معرفی کمپرسور فندکی دوسیلندر

انواع کمپرسور بادی

کمپرسور چیست؟

گاهی نیاز به وسیله ای است تا به کمک آن بتوانیم در موارد و مواقعی که میخواهیم هوا را فشرده و ذخیره کنیم از آن استفاده کنیم، که این وسیله کمپرسور نام دارد. در واقع می توان گفت که کمپرسور یک ابزار بادی است که با توجه به مکانیزمی که در داخل سیستم خود دارد ابتدا هوای محیط را به داخل محفظه مکش می کند و طبق فرایندی با کمک پیستون و یا پره شروع به فشرده سازی هوا می کند و پس از اینکه هوای دمیده شده به داخل محفظه فشرده شد، در داخل مخزن ذخیره می شود تا در زمانی که مورد نیاز است بتوانیم از این هوای فشرده شده استفاده کنیم.

کمپرسور ها دارای انواع و ظرفیت های مختلف و کاربرد های متفاوتی هستند و امروزه به صورت گسترده در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند که پیشنهاد می شود پیش از خواندن این مطلب و برای کسب اطلاعات کامل و جامع درباره کمپرسور و انواع آن، مقاله کمپرسور چیست را مطالعه نمایید.

کمپرسور فندکی چیست؟

کمپرسور فندکی وسیله ای کوچک، کاربردی و قابل حمل است که از آن برای باد کردن تایر خودرو و تنظیم باد مورد استفاده قرار می گیرد. شاید برای شما جالب باشد که چرا نام این وسیله را فندکی گذاشته اند، در پاسخ باید بگوییم که با توجه به اینکه این ابزار بادی از قسمت فندک ماشین و یا سر باطری ها تغذیه می شود این گونه نام گذاری شده است. کمپرسور فندکی از انواع کمپرسور های جابجایی مثبت است که با کمک حرکت پیستون در داخل سیلندر، فرایند مکش، فشرده سازی و فشار باد را انجام می دهد. پمپ باد فندکی با توجه به اینکه موتور الکتریکی دارد این قابلیت را به وجود می آورد تا هوای داخل سیلندر ها فشرده شوند و در زمان هایی که خودرو دچار کم بادی و یا پنچری شده به کار آید. کوچک بودن و طراحی متفاوت این ابزار بادی از جمله ویژگی هایی است که کمپرسور فندکی را جزء ابزار های پراستفاده در زمینه تعمیرات سرپایی خودرو کرده است.

کاربرد پمپ باد فندکی

کمپرسور باد فندکی از جمله ابزارآلات بادی است که در شرایط گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این بخش از مقاله کمپرسور باد فندکی چیست به کاربردهای این ابزار می پردازیم:

  • باد کردن چرخ موتور سیکلت و دوچرخه
  • باد کردن لاستیک خودرو
  • مصارف غذایی و پزشکی
  • موارد صنعتی مانند تأمین تغذیه انواع ابزارآلات بادی مانند دریل
  • باد کردن وسایل کوچک مانند توپ، تشک بادی و …
انواع کمپرسور فندکی

انواع کمپرسور باد فندکی

کمپرسور باد فندکی از انواع مختلفی برخوردار است که هریک از آنها جهت انجام کارهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که در ابتدای مقاله به این موضوع پرداخته شد، این ابزار توسط یک کابل به قسمت فندکی خودرو متصل می شود و در نهایت فشار هوا را ایجاد می کند.

این کمپرسور با برق ۱۲ ولت فعالیت می کند. در ادامه این بخش از مقاله کمپرسور باد فندکی چیست به معرفی انواع این محصول می پردازیم:

پمپ باد فندکی با کابل اتصال باتری

طراحی و ساختار این کمپرسورها به گونه ای است که به سیم کشی برق ماشین هیچ صدمه ای وارد نمی کند. این نوع کمپرسور به کابل اتصال به باتری مجهز است. همچنین با اتصال آن به قسمت مثبت و منفی باتری خودرو، می توان از این ابزار استفاده نمود.

کمپرسور فندکی شارژی

انرژی مورد نیاز این کمپرسور از طریق باتری تأمین می شود. انواع پمپ های باد شارژی در مواقعی که امکان دسترسی به برق وجود ندارد یا خودرو خاموش است، گربنه مناسبی برای استفاده به شمار می آیند. لازم به ذکر است که این کمپرسورها از دو نوع تک سیلندر و دو سیلندر در بازار برخوردار هستند.

کمپرسور باد فندکی تک سیلندر

این نوع کمپرسورها همانطور که از نامشان مشخص است، تنها از یک سیلندر برخوردار هستند. از کمپرسور تک سیلندر جهت باد کردن لاستیک اتوموبیل هایی که سبک هستند، استفاده می شود.

کمپرسور باد فندکی دو سیلندر

این نوع کمپرسور به دلیل برخورداری از دو سیلندر، از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند. انواع کمپرسور فندکی دو سیلندر برای خودروهای سبک و سنگین گزینه مناسبی به شمار می آیند. لازم به ذکر است که معمولاً خودروهای سنگین از کمپرسور هوا به صورت جداگانه برخوردار هستند.

کمپرسور باد پیستونی

این نوع پمپ باد فندکی معمولاً جهت مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار در سایزهای ۲۵ تا ۱۰۰۰ لیتر تولید و به بازار ارائه می شود. لازم به ذکر است کوچک ترین سایز این نوع کمپرسور، حجم ۲۵ لیتر و ۵۰ لیتر دارد که در صنایع خدماتی مانند دکوراسیون کاربرد دارد.

کمپرسور باد اسکرو

این دستگاه در کارخانه هایی که فشار هوا به بیشتر از ۱۰۰۰ لیتر در دقیقه می رسد، مورد استفاده قرار می گیرد.

کمپرسور باد فندکی فشار قوی

از این نوع پمپ در صنایعی مانند تولید بطری های آب معدنی استفاده می شود. این دستگاه از هوادهی ۷۰۰-۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ لیتر در دقیقه برخوردار است

مشخصات و اجزا پمپ باد فندکی چیست

  • درجه یا نشانگر: گیج یا درجه باد به ما نشان می دهد که تا چه مقداری از فشار هوا استفاده کنیم، در واقع درجه های روی گیج میزان فشار خروجی را نشان می دهند.
  • سیلندر: زمانی که هوا توسط سیستم مکنده وارد محفظه می شود توسط سیلندر ها فشرده می شود و در اصل می توان گفت که با حرکت پیستون در داخل سیلندر، هوا در داخل محفظه فشرده سازی می شود.
  • شیلنگ: از شیلنگ برای انتقال هوای فشرده شده استفاده می کنیم و توسط پیچ و یا سوزن های رابط، کار باد کردن لاستیک و … انجام می شود.
  • گیره باطری: در کمپرسور های فندکی که با کمک باطری خوردو کار می کنند گیره هایی دو شاخه وجود دارند که با متصل شدن به قطب مثبت و منفی انرژی لازم برای کمپرسور فندکی را مهیا می کنند.
  • رابط فندکی: به وسیله این رابط، کمپرسور به درگاه فندکی خودرو متصل می شود و با استفاده از برق موجود، انرژی لازم برای هواسازی به وجود می آید.
کمپرسور فندکی تک سیلندر

نحوه عملکرد کمپرسور فندکی

یکی از نکات و موارد مهم نحوه عملکرد در کمپرسور فندکی است. این پمپ باد ها مانند دیگر انواع کمپرسور ها دارای مخزن نیستند که هوا را در مخزن خود ذخیره کنند بلکه نحوه عملکرد آنها به این صورت است که با کمک جریان برق و انرژی باطری می توانیم باد فشرده را در اختیار داشته باشیم یعنی زمانی که دستگاه به منبع تغذیه وصل می شود پیستون ها با حرکت رفت و برگشتی خود هوای فشرده مورد نیاز برای باد کردن تایر را به وجود می آورند و زمانی که دستگاه را از منبع تغذیه جدا می کنیم دیگر هیچ عملکردی ندارد.

نکات مهم و راهنمای خرید کمپرسور فندکی

راهنمای خرید از جمله مواردی است که کاربران به دنبال آن هستند تا بتوانید بهترین اطلاعات را در مورد یک محصول در اختیار داشته باشند تا هنگام خرید آن چیزی را که مدنظر دارند با بالاترین کیفیت و کارایی انتخاب و خرید کنند. برای اینکه بتوانیم در انتخاب خود بسیار دقیق و آگاهانه حرکت کنیم لازم به دانستن نکات و موارد مهمی است که قبل از خرید راهنمای آن در اختیار ما باشد. ما در این بخش با ارائه اطلاعات مهمی کمک می کنیم تا یک خرید و انتخاب درستی در خصوص کمپرسور فندکی داشته باشید. مواردی که در زیر مطرح می شوند از جمله نکات مهم و راهنمای خرید کمپرسور فندکی هستند.

  • حداکثر میزان تولید فشار باد
  • حداکثر زمان کارکرد
  • تعداد سیلندرها
  • لوازم جانبی
  • کابل بلند و مقاوم
  • کیفیت بالای متریال در ساخت کمپرسور

مزایا و ویژگی انواع کمپرسور فندکی:

  • کمپرسور پمپ بادی فندکی ، به دلیل وزن سبک و حجم کوچکش قابل حمل است
  • برخی از مدل های کمپرسور باد فندکی دارای پورت usb و چراغ قوه می باشد و به کاربر این امکان را می دهد که استفاده دیگری از کمپرسور فندکی داشته باشد
  • کمپرسور هوا فندکی برای تعمیرات های سرپایی مانند باد زدن تایر خودرو در جاده مناسب است.
  • حجم های گوناگون کمپرسور پمپ باد فندکی امکان استفاده در صنایع های مختلف را می دهد.
  • برخی از مدل های کمپرسور باد فندکی ، به صورت دو کاره هستند و قابلیت اتصال به سر باتری را دارد.

معایب کمپرسور فندکی ماشین:

اگر فیش فندکی مشکل داشته باشد ، هنگام استفاده از پمپ باد فندکی به موتور و سیم کشی خودرو آسیب وارد می شود و این مورد بسیار مهم ازمعایب پمپ باد فندکی محسوب می شود.

generalsanat_vahid وب‌سایت

نظرات بسته شده است.