بررسی تخصصی گریس پمپ بادی(گریس پمپ پنوماتیکی)

معرفی کامل گریس پمپ بادی

گریس پمپ بادی چیست؟

گریس پمپ بادی ،ابزاری است که به منظور افزایش فشار ورودی گریس تزریقی به شفتها و نقاط روانکاری استفاده می شود. این دستگاه با استفاده از ورودی باد کمپرسور فشار مورد نیاز جهت تزریق گریس را ایجاد می کند. در هنگام خرید گریس پمپ بادی دانستن نسبت فشار و فلوی خروجی بسیار مهم است.

این دو مشخصه ربطی به سایز گریس پمپ ندارند. گریس پمپ بادی از دو بخش مهم تشکیل شده است:

1- ایر موتور بخش کاملا پنوماتیکی گریس پمپ بادی بشکه ای می‌باشد. این بخش در واقع محرک و راه‌انداز گریس پمپ بادی می‌باشد واندازه مساحت این بخش روی نسبت فشار موثر است.

ایر موتور شامل یک سیلندر و پیستون پنوماتیکی است که دارای آب بند می‌باشد. همچنین این بخش شامل یک سوپاپ کشویی است که وظیفه‌ی انتقال هوا به صورت مداوم به دو سوی پیستون جهت حرکت خطی را دارا می‌باشد.

جهت بالابردن عمر این قسمت باید از یک واحد هوای فشرده با سایز مناسب استفاده کرد تا هم هوای ورودی فیلتر و روغنکاری شود و هم فشار هوای ورودی تنظیم شود.

2- تیوب یا لوله گریس پمپ  بادی دومین جز گریس پمپ بادیست که دارای شفت‌ها و قطعاتی می‌باشد که حرکت رفت و برگشتی خود را از ایرموتور گرفته و وظیفه‌ی انتقال گریس به سمت خروجی را دارد.

شفت خروجی ایرموتور به شفت ورودی لوله پمپ متصل شده و توسط ایر موتور به سمت بالا و پایین حرکت می‌کنند. سایز لوله همان سایز گریس پمپ است که قرار است روی بشکه یا سطل نصب شود.

برای نصب گریس پمپ روی بشکه به درام کاور و صفحه هادی گریس نیاز است. اندازه درام کاور و فالورپلیت به سایز بشکه یا ظرف بستگی دارد.

برای جابجایی گریس پمپ به یک گاری نیاز است.

برای ارسال گریس هم می توان از لوله کشی استفاده کرد یا از یک قرقره شیلنگ جمع کن به همراه نازل گریس.

به منظور مشاهده انواع گریس پمپ بادی کلیک کنید.

یکی از مهم ترین ابزارها در زمینه نگهداری تجهیزات و ماشین آلات صنعتی گریس پمپ میباشد. گریس پمپ در انواع مختلف وجود دارد که گریس پمپ بادی با توجه به سهولت در استفاده و آسان نمودن فرآیند گریسکاری بسیار رایج میباشد. گریس پمپ بادی به وسیله ی AIRMOTOR راه اندازی و توسط قسمت SUCTION TUBE گریس را مکیده و به داخل شیلنگ هدایت مینماید. یکی از مزایای مهم استفاده از گریس پمپ بادی، مکش گریس از مخزن نو و جدید گریس میباشد که باعث ورود گریس تمیز و عاری از هرگونه آلودگی به داخل یاتاقانها میشود. مزیت دیگر گریس پمپ بادی رفع هر گونه گرفتگی در مسیرها و لوله کشی ها و شیلنگ کشی های گریس میباشد.

گریس پمپ بادی به دلیل نسبت فشار بالای کاری قادر به رفع هرگونه گرفتگی در مسیرها میباشد. در برخی مواقع به علت وجود سرمای هوا و یا ورود برخی آلودگی ها یا خشک شدن گریس باعث انسداد مسیرها شده و نیاز به فشار بالا جهت رفع گرفتگی ها میباشد.

از گریس پمپ بادی میتوان به عنوان یک گریس پمپ مرکزی نیز استفاده نمود. استفاده به عنوان پمپ گریس در یک سیستم روانکاری مرکزی مانند سیستم دوخطی بسیار در صنایع سنگین رایج میباشد.

بررسی تخصصی انواع گریس پمپ بشکه ای

شایان ذکر است که ، تمامی گریس پمپ های بادی نیازمند کمپرسور هوا هستند و میتوانند با تقویت فشار باد، گریس را از داخل مخزن به نقطه مورد نظر منتقل کنند. گریس پمپ بادی دارای بیشترین ظرفیت مخزن گریس میباشد و برخی مدل هایش میتوانند تا 50 لیتر گریس را نگهداری کنند. در صنایع و حوزه هایی که حجم گریس کاری سنگین باشد و زمان زیادی باید برای گریس کاری صرف شود بهترین گزینه یک گریس پمپ بادی است. زیرا گریس پمپ بادی از بخش های مختلفی تشکیل شده است و هرکدام نقش و کاربرد گوناگونی دارند.

برای مثال آخرین بخش یک گریس پمپ بادی گان یا کلت گریس پمپ میباشد که برای تزریق گریس به نقطه مورد نظر به کار میرود و از وزن کمی برخوردار است که از خسته شدن اپراتور جلوگیری میکند و میتواند مدت زمان طولانی را صرف گریس کاری و گریس زنی کند.

معرفی کامل گریس پمپ بادی
generalsanat_vahid وب‌سایت
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #

دیدگاهتان را بنویسید