره کنند.
شیرهای دوشاخه می توانند با خیال راحت جریان دمای شدید مانند آب تغذیه دیگ بخار، میعانات و سایر عناصر از این قبیل را کنترل کنند.
شیرهای دوشاخه را می توان برای تنظیم جریان مایعات حاوی جامدات معلق، به عنوان مثال، دوغاب استفاده کرد.

مزایا و معایب شیر دوشاخه

مزایای

شیرهای دوشاخه دارای طراحی ساده با قطعات کمی هستند.
شیرهای دوشاخه به راحتی باز و بسته می شوند (به جز ابعاد بزرگ).
تعمیر و نگهداری و تعمیر شیرهای پلاگین در محل کار قابل انجام است.
شیرهای دوشاخه دارای مقاومت جریان کم هستند.
شیرهای دوشاخه ضد نشت قابل اعتمادی را ارائه می دهند.
معایب

به دلیل اصطکاک زیاد، حرکت اول (باز و بسته شدن) نیاز به نیروی زیادی دارد.
NPS 4 (DN100) و شیرهای پلاگین بزرگتر به گیربکس یا محرک نیاز دارند.
انتقال شیر دوشاخه به دلیل پلاگ مخروطی جریان باریک می شود.
به طور کلی، هزینه شیرهای برقی بسیار بیشتر از شیرهای توپی است.

ولو دوشاخ چیست و کاربردهای ان در صنعت پلاگ ولو
generalsanat_vahid وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید