آچار ترکمتر درایو 1/2 گشتاور 70-330 نیوتن متر توسن مدل T12-3000TW

توضیحات

آچار ترکمتر درایو 1/2 گشتاور 70-330 نیوتن متر توسن مدل T12-3000TW

 (آچار ترکمتر توسن)آچار ترکمتر درایو 1/2 گشتاور 70-330 نیوتن متر توسن مدل T12-3000TW ساخت کشور تایوان می باشد و از نسل ترکمتر بریتول انگلستان هست این آچار ترکمتر مناسب خودروهای سنگین و تعمیرگاهی هست و گشتاور 7 کیلوگرم تا 33 کیلوگرم،ویژگی این آچار دقت بالا با تلرانس 4 درصد،دارای بدنه فولادی جهت استحکام و تحمل گشتاور،دارای مکانیزم استوپ اتومات در زمان رسیدن به گشتاور مورد نظر،دارای دسته فلزی آج دارجهت سهولت در کار و لیز نخورد هنگام استفاده از ترکمتر دارای دسته پلاستیکی جهت سهولت در کار با دست و عدم سرخوردن، مغزی دو طرف دار که دراوی 3/8 و 1/2 است و قابلیت تعویض دارد،و در نهایت دارای 4 واحد اندازه گیری نیوتن متر/کیلوگرم/پوند اینچ/پوند فوت مجهز است و دارای جعبه BMC  می باشند که ترکمتر در آن قرار می گیرد

آچار ترکمتر درایو 1/2 گشتاور 70-330 نیوتن متر توسن مدل T12-3000TW

ترکمتر تقه ای چیست؟

کار ترکمتر کنترل و سنجش گشتاور اعمالی به پیچ و مهره در هنگام باز یا بسته کردن آن ها است که در نمونه تقه ای با رسیدن گشتاور به عدد تنظیم شده با یک حرکت کوچک چند میلیمتری قسمت سره و صدای کلیک یا اصطلاحاً تقه کاربر را مطلع می سازند .

این نوع ترکمتر ها معمولا دارای ساختار ساده تر هستند و در برابر آسیب های کارگاهی مقاوم تر می باشند .

ترکمتر های تقه ای همانند میکرومترها دارای شاخص عددی با ریزبندی بزرگ و کوچک هستند . درجه این ترکمتر ها میتواند روی دسته و یا بدنه باشد. برای قرائت بهتر این درجه میتواند به صورت کنتوری باشد.

این ترکمتر ها به طور معمول دارای دو شاخص نیوتن متر nm و فوت پوند fp هستند .که شاخص فوت پوند در سیستم کشور های انگلیس و آمریکا کاربرد دارد.

طول کلی آنها با مقدار گشتاور دارای تناسب است . درایو ترکمتر تقه ای میتواند ثابت ، جغجغه ای و سری قابل تعویض ( که امکان استقاده از سره های رینگی و سره های تخت دهن باز را فراهم میکنند.) باشد.

همچنین قسمت درایو میتواند یک طرفه و یا دوطرفه عمل کند و نکته ای که وجود دارد این است که کلید چپ و راست جغجغه به منظور عملکرد ساعتگرد و پادساعتگرد نیست و خود ابزار باید این قابلیت را داشته باشد.در نمونه های با سره قابل تعویض این امکان فراهم می شود که سره های مختلف در محدوده فضا های محدود از جمله مهره های اتصال برروی لوله قابل استفاده باشند.

عملکرد ترکمتر های تقه ای تماما به صورت مکانیکال عادی بوده و این موضوع موجب سهولت در تعمیرات و تنظیمات میگردد.

خطای مجاز برای ترکمتر های تقه ای تا 4%رنج در حال اندازه گیری میباشد. برای مثال در هنگام اندازه گیری عدد 100 نیوتن متر4± نیوتن متر خطا مجاز میباشد.

ترکمتر درایو 1/2 توسن