تحلیل سیستم های هیدرولیکی

فروش یونیت یا پاورپک هیدرولیک رولمان صنعت

سیستم های هیدرولیک با کاربردهای متنوع در انواع محیط های صنعتی بزرگ و کوچک و همچنین در ساختمان ها، تجهیزات ساختمانی و وسایل نقلیه استفاده می شود. کارخانه های کاغذ، چوب بری، تولید، رباتیک و پردازش فولاد از کاربران برجسته تجهیزات هیدرولیک هستند.

به عنوان یک راه کارآمد و مقرون به صرفه برای ایجاد حرکت یا بازسازی، مقابله با تجهیزات مبتنی بر سیستم هیدرولیک دشوار است. به احتمال زیاد شرکت شما سیستم های هیدرولیک دارد که در یک یا چند کاربرد به این دلایل استفاده می شود.

ما در این مقاله بیشتر در مورد سیستم های هیدرولیک توضیح خواهیم داد و تعریف، طرح های اساسی و اجزا را پوشش می دهیم.

مروری بر سیستم های هیدرولیک

هدف یک سیستم هیدرولیک خاص ممکن است متفاوت باشد، اما همه سیستم های هیدرولیک بر اساس یک مفهوم اساسی کار می کنند. به‌طور ساده، سیستم‌های هیدرولیک با استفاده از یک سیال تحت فشار کار می‌کنند و وظایف را انجام می‌دهند. روش دیگر برای بیان آن این است که مایع تحت فشار باعث کارکرد همه چیز می شود.

قدرت سوخت مایع در هیدرولیک مهم است و در نتیجه هیدرولیک اغلب در تجهیزات سنگین استفاده می شود. در یک سیستم هیدرولیک، فشار اعمال شده به سیال موجود در هر نقطه بدون کاهش منتقل می شود. این سیال تحت فشار بر روی هر قسمت از قسمت یک ظرف محتوی اثر می گذارد و نیرو یا نیرو ایجاد می کند. به لطف استفاده از این نیرو و بسته به نحوه اعمال آن، اپراتورها می توانند بارهای سنگین را بلند کنند و کارهای تکراری دقیق را به راحتی انجام دهند.

سیستم های هیدرولیک به طرز شگفت انگیزی همه کاره پویا هستند اما از نظر نحوه کارکردشان نسبتا ساده هستند.

بیایید به برخی از کاربردها و چند جزء کلیدی موجود در سیستم های هیدرولیک نگاه کنیم. این مثال کوتاه از دوره آنلاین سیستم‌ها و اجزای هیدرولیک ما، صحنه را به خوبی تنظیم می‌کند.

مدارهای هیدرولیک

مدار هیدرولیکی که سیال را از طریق یک سری اجزای گسسته به هم پیوسته حمل می کند، سیستمی است که می تواند محل جریان سیال (مانند سیستم های ترمودینامیکی) و فشار سیال (مانند تقویت کننده های هیدرولیک) را کنترل کند.

سیستم یک مدار هیدرولیک مشابه نظریه مدار الکتریکی، با استفاده از عناصر خطی و گسسته عمل می کند. مدارهای هیدرولیک اغلب در پردازش شیمیایی (سیستم های جریان) استفاده می شوند.

پمپ های هیدرولیک

توان مکانیکی با استفاده از جریان و فشار یک پمپ هیدرولیک به انرژی هیدرولیک تبدیل می شود. پمپ های هیدرولیک با ایجاد خلاء در ورودی پمپ کار می کنند و سیال را از مخزن به داخل خط ورودی و داخل پمپ می فرستند. عمل مکانیکی مایع را به خروجی پمپ می فرستد و آن را به همان شکلی که هست وارد سیستم هیدرولیک می کند.

این نمونه ای از قانون پاسکال است که زیربنای اصل هیدرولیک است. طبق قانون پاسکال، “تغییر فشاری که در هر نقطه از یک سیال فشرده تراکم ناپذیر بسته رخ می دهد، از طریق سیال منتقل می شود به طوری که همان تغییر در همه جا اتفاق می افتد.”

موتورهای هیدرولیک

تبدیل فشار و جریان هیدرولیک به گشتاور (یا نیروی خمشی) و به دنبال آن چرخش تابع یک موتور هیدرولیک است که یک محرک مکانیکی است.

استفاده از آنها بسیار سازگار است. علاوه بر سیلندرهای هیدرولیک و پمپ های هیدرولیک، موتورهای هیدرولیک را می توان در یک سیستم درایو هیدرولیک ترکیب کرد. هنگامی که موتورهای هیدرولیک با پمپ های هیدرولیک ترکیب می شوند، می توانند انتقال هیدرولیک ایجاد کنند. در حالی که برخی از موتورهای هیدرولیک با آب کار می کنند، اکثر عملیات تجاری امروزی مانند تجارت شما با مایع هیدرولیک کار می کنند.

سیلندرهای هیدرولیک

سیلندر هیدرولیک مکانیزمی است که انرژی ذخیره شده در سیال هیدرولیک را به نیرویی تبدیل می کند که برای حرکت سیلندر در جهت خطی استفاده می شود. این نیز کاربردهای زیادی دارد و می تواند تک بازیگر یا دو بازیگر باشد. به عنوان بخشی از سیستم کامل هیدرولیک، سیلندرها فشار سیال را آغاز می کنند که جریان آن توسط یک موتور هیدرولیک تنظیم می شود.

انرژی و امنیت هیدرولیک

هیدرولیک تعدادی از خطرات را ارائه می دهد که نیاز به توجه دارد و بنابراین آموزش ایمنی لازم است.

به عنوان مثال، برخی از راه هایی را که مایعات در یک سیستم هیدرولیک می توانند خطرناک باشند، توضیح می دهیم.

به یاد داشته باشید که هدف سیستم های هیدرولیک ایجاد حرکت یا نیرو است. این یک منبع انرژی است که انرژی تولید می کند.

انرژی هیدرولیک را در برنامه ایمنی خود دست کم نگیرید. آنچه در کار است کوچک اما توانا است. و مانند هر قدرتی می تواند خیر بزرگ یا آسیب بزرگ داشته باشد.

در محل کار، این یک منبع بالقوه خطر می شود، به خصوص اگر کنترل نشود. نیروی هیدرولیک، همراه با برق و سایر منابع خطر مشابه، تابع قوانین Lockout/Tagout OSHA است. حتماً به کارگران در مورد خطرات انرژی هیدرولیک کنترل نشده و نیاز به قفل کردن/تاگوت، به ویژه در هنگام تعمیر و نگهداری آموزش دهید.

انرژی هیدرولیک کنترل نشده اگر در فرآیندها نادیده گرفته شود یا در حین نگهداری تجهیزات فراموش شود، می تواند عواقب مخربی داشته باشد. عدم کنترل انرژی هیدرولیک اغلب منجر به له شدن، قطع عضو و آسیب به کارگران در معرض خطر می شود.

generalsanat_vahid وب‌سایت

نظرات بسته شده است.