پمپ هیدرولیکی pumps hydraulic مارک Walvoilو Parkerو HAWE

فروش انواع پمپ هیدرولیکی مارک HAWE-فروش انواع پمپ هیدرولیکی پارکر Parker-فروش انواع پمپ هیدرولیکی مارک walvoil

پمپ هیدرولیک

pumps hydraulic برند Walvoil چیست:

پمپ های هیدرولیک در سیستم های محرک هیدرولیک استفاده می شوند و می توانند هیدرواستاتیک یا هیدرودینامیک باشند. پمپ هیدرولیک منبع مکانیکی نیرو است که نیروی مکانیکی را به انرژی هیدرولیک (انرژی هیدرواستاتیکی یعنی جریان، فشار) تبدیل می کند. این جریان با قدرت کافی برای غلبه بر فشار ناشی از بار در خروجی پمپ تولید می کند. هنگامی که یک پمپ هیدرولیک کار می کند، در ورودی پمپ خلاء ایجاد می کند که مایع را از مخزن وارد خط ورودی به پمپ می کند و با عمل مکانیکی این مایع را به خروجی پمپ می رساند و آن را وارد سیستم هیدرولیک می کند. پمپ های هیدرواستاتیک پمپ های جابجایی مثبت هستند در حالی که پمپ های هیدرودینامیکی می توانند پمپ های جابجایی ثابت باشند که در آنها جابجایی (جریان از طریق پمپ در هر چرخش پمپ) قابل تنظیم نیست یا پمپ های جابجایی متغیر که ساختار پیچیده تری دارند که امکان جابجایی را فراهم می کند. تنظیم شود. پمپ های هیدرودینامیکی بیشتر در زندگی روزمره استفاده می شود. پمپ های هیدرواستاتیک در انواع مختلف همگی بر اساس قانون پاسکال کار می کنند

انواع پمپ هیدرولیک

1 پمپ های دنده ای Gear pumps

پمپ های دنده ای (با دندانه های خارجی) (جابجایی ثابت) پمپ های ساده و اقتصادی هستند. حجم جابجایی یا جابجایی پمپ های دنده ای برای هیدرولیک بین 1 تا 200 میلی لیتر خواهد بود. آنها کمترین راندمان حجمی  را در بین هر سه نوع پمپ اصلی (پمپ‌های دنده‌ای، پره‌ای و پیستونی) دارند. این پمپ‌ها ایجاد می‌کنند. فشار از طریق مش بندی دندانه های چرخ دنده، که مایع اطراف چرخ دنده ها را مجبور می کند تا سمت خروجی را تحت فشار قرار دهد. برخی از پمپ های دنده ای در مقایسه با انواع دیگر می توانند بسیار پر سر و صدا باشند، اما پمپ های دنده ای مدرن بسیار قابل اعتمادتر و بسیار کم صداتر از مدل های قدیمی هستند. این تا حدی به دلیل طراحی‌هایی است که شامل چرخ دنده‌های دوشاخه، دندانه‌های چرخ دنده مارپیچی و پروفیل‌های دندانی با دقت کیفیت بالاتری است که مشبک‌تر و صاف‌تر از هم جدا می‌شوند، موج فشار را کاهش می‌دهند و مشکلات مضر مرتبط را کاهش می‌دهند. یکی دیگر از ویژگی های مثبت پمپ دنده ای این است که خرابی فاجعه بار بسیار کمتر از سایر انواع پمپ های هیدرولیک است. این به این دلیل است که چرخ دنده ها به تدریج محفظه و یا بوش های اصلی را فرسوده می کنند و بازده حجمی پمپ را به تدریج کاهش می دهند تا زمانی که کاملاً بی فایده شود. این اغلب مدت ها قبل از سایش اتفاق می افتد و باعث می شود دستگاه مسدود یا خراب شود

خرید و فروش پمپ دنده ای برند walvoil-نمایندگی فروش محصولات و پمپ های دنده ای هیدرولیک

2 پمپ های پره ای دوار Rotary vane pumps

پمپ پره ای دوار یک پمپ جابجایی مثبت است که از پره هایی تشکیل شده است که روی روتوری که در داخل یک حفره می چرخد نصب شده است. در برخی موارد، این پره‌ها می‌توانند طول متغیری داشته باشند و یا برای حفظ تماس با دیواره‌ها در حین چرخش پمپ، کشش داشته باشند. یک عنصر حیاتی در طراحی پمپ پره ای نحوه برخورد پره ها با محفظه پمپ و نحوه ماشینکاری نوک پره ها در این نقطه است. چندین نوع طرح “لپ” استفاده می شود و هدف اصلی ایجاد یک مهر و موم محکم بین داخل محفظه و پره و در عین حال به حداقل رساندن سایش و تماس فلز با فلز است. خروج پره از مرکز دوار و به سمت محفظه پمپ با استفاده از پره های فنری یا به طور سنتی تر، پره هایی که به صورت هیدرودینامیکی بارگذاری می شوند (از طریق سیال سیستم تحت فشار) انجام می شود

پمپ های هیدرولیک پرهای دوار Rotary vane pumps walvoil-انواع پمپ هیدرولیک رولمان صنعت

پمپ های پیچی یا اسکرو هیدرولیک

Screw pumps walvoil

پمپ‌های پیچی (جابه‌جایی ثابت) از دو پیچ ارشمیدس تشکیل شده‌اند که به هم متصل می‌شوند و در داخل یک محفظه محصور می‌شوند. این پمپ ها برای جریان های بالا در فشار نسبتا کم (حداکثر 100 بار (10000 کیلو پاسکال)) استفاده می شوند. مورد نیاز] بلکه برای کمک به رانندگی چرخ دنده فرمان و سایر سیستم ها. مزیت پمپ های پیچی سطح صدای پایین این پمپ ها است. با این حال، راندمان بالا نیست.

مشکل اصلی پمپ های پیچی این است که نیروی واکنش هیدرولیکی در جهتی که به صورت محوری مخالف جهت جریان است منتقل می شود.

دو راه برای غلبه بر این مشکل وجود دارد:

یک یاتاقان رانش را در زیر هر روتور قرار دهید.

با هدایت نیروی هیدرولیک به پیستون زیر روتور تعادل هیدرولیکی ایجاد کنید.

انواع پمپ های پیچی:

تک انتها

انتهای دوتایی

تک روتور

مولتی روتور زمان بندی شده

مولتی روتور بدون زمان

فروش و خرید پمپ هیدرولیکی اسکرو یا پیچی -Screw pumps hydraulic walvoil-رولمان صنعت-walvoil
پمپ اسکرو یا پیچی چیست:فروش پمپ اهیدرولیکی اسکرو یا پیچی walvoil-رولمان صنعت

پمپ های هیدرولیکی محور خم برند walvoil:

پمپ های محور خم، پمپ های پیستونی محوری و موتورها با استفاده از اصل محور خم، جابجایی ثابت یا قابل تنظیم، در دو طرح اصلی مختلف وجود دارد. اصل توما (مهندس هانس توما، آلمان، ثبت اختراع 1935) با حداکثر زاویه 25 درجه و اصل والمارک (گونار اکسل والمارک، ثبت اختراع 1960) با پیستون های کروی شکل در یک تکه با میله پیستون، حلقه های پیستون حداکثر، 40 درجه بین خط مرکزی میل محرک و پیستون (شرکت ولوو هیدرولیک). این پمپ ها بهترین کارایی را در بین پمپ ها دارند. اگرچه به طور کلی، بیشترین جابجایی ها تقریباً یک لیتر در هر دور است، در صورت لزوم می توان یک پمپ حجمی دو لیتری ساخت. اغلب از پمپ‌های با جابجایی متغیر استفاده می‌شود تا جریان روغن به دقت تنظیم شود. این پمپ ها به طور کلی می توانند با فشار کاری 350 تا 420 بار در کار مداوم کار کنند.

معرفی پمپ های هیدرولیکی -محور خم مارک walvoil-رولمان صنعت
انواع پمپ هیدرولیکی دنده ای-walvoil-پمپ پره ای دوار-رولمان صنعت

پمپ های پیستونی محوری خطی هیدرولیکی Inline axial piston pumps برند Walvoil

با استفاده از تکنیک‌های جبران‌سازی مختلف، نوع جابجایی متغیر این پمپ‌ها می‌تواند به طور مداوم دبی سیال در هر دور و فشار سیستم را بر اساس نیاز بار، تنظیمات قطع فشار حداکثر، کنترل اسب بخار/نسبت، و حتی سیستم‌های کاملاً الکترونسیبی تغییر دهد، بدون نیاز به دیگر. ورودی نسبت به سیگنال های الکتریکی این باعث می‌شود که در مقایسه با سایر پمپ‌های جریان ثابت در سیستم‌هایی که سرعت چرخش موتور اصلی دیزلی الکتریکی ثابت است و جریان سیال مورد نیاز غیر ثابت است، به طور بالقوه صرفه‌جویی در مصرف انرژی داشته باشند

معرفی پمپ های -هیدرولیکی-پیستونی-محوری-خطی-رولمان صنعت-نمایندگی walvoil
قیمت پمپ های پیستونی محوری خطی هیدرولیکی Inline axial piston pumps برند Walvoil

نکته برای تعمیر و نگهداری پمپ هیدرولیک WALVOIL

سیستم های هیدرولیک در بسیاری از عملیات های تولیدی و صنعتی رایج هستند. این سیستم ها به بلند کردن بارهای سنگین و فشار دادن قطعات کمک می کند که به صرفه جویی در زمان، ارتقای ایمنی و تکمیل سریع و کارآمد وظایف کمک می کند.

در حالی که همه می‌خواهند تجهیزاتشان دوام بیاورند، ماشین‌ها در نهایت خراب می‌شوند، شروع به انباشته شدن هزینه‌های تعمیر می‌کنند و در نهایت به دنبال تعویض هستند. با این حال، تعمیر و نگهداری مناسب می تواند پمپ شما را در بهترین شرایط کار نگه دارد، بنابراین می تواند برای مدت طولانی فعال بماند.

را

چند نکته را که باید در نظر داشته باشید

1. به برنامه تعمیر و نگهداری پایبند باشید

اول از همه، یک برنامه تعمیر و نگهداری کارآمد برای پمپ هیدرولیک خود داشته باشید. تعمیر و نگهداری منظم به شما این امکان را می دهد که هر مشکلی را قبل از وقوع شناسایی کرده و اقدامی انجام دهید. منتظر نمانید تا پمپ از کار بیفتد تا به آن توجه کافی نشان دهید. با بازرسی منظم دستگاه و رفع هر مشکلی که مشاهده می کنید از تعمیرات پرهزینه خودداری کنید.

2. سیال هیدرولیک را اغلب عوض کنید

به تعداد ساعاتی که پمپ کار کرده است توجه داشته باشید تا بدانید چه زمانی باید سطح سیال در مخزن را بررسی کنید. بدون سطوح مناسب سیال، پمپ فشار کافی برای انجام کار ایجاد نمی کند. به عنوان مثال، با سطح روغن پایین، سیستم هوا را می کشد و باعث حفره شدن پمپ و کاهش فشار سیستم می شود. اطمینان حاصل کنید که به برنامه تغییر سیال که سازندگان پمپ ارائه می کنند پایبند هستید.

همچنین مطمئن شوید که از نوع صحیح سیال هیدرولیک برای پمپ خود استفاده می کنید. شما می خواهید از نوعی روغن استفاده کنید که کارایی پمپ را بهبود می بخشد.

همچنین تمیزی روغن را نیز در نظر بگیرید، زیرا نقش اساسی در افزایش عمر پمپ و سایر اجزای حیاتی مانند واشر و آب بندی دارد.

3. صافی مکش را تمیز کنید

یک صافی مکش در مخزن پمپ هیدرولیک قرار دارد. صافی مکش یک جزء مهم پمپ هیدرولیک است و بقایای روغن را از پمپ حفظ می کند. به دلیل نقش مهمی که دارد، آن را مرتب تمیز کنید.

4. فیلترها را اغلب تغییر دهید

ممکن است با بازرسی چشمی مایع هیدرولیک آلاینده ها را شناسایی نکنید. فیلترها به طور موثر تمام ذرات موجود در روغن را حذف می کنند، بنابراین آنها را طبق برنامه تعویض کنید. در صورت لزوم کاسه فیلتر را نیز تمیز کنید.

یک سیستم فیلتراسیون روغن تضمین می کند که فقط روغن تمیز برای پمپ شما در دسترس است. همیشه نشانگر مسدود شدن فیلتر روغن را بررسی کنید تا ببینید آیا فیلتر مسدود شده است یا خیر.

5. اتصالات لوله و لوله را بررسی کنید

به طور معمول اتصالات لوله و لوله و سیستم های شلنگ را بررسی کنید. آسیب به شیلنگ ها می تواند جریان سیال را مختل کند یا باعث نشت فشار شود. همچنین، مشکلات داخلی را که می تواند شلنگ را مسدود کند، بررسی کنید. فراموش نکنید که کوپلرها، اتصالات و لوله ها را بررسی کنید.

کوپلرها باید همیشه تمیز باشند تا از آلودگی جلوگیری شود. اتصالات باید کمی شل باشد و لوله ها نباید زنگ زده باشند. نشتی می تواند باعث گرم شدن بیش از حد سیستم یا مصرف روغن اضافی شود، بنابراین برای جلوگیری از نشتی در سیستم هیدرولیک خود تمام تلاش خود را انجام دهید.

6. موتور درایو الکترونیکی را اسکن کنید

یک دماسنج مادون قرمز دستی به شما کمک می کند تا هرگونه مشکل داغ شدن بیش از حد موتور درایو الکتریکی را بررسی کنید. نقاط داغ روی بلبرینگ روتور یا محفظه پمپ را بررسی کنید. برای جلوگیری از آسیب طولانی به تجهیزات، باید به طور مرتب این مناطق را سرویس کنید.

همچنین از دماسنج مادون قرمز برای بررسی دمای شیرهای هیدرولیک استفاده کنید. اگر دما از 150 درجه بیشتر شود، این نشانه چسبیدن شیر است. کولر روغن و مخزن روغن را به دقت کنترل کنید تا علائم داغ شدن بیش از حد وجود داشته باشد.

اینکه چقدر پمپ هیدرولیک را به خوبی نگهداری می کنید، عمر مفید آن را تعیین می کند. اگر متوجه هر گونه مشکلی در پمپ هیدرولیک خود شدید یا می خواهید تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده را انجام دهید، برای تمام نیازهای تعمیر و نگهداری هیدرولیک خود با Quad Fluid Dynamics، Inc. تماس بگیرید.

فروش پمپ هیدرولیک رادیال Walvoil-پمپ هیدرولیک پیستونی-پمپ هیرولیک پیستونی سرکج walvoil
فروش انواع پمپ هیدرولیکی مارک HAWE-فروش انواع پمپ هیدرولیکی پارکر Parker-فروش انواع پمپ هیدرولیکی مارک walvoil

نحوه انتخاب پمپ هيدروليک

اولين نکته ای که در انتخاب پمپ مناسب هيدروليك براي يك كاربرد معين می بایست مدنظر قرار داد، بررسي ميزان فشار و جريان مورد نياز در مدار است لذا اول باید منحني جريان و فشار در يك چرخه زماني محاسبه شود و در همین راستا همزماني مصرف در فاکتور های مختلف مربوطه مشخص گردد تا حداكثر جريان مورد نياز معین گردد. براي انتخاب پمپ هیدرولیک مناسب می بایست به موارد ذيل توجه نمود:

  1. اضافه کردن ده درصد دبی به دبی تعیین شده در سايزينگ پمپ
  2. در شير اطمينان یا شیر فشار شكن، فشار تنظيمي بايد معادل ده درصد افزون تر از فشار كاري سيستم باشد.

در نهایت این دو فاکتور باعث اعمال توان بيشتر در سيستم هيدروليك تزريق می گردد.

آنچه به عنوان نیرو محرکه در سیستم های هیدرولیک عمل می کند، موتورهای احتراقی یا الکتروموتورها هستند. محدوده سرعت های تعریف شده برای الکتروموتورها بین 1200 تا 1800 rpm است؛ البته لازم به ذکر است که در کاربردهای هوایی و فضایی، پمپ با سرعت 2000 rpm هم به کار می رود. در مواردی که سیستم متحرک است و یا اینکه مشکل کمبود فضا وجود دارد و همچنین ویژگی وزن و حجم پمپ مهم است، باید از واحد های کوچک که دارای سرعت بالایی هستند، استفاده کرد.

محاسبه توان مورد نیاز براي الكتروموتور گرداننده پمپ در سیستم های هیدرولیک (با تعیین فشار کاری و دبی مصرفی روغن و بدون در نظر گرفتن راندمان های مكانيكی و حجمی)

P (کیلووات) = [Q (lit/min) X p (bar)]/600 که در این فرمول P = توان، Q = دبی، p = فشار می باشد.

مثال: توان الكترو موتور با فشار كاري 120 بار و دبي 30 لیتر در دقیقه عبارت است از:P= 30X120/600 =6 kW

آشنایی با پمپ هیدرولیک hawe-پمپ هیدرولیک دنده ای هیدرولیک parker-رولمان صنعت
generalsanat_vahid وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید