خرید آکومولاتورهای هیدرولیک

فروش انواع اکومولاتور دیافراکمی،اکومولاتور کیسه ای،اکومولاتور پیستونی

انباشته‌ها دستگاه‌هایی هستند که در سیستم‌های هیدرولیک استفاده می‌شوند که انرژی هیدرولیک را به صورت فشار سیال ذخیره می‌کنند و سپس در صورت نیاز در سیستم، این انرژی را به سیستم برمی‌گردانند. هنگامی که فشار سیستم هیدرولیک از مقدار آستانه فراتر رفت، انباشته‌کننده‌ها انرژی را ذخیره می‌کنند و زمانی که فشار سیستم به زیر مقدار آستانه می‌رسد، انرژی هیدرولیک را تأمین می‌کنند. از بسیاری جهات شبیه کارکرد یک خازن در منبع تغذیه الکترونیکی است.

توابع آکومولاتور

یک انباشته معمولاً وظایف زیر را انجام می دهد:

این ذخیره انرژی و روغن را برای تقاضای جریان گذرا بالا فراهم می کند

هنگامی که پمپ کار نمی کند، توان کافی برای تکمیل یک یا چند چرخه عملکرد تجهیزات را فراهم می کند

به کاهش امواج پمپ کمک می کند

به عنوان ضربه گیر هیدرولیک عمل می کند

ممکن است به عنوان منبع تغذیه اولیه برای سیستم های هیدرولیک کوچک استفاده شود

اکثر سیستم های هیدرولیک از یک انباشته برای کاهش فشار گذرا در سیستم استفاده می کنند. گذراهای فشار ناشی از موج دار شدن پمپ، باز و بسته شدن شیرها و غیره است. در برخی از سیستم های هیدرولیک از آکومولاتورها استفاده نمی شود، ملاحظات طراحی دیگری در نظر گرفته می شود. انتخاب و ویژگی های طراحی انباشته ها با کاربردهای انباشته کننده در سیستم متفاوت خواهد بود. چند مورد از ملاحظات انتخاب عبارتند از:

اندازه و جرم واحد

محدوده دمای عملیاتی

عملیات توسط واحد انجام شود

مقدار انرژی ذخیره شده توسط سیستم

13.3 انواع آکومولاتورها

انباشته ها را می توان به انواع وزن مرده، نوع فنری و نوع هیدرو پنوماتیک طبقه بندی کرد. متداول ترین آکومولاتورهای مورد استفاده در صنعت از نوع هیدرو پنوماتیکی هستند. آنها از گاز برای ذخیره نفت تحت فشار استفاده می کنند. از نیتروژن خشک به عنوان گاز استفاده می شود. هوای فشرده برای جلوگیری از انفجار بخار هوا و روغن استفاده نمی شود. انواع ذیل از آکومولاتورهای هیدرو پنوماتیکی در مدارهای هیدرولیک استفاده می شود:

آکومولاتور نوع مثانه

آکومولاتور دیافراگمی نوع مثانه

آکومولاتور نوع پیستونی

آکومولاتور از نوع دم فلزی

13.3.1 اکومولاتور یا انباشته کننده نوع کیسه یا مثانه

یک انباشته کننده مثانه از یک پوسته فلزی که معمولاً از فولاد ساخته شده است، از طریق یک درگاه سیال به لوله یا لوله سیال متصل می شود. پوسته حاوی یک مثانه الاستومری است که در آن گاز می تواند از طریق دریچه ای که در بالای پوسته قرار دارد پر شود. یک انباشته کننده از نوع مثانه در شکل 13.1 نشان داده شده است. مثانه معمولاً با گاز نیتروژن تا فشار اسمی زمانی که پمپ ها کار نمی کنند شارژ می شود. هنگامی که فشار در لوله از فشار سیستم بیشتر شود، روغن در برابر فشار گاز به انباشته جریان می یابد. هنگامی که کیسه به طور کامل فشرده می شود، فشار نیتروژن و فشار هیدرولیک برابر است. با افت فشار سیستم، کیسه منبسط می شود و مایع از انباشته به سیستم وارد می شود. با منبسط شدن کیسه، فشار در کیسه کاهش می یابد. کیسه تا زمانی که فشار کیسه با فشار هیدرولیک برابر شود به انبساط ادامه خواهد داد. حداکثر دبی آکومولاتور را می توان با ناحیه باز شدن دهانه و اختلاف فشار در سرتاسر دهانه کنترل کرد. از مزایای اصلی این نوع آکومولاتور پاسخ سریع و پسماند کم است. نوع کیسه ای آکومولاتور بهترین انتخاب برای میرایی ضربان فشار است و همچنین در سرویس قابل اعتماد است. آکومولاتورهای گاز عموماً بزرگتر از انواع دیگر باتری ها هستند.

13.3.2 آکومولاتور دیافراگم

آکومولاتور دیافراگمی از یک مخزن تحت فشار در دو قسمت تشکیل شده است که معمولاً به شکل دو نیمکره به هم متصل شده اند. این دو قسمت توسط یک دیافراگم لاستیکی انعطاف پذیر از هم جدا شده اند. یک آکومولاتور از نوع دیافراگمی در شکل 13.2 نشان داده شده است. این نوع انباشته شبیه به نوع کیسه ای است به جز دیافراگمی که برای جدا کردن گاز و روغن به جای کیسه یا مثانه برای ذخیره گاز استفاده می شود. این باعث کاهش حجم کلی آکومولاتور می شود. ویژگی های رفتاری یک آکومولاتور دیافراگمی مشابه آکومولاتور کیسه ای است.

فروش اکومولاتور دیافراکمی

13.3.3 آکومولاتور نوع پیستونی

سیالات عملاً تراکم ناپذیر هستند و از این رو نمی توانند انرژی فشار را ذخیره کنند. تراکم پذیری گاز نیتروژن از این نوع آکومولاتور استفاده می شود. آکومولاتور پیستون گاز از بدنه سیلندر و یک پیستون متحرک تشکیل شده است. در یک طرف پیستون گاز نیتروژن و در طرف دیگر سیال هیدرولیک و اتصال به سیستم هیدرولیک قرار دارد. یک باتری از نوع پیستونی در شکل 13.3 نشان داده شده است. قسمت گاز از قبل با نیتروژن شارژ می شود و قسمت سیال به مدار هیدرولیک وصل می شود تا با افزایش فشار در مدار، آکومولاتور پیستونی سیال را به داخل بکشد. هنگامی که فشار کاهش می یابد، گاز فشرده شده با فشار دادن پیستون منبسط می شود و سیال ذخیره شده به مدار هیدرولیک منتقل می شود. آکومولاتور پیستونی گاز به سرعت باتری مثانه پاسخ نمی دهد. اما یک باتری پیستونی میرایی بهتری خواهد داشت. آکومولاتورهای پیستونی به طور کلی نرخ جریان بالاتری را نسبت به باتری‌های گازی برای همان حجم‌های باطری ارائه می‌دهند. این به این دلیل است که باتری‌های پیستونی می‌توانند نسبت‌های فشار بالاتری (حداکثر فشار سیستم به فشار پیش‌شارژ) را در محدوده 10 تا 1 در مقایسه با نسبت‌های انباشته‌کننده مثانه 4 به 1 داشته باشند. هیسترزیس دارند

13.3.4 ذخیره ساز زیر فلزی

یک انباشته دم فلزی از یک مخزن تحت فشار با یک مجموعه دم فلزی تشکیل شده است که مایع و نیتروژن را از هم جدا می کند. دم‌های فلزی از تفلون و آلیاژهایی ساخته شده‌اند که کیفیت میرایی بهتری دارند. دم فلزی در مواردی استفاده می شود که زمان پاسخ سریع حیاتی نیست. این نوع آکومولاتور برای مدارهای هیدرولیک کاملاً قابل اعتماد است. آکومولاتور شبیه به یک باتری پیستونی است، با این تفاوت که یک دم فلزی جایگزین پیستون و مهر و موم پیستون می شود. آکومولاتورهای دم فلزی در واکنش به تغییرات فشار به دلیل افزایش جرم پیستون و دم کند هستند. آکومولاتورهای دم فلزی قابل اعتماد هستند، دارای قطعات عمر طولانی و سابقه خدمات ثابت شده هستند.

فروش اکومولاتور پیستونی

13.4 پیش شارژ باطری گاز

پیش شارژ ممکن است به صورت فشار گاز در آکومولاتور بدون سیال هیدرولیک در سمت سیال بیان شود. هنگامی که سیال هیدرولیکی در انباشته وجود نداشته باشد تا فشار مورد نظر، یک انباشته گاز از قبل با گاز نیتروژن شارژ می شود. پیش شارژ آکومولاتور گاز یک پارامتر بسیار مهم برای عملکرد باتری است.

13.5 ملاحظات طراحی آکومولاتور

طراحی یک آکومولاتور بر اساس عوامل زیر است:

نوع آکومولاتور: شامل انواع مختلف باتری های هیدرولیک مانند کیسه ای یا مثانه ای، دیافراگمی، پیستونی و دم فلزی می باشد. هر نوع دارای مزایا و معایبی است و مشخصات نیز در هر نوع آکومولاتور متفاوت خواهد بود.

حجم آکومولاتور: پارامتر دیگر حجم آکومولاتور یا حجم کل آکومولاتور است که هم حجم گاز و هم حجم سیال را شامل می شود.

فشار نامی سیستم هیدرولیک: فشار سیستم هیدرولیک در سیستم است که معمولاً درجه بدون جریان پمپ هیدرولیک خواهد بود.

حداقل فشار سیستم هیدرولیک: حداقل فشاری است که آکومولاتور باید در سیستم هیدرولیک حفظ کند. این پارامتر به طراحی اندازه انباشته کمک می کند.

فشار پیش شارژ: اساساً فشار نیتروژن در یک انباشته بدون هیچ سیال هیدرولیکی در آکومولاتور است. این فشار میزان سیالی را که یک آکومولاتور در فشار سیستم و حداقل فشار هیدرولیک مورد نظر سیستم نگه می دارد را نشان می دهد.

نرخ جریان: دبی مورد نیاز نیاز اساسی است که اندازه انباشته را تعیین می کند. حجم انباشته برای جریان هیدرولیک توسط حاصل ضرب دبی و زمان مورد نیاز برای جریان داده می شود.

جریان = Q * t

جایی که Q = سرعت جریان است

T = زمان مورد نیاز برای جریان.

حجم خروجی: ظرفیت حجم خروجی حجم سیال آکومولاتور است که می تواند بین فشار نامی سیستم هیدرولیک و حداقل فشار هیدرولیک مورد نیاز تامین شود.

زمان پاسخگویی: زمانی است که آکومولاتور حجم سیال مورد نیاز را در دسترس قرار دهد.

زمان شارژ مجدد: مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل باتری از حالت تخلیه کامل است.

نوع سیال: مهر و موم آکومولاتور و مواد الاستومری مثانه/دیافراگم باید با سیال هیدرولیک مورد استفاده در سیستم سازگار باشد.

دمای عملیاتی: عملکرد آکومولاتور باید در محدوده دمایی مورد انتظار نیتروژن ارزیابی شود.

generalsanat_vahid وب‌سایت

نظرات بسته شده است.