معرفی شیر اطمینان HEROSE

شیر اطمینان HEROSE-شیرآلات یا والو برند HEROSE-Safety valve

شیراطمینان چیست؟

شیر اطمینان که به آن شیر ایمنی یا سیفتی ولو (Safety Valve) نیز گفته می شود از انواع والو است که با هدف جلوگیری از فشار بیشتر از حد طراحی، روی مخازن تحت فشار، مورد استفاده قرار می گیرد. در بازار به اشتباه به این شیر، سفتی ولو گفته می شود اما نام درست این محصول سیفتی ولو (Safety Valve) است. این شیرهای اطمینان، پرشر سیفتی ولو (Pressure Safety Valve) یا به طور اختصار PSV نیز نامیده می شوند. شیرهای اطمینان به صورت مستقیم روی مخازن نصب می شوند، با بالا رفتن فشار وارد عمل شده و با باز شدن دریچه بخشی از سیال را از سیستم خارج می کنند، بدین صورت باعث کاهش فشار می شوند. تا زمانی که فشار تا حد خطرناکی بالا نرود، کارایی آن ها نیز مورد ارزیابی قرار نمی گیرد.

 شیر اطمینان در انواع مدل های زیر ارائه می گردد:

  • ریلیف ولو

  • شیر اطمینان پایلوت دار

  • شیر اطمینان با بارگذاری مستقیم

  • شیر اطمینان متعادل فانوسی

  • صفحه گسیختگی

  • شیر اطمینان خلا

  • شیر اطمینان فنر دار

  • شیر اطمینان وزن خالص

Safety valve-شیرآلات herose-قیمت فروش والو برند herose-نحوه استفاده درست از شیر اطمینان

مشخصات فنی شیر اطمینان یا ایمنی

هدف از کاربرد این نوع شیر روی مخازن تحت فشار، جلوگیری از اعمال فشار بیش از حد طراحی شده بر روی مخزن است. این نوع شیر مدل های مختلفی دارد. در یک مدل آن قطر دهانه ی ورودی شیر با خروجی آن برابر است و در مدل دیگر قطر ورودی شیر کوچک تر از قطر دهانه خروجی آن می باشد. از انواع شیر اطمینان صنعتی می توان به شیر درون چاهی، شیر سطحی، شیر فشار بالا و شیر قطع کننده اشاره نمود

معرفی ریلیف ولو

ریلیف ولو (Relief Valve) یک شیر فشار شکن خودکار است که در صورت افزایش فشار سیستم به طور خودکار باز می شود. این شیر ها به صورت ضربه ای عمل نمی کنند و درست زمانی استفاده می شود که تنها تخلیه حجم کمی از سیال موجب کاهش سریع فشار شود. این شیر ها معمولا به صورت مداوم در حالت Overpressure عمل می کنند تا فشار سیستم را در حد نرمال نگه دارند.

 معرفی شیر اطمینان پایلوت دار

شیر اطمینان پایلوت دار شیری است که از یک شیر اصلی، یک دیسک با پیستون یا دیافراگم و یک پایلوت تشکیل شده است. وظیفه پایلوت انتقال فشار سیستم به محفظه پیستون است. در این قسمت به دلیل بزرگ بودن سطح مقطع پیستون نسبت به نشیمنگاه، دیسک بسته می ماند. هنگامی که فشار به میزان تنظیم شده رسید، پایلوت جریان سیال را به محفظه پیستون برده و همزمان محفظه پیستون را تخلیه می کند که این امر باعث باز شدن دیسک می شود.

شیرهای Pilot operated دارای امتیازاتی نسبت به سایرین هستند. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فنر بزرگ و محفظه آن با یک پایلوت کوچک جایگزین شده و این امر باعث کاهش وزن و هزینه شیر می شود.
  • شیرهای اطمینان پایلوت دار دارای فیلتر در ساختار خود هستند و به طور کلی برای خدمات نسبتا تمیز توصیه می شوند.
  •  
فروش-خرید-مقایسه فروش شیرآلات یا والو herose-رولمان صنعت شیر اطمینان صنعتی HEROSE

معرفی

شیر اطمینان با بارگذاری مستقیم

شیر اطمینان با بارگذاری مستقیم (Conventional Safety Relief Valve) از نوع بارگذاری مستقیم است که فشار تنظیمی آن متأثر از تغییرات فشار موجود در خروجی می باشد. وقتی فشار موجود در خروجی و فشار متغیر از 10 درصد فشار تنظیمی تجاوز نکند و یا فشار موجود در خروجی ثابت باشد از این شیر استفاده می شود.

شیر اطمینان با بارگذاری مستقیم (Conventional Safety Relief Valve) از نوع بارگذاری مستقیم است که فشار تنظیمی آن متأثر از تغییرات فشار موجود در خروجی می باشد. وقتی فشار موجود در خروجی و فشار متغیر از 10 درصد فشار تنظیمی تجاوز نکند و یا فشار موجود در خروجی ثابت باشد از این شیر استفاده می شود.

معرفی شیر اطمینان خلا

شیر اطمینان خلا (Pressure Vacuum Relief Valve) بر اساس استاندارد API2000 طراحی شده و معمولا از نوع شیر کمکی و یا بارگذاری وزنه ای است. شیر های اطمینان خلاء معمولا بر روی مخازن ذخیره فشار پایین استفاده می شوند. این شیر های اطمینان خلا یا همان پرشر وکیوم ولو ها یکی از شیر های پر کاربرد صنایع مخصوصا نفت و گاز می باشد و معمولا در قسمت بالایی مخزن قرار می گیرد. هدف اصلی کاربرد آن جلوگیری از بالا و پایین رفتن بیش از حد فشار است. در صورت بالا رفتن فشار شیر عمل کرده و با باز شدن خروجی باعث کاهش فشار خط می شود همچنین در صورت کاهش فشار در اصطلاح به صورت تنفسی عمل کرده و باعث جبران فشار از دست رفته مخزن خواهد شد.

معرفی شیر اطمینان فنر دار

ساختار شیر اطمینان (Spring Loaded Safety Valve) با فنر به این صورت است که روی صفحه دریچه آن فنری تعبیه شده که دیسک شیر را در جهت خلاف جریان ورودی فشار می دهد و به وسیله مهره ای که در بالای این فنر وجود دارد می توان فشار روی دریچه مخزن را تا حد ایمنی مورد نظر تنظیم کرد. زمانی که فشار داخل شیر بالا رود این فنر باز شده و دیسک را آزاد می کند، این امر سبب جریان سیال خواهد شد. این نوع شیر اطمینان بیشتر برای مخازن تحت فشار استفاده می شود. با توجه به نوع سیال به کار رفته در خط که می تواند بخار، گاز و یا مایع باشد از یک آب بند در کنار فنر استفاده می شود که سبب به حداقل رساندن فشار برگشتی می شود. به این نوع شیر، شیر های فشار بالا نیز گفته می شود.

معرفی

شیر اطمینان فشار بالا چیست؟

شیر اطمینان فشار بالا شیری است که توسط یک فنر بسته شده است، با رسیدن فشار پشت شیر به یک فشار استاتیکی مشخص عمل کرده و سپس به سرعت باز می شود. این شیر وظیفه ی محافظت از تغییرات فشار در خط را بر عهده دارد. شیر های اطمینان فشار بالا برای سیستم های لوله کشی و مخازن بسیار حیاتی می باشند.

شیرهای اطمینان فشار بالا با آزاد کردن مقداری از سیال به بیرون از منطقه تحت فشار به یک مکان امن، ایمن سازی را انجام می دهند. این شیرها، در جاهایی که حداکثر فشار کاری به وجود می آید، نصب می گردند. به عنوان مثال در سیستم های تولید بخار، شیر های اطمینان برای جلوگیری از افزایش فشار بر روی بویلر ها نصب می شوند.

قیمت خرید و فروش و والو و شیر های صنعتی اطمینان HEROSE-سفتی والو HEROSE-رولمان صنعت نمایندگی فروش شرکت HEROSE

نحوه تنظیم شیر اطمینان

فرآیند عملکرد به این صورت می باشد که فنر داخلی شیر قابلیت تنظیم بر روی یک فشار خاص را دارد که به آن ست پرشر (Set Pressure) گفته می شود. این تنظیم از طریق پیچ داخلی شیر انجام می پذیرد. پس از نصب شیر در سیستم، اگر بر اثر افزایش فشار و رسیدن به فشار تنظیمی، سیال از طریق شیر اطمینان به بیرون از سیستم انتقال داده شود، تا زمانی که این فشار به کمتر از ست پرشر نرسد، سیال به سیستم باز نمی گردد. با مشخص بودن مساحت سطح مقطع و اندازه نازل می توان مشخص نمود که چه حجم سیال از شیر خارج خواهد شد. توجه داشته باشید که در ابتدا اندازه نازل خروجی می بایست محاسبه گردد.

شیر اطمینان صنعتی

به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه فشار در مخازن تحت فشار یا خطوط لوله تحت فشار، یک شیر اطمینان تعبیه شده تا از سیستم محافظت کند. سوپاپ یا شیر اطمینان به گونه ای طراحی شده است که در حداکثر فشار معین باز شده و در نتیجه مخزن یا سیستم تحت فشار تخلیه می گردد. شیر های اطمینان تقریباً در تمام مناطق خطوط لوله مخصوصا مخازن تحت فشار کاربرد دارند. به عنوان مثال در مخزن کرایوژنیک به عنوان یک شیر اطمینان آن هم از نوع فنری، کاربرد حیاتی دارد.

شیر های اطمینان صنعتی برای سیستم های گازی، بخار و سیالات بسیار مفید هستند و معمولا با موادی نظیر فولاد ضد زنگ، برنز، چدن، برنج تولید می شوند.

انواع شیر اطمینان از نظر جنس بدنه

شیر اطمینان برنجی: از این نوع شیر بیشتر در خطوط لوله آب یا هوا با اتصال دنده ای (رزوه ای) استفاده می شود، شیر های اطمینان برنجی در سایز های ⅜ اینچ تا 2 اینچ موجود می باشد و در دو مدل اهرمی و ساده قابل ارائه است.

شیر اطمینان چدنی چیست؟

 یکی از شیر های پر مصرف به دلیل هزینه های مناسب می باشد، این شیر ها در انواع رزوه ای و فلنجی موجود می باشند و عموما برای آب یا سیالاتی که خورندگی ندارند، کاربرد دارد.

شیر اطمینان فولادی چیست؟

 شیر های اطمینان فولادی مقاومت بالا تری نسبت به دو مدل قبل دارند، قطعات داخلی این شیرآلات عموما از جنس استیل بوده و در کلاس های کاری 150، 300، 600، 900 موجود می باشد

شیر اطمینان استنلس استیل چیست؟

سیفتی ولو های استیل یکی از مقاوم ترین انواع شیر های اطمینان هستند و به صورت دنده ای (رزوه ای) و فلنجی در کلاس های کاری مختلف موجود می باشند.

شیر اطمینان یا سیفتی ولو-شیرهای اطمینان یا safety valves-رولمان صنعت-
generalsanat_vahid وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید