پارمتر های مهم در مورد یونیت یا پاورپک هیدرولیک

قیمت فروش پاوریونیت رولمان صنعت

یونیت هیدرولیک یا پاوریونیت ( پاورپک هیدرولیک ) جزء اصلی تجهیزات هیدرولیکی محسوب می شود.وظیفه ی این دستگاه انتقال نیروی مکانیکی موتور به سیال تراکم ناپذیر است. می توان گفت پاوریونیت تامین کننده نیرو و قدرت سیستم های هیدرولیک می باشد.

ساخت یونیت هیدرولیک بنا به نوع کاربرد و درخواست مشتری در ابعاد و قدرت های متفاوتی ساخته می شود که طی محاسبات مربوطه میزان فشار مورد نیاز مشخص می شود.

پاوریونیت هیدرولیک چیست

اجزای یونیت هیدرولیک :

1- مخزن یونیت هیدرولیک

2- موتور یونیت هیدرولیک

3- پمپ یونیت هیدرولیک

4- شیر الات کنترل فشار پاوریونیت هیدرولیک

5- گرم کن روغن پاوریوینت هیدرولیک

6- خنک کننده روغن پاوریونیت هیدرولیک

7- شیر سلونوئیدی اضطراری پاوریونیت هیدرولیک

8- پمپ دستی ( اختیاری ) یونیت هیدرولیک

9- سوئیچ فشار یونیت هیدرولیک

10- ترموستات یونیت هیدرولیک

11- سنسور حرارتی موتور  پاورپک هیدرولیک

12- شیر اضطراری برقی پاورپک هیدرولیک

مخزن هیدرولیک:

در سیستم پاورپک به محل انباشت روغن هیدرولیک گفته می شود و ابعاد و اندازه ی ان بسته به کاربرد و نوع یونیت هیدرولیک متفاوت است.

مخزن یونیت هیدرولیک بمنظور سهولت در تخلیه روغن و جلوگیری از پوسیدگی با ارتفاع نسبت به زمین ساخته می شود.

روی مخزن پاوریونیت تجهیزاتی نظیر درب ( به منظور جلوگیری از ورود الودگی به داخل تانک پاورپک هیدرولیک ) , نشانگر روغن ( نشان دهنده ی سطح روغن در تانک پاورپک هیدرولیک ) , قلاب ( جهت سهولت حمل و نقل سیستم پاورپک هیدرولیک ) , پره های داخلی ( جلوگیری از موج و اشفتگی در مخزن یونیت پاور , تبادل حرارتی بهتر با سیال و همچنین جلوگیری از کف کردن روغن برگشتی ) و ضربه گیر های لاستیکی در کف تانک ( جلوگیری از لرزش پاورپک هیدرولیک ).

ابعاد و حجم

بر خلاف تصور، مخزن روغن پاوریونیت هیدرولیک یکی از آیتم های مهم طراحی و مونتاژ می‌باشد. ابعاد و حجم مخزن باید با توجه به نیاز سیستم محاسبه گردد چنانچه حجم کوچکتر از حد مجاز طراحی شود می تواند باعث بالارفتن دمای روغن شود .

اگر بزرگتر از حجم مجاز ساخته شود اضافه روغن هیدرولیکی که در مخزن پاورپک هیدرولیک ریخته می‌شود مستلزم هزینه اضافی است.

ارتعاشات مخزن

نحوه بستن و قید گذاری پمپ و الکترموتور بر روی مخزن هیدرولیک به گونه ای است که ارتعاشات و لرزه های ناشی از الکترموتور به بدنه مخزن را به کمک دمپر های مناسب خنثی می‌کند.

پوشش رنگی

برای پوشش رنگ مخزن از رنگ الکترواستاتیکی استفاده می‌شود که در مناطق و مکان‌هایی که رطوبت هوا زیاد است می‌تواند به‌خوبی از بدنه مخزن یونیت هیدرولیک محافظت در مقابل خوردگی کند.

قیمت فروش پاوریونیت رولمان صنعت

موتور و پمپ هیدرولیک :

وظیفه موتور الکتریکی در سیستم پاورپک به حرکت درآوردن پمپ روغن هیدرولیک است و انتخاب پمپ و موتور الکتریکی و به طور کلی پاوریونیت به عوامل متعددی بستگی داشته که برخی از آنها در ادامه آمده است:

1- ظرفیت آسانسور؛
2- کورس حرکت آسانسور؛
3- سرعت مورد نظر؛
4- تعداد و قطر جک هیدرولیک؛
5- نحوه انتقال نیروی جک به کابین.

در آسانسورهای هیدرولیکی معمولاً، موتورالکتریکی و پمپ هیدرولیک در داخل محفظه روغن و به حالت غوطه‌ور هستند.

به این ترتیب حرارت حاصله از عملکرد موتور و پمپ به روغن منتقل شده که تا حدی از لرزش‌های حاصله موتور و پمپ توسط روغن مستهلک می‌شود. در برخی از سیستم‌های پاورپک هیدرولیک کوچک‌تر موتور در بالای محفظه قراردارد.

برق مورد نیاز موتور یونیت هیدرولیک برحسب ظرفیت و سایر عوامل، تک فاز و یا سه فاز است در آسانسورهای ۳ نفره تا ۳ توقف از موتورهای تک فاز و ظرفیت‌های بالاتر(موتورهای بالای ۴KW) از سه فاز استفاده می‌شود.

در بیشتر موارد موتورها داخل روغن غوطه‌ور هستند که در نتیجه آن کاهش سر و صدا و اتصال بهتر به پمپ است و عیب آن انتقال حرارت موتور به روغن و گرم شدن بیشتر روغن است.

لیکن در آسانسورهای صنعتی که سر و صدا اهمیتی ندارد و قدرت موتور معمولا زیاد است، و نیز در آسانسورهای خانگی (HOME LIFT) که حجم محفظه تانک بسیار کوچک است، موتور

را بیرون از روغن و روی تانک پاوریونیت مونتاژ می‌کنند.

بخش دیگری که داخل پاوریونیت قراردارد یک گوی فلزی است به نام SILENCER (نوسان گیر)که سر راه پمپ به گروه شیرها قرار داشته و موجب کاهش سر وصدا و لرزش در تانک پاورپک می شود.

باید توجه داشت که جهت گردش موتور الکتریکی و پمپ در عملکرد این سیستم بسیار موثر بوده و به همین دلیل است که در ابتدای راه‌اندازی اولیه موتور و پمپ الکتریکی به جهت گردش آنها توجه مخصوص می‌شود.

راه‌اندازی موتور برقی از نوع ستاره یا ستاره مثلث است و به علت اصطکاک در داخل لوله‌های هیدرولیک و همچنین خمش‌های لوله، رعایت برخی از اصول ابتدایی لوله‌کشی الزامی می‌شود.

استفاده از الکترموتور مستقرق که در داخل مخزن روغن شناور است. این نوع از الکترموتورها دارای رله محافظت حرارتی(ترمیستور) می باشند هنگامی که دمای روغن از مقدار معین افزایش یابد با ارسال پیام به تابلو فرمان سیستم را خاموش می‌کند

با انتخاب پمپ های اسکرو به عملکرد یونیت هیدرولیک رونق بیشتری می دهیم. از بارز ترین مزیت‌های این نوع پمپ‌ها کم صدا بودن در مقایسه با پمپ های دنده ای است.

شیر آلات پاورپک هیدرولیک :

شامل تعدادی از شیرها با تحریک هیدرولیک و تعدادی شیر با تحریک الکتریکی و شیرهای فشارشکن و… روی پاورپک هیدرولیک است.

ارتباط VALVE GROUP با تابلوی فرمان یونیت هیدرولیک از طریق این شیرهای برقی امکان پذیر میباشد که وظیفه آن کنترل حرکت جک و آسانسور است به نحوی که آسانسور با سرعت تعیین شده در جهت بالا و پایین حرکت کرده و ضمن حرکت دارای شیب ملایم بوده که در نتیجه آسانسور هنگام استارت وایست فاقد شوک باشد .

وظیفه دیگر گروه شیرهای پاوریونیت کنترل سطح فشار حداکثر و حداقل است ضمن این که کلیه موارد استاندارد آسانسور هیدرولیکی را پوشش دهد.

گرم کن روغن پاوریونیت هیدرولیک :

همان طور که افزایش دمای روغن باعث اختلال در حرکت نرم یونیت هیدرولیک و آسانسور می‌شود، پایین بودن دمای روغن نیز اثر منفی در حرکت پاوریونیت هیدرولیک و آسانسور دارد.

گرمکن روغن به طور اتوماتیک همواره دمای روغن را بالای ۱۵ درجه نگه می‌دارد که باعث افزایش راندمان و طول عمر پاورپک هیدرولیک می شود.

خنک کننده روغن:

در ساختمان‌های پر ترافیک چنانچه استارت بر ساعت یونیت هیدرولیک آسانسور بیش از حد معین افزایش یابد باعث گرم شدن روغن و در نتیجه کاهش غلظت آن و عملکرد نامطلوب حرکت آسانسور می‌شود. در چنین مواقعی استفاده از این سیستم برای پاوریونیت ضروری است.

شیر سلونوئیدی اضطراری:

شیر سلونوییدی شیریست است که در صورت قطع برق پاورپک هیدرولیک ، با یک برق ذخیره (باطری) فعال و باعث پایین آمدن آسانسور تا سر طبقه می‌شود.

علاوه بر این شیر مکانیزمی وجود دارد که به صورت دستی از روی پاوریونیت نیز بتوان کابین را پایین آورد.

مرکز فروش اینترنتی پاوریونیت هیدرولیک

پمپ دستی:

هرگاه به هر دلیلی از جمله هنگام نصب، سرویس یا قطع برق پاورپک هیدرولیک ، آسانسور بین طبقات متوقف گردد و لازم باشد که به طبقه بالا برده شود استفاده از پمپ دستی لازم است.

این پمپ مجهز به شیر فشار شکن بوده که در مواقعی که در مدار نیست فشار از روی آن برداشته شود.

سوئیچ فشار

دو نوع سوییچ فشار وجود دارد که یکی تیغه بسته و دیگری باز است، لذا از اولی در مدار سری ایمنی در جهت کنترل فشار حداکثری و از دومی نیز در ابتدای مدار سری ایمنی بجای کنتاکت بسته گاورنر و در جهت کنترل فشار حداقل استفاده می‌شود.

 

ترموستات روغن:

وسیله‌ای است برای کنترل درجه حرارت روغن در یونیت هیدرولیک که هرگاه از ۴۰ درجه سانتیگراد افزایش یابد کنتاکت آن قطع می‌شود. این کنتاکت از طریق ترمینال‌های T1 و T2 به مدار FTO مرتبط می‌شود.

سنسور حرارتی موتور:

یک سری PTC که داخل سیم پیچی موتور بوده و افزایش حرارت موتور را کنترل و به ترمینال FTO و ۱۰۰ متصل می‌شود.

 

شیر اضطراری برقی:

علاوه بر شیر اضطراری که در روی پاوریونیت هیدرولیک قرارداشته و به صورت دستی توسط سرویس کار فعال می‌شود این شیر می‌تواند از هنگام قطع برق با یک باتری قابل شارژ توسط فردی که داخل کابین محبوس گردیده، فعال شود و آسانسور سر طبقه پایین هدایت گردد.

این شیر از طریق یک شاسی داخل کابین به ترمینال LMA و مدار اضطراری تابلو متصل می‌شود.

امکانات قابل نصب بروی پاوریونیت هیدرولیک:

1- حساس نبودن به تغییرات دمایی (ویسکوزیته) روغن هیدرولیک

2- استارت و توقف‌ها در جهت بالا و پایین بسیار نرم و قابل کنترل

3- پایداری در هنگام استارت و توقف‌ها نرم (بدون شوک و لرزه)

4- استفاده از الکترموتور مستغرق در یونیت هیدرولیک

5- استفاده از پمپ‌های اسکرو در پاورپک هیدرولیک

6- طراحی اصولی مخزن پاورپک هیدرولیک

7- کم صدا

8- نصب الکتروموتور و پمپ در جهات مختلف (عمودی , افقی , زیر و یا کنار مخزن )

9- با هر میزان حجم تانک , لیتراژ پمپ و فشار کاری مورد نیاز

10- نصب انواع پمپها ( تک ویا چند طبقه ) در مدلهای با جابجایی ثابت و متغیر

11- ساخت بصورت ماژولار و قابلیتهای خاص در صورت نیاز

12- امکان نصب انواع خنک کننده و فیلتر برگشتی روی پاورپک هیدرولیک

13- طراحی و ساخت تابلو برق و کنترل روی یونیت هیدرولیک در صورت نیاز

کاربرد های پاور یونیت هیدرولیک

1- یونیت هیدرولیک بالابر های هیدرولیک

از پاوریونیت تک سرعته عموما در بالابر های کارگاهی , بالابر های غذابر , بالابر های کالابر و بالابر های نفر بر استفاده می شود که توانایی کار با برق سه فاز و تک فاز را دارد.

2- یونیت هیدرولیک اسانسور هیدرولیک

از پاوریونیت دو سرعته در اسانسور های هیدرولیک استفاده می شود, حرکت و توقف نرم و بدون شک و بدون صدا از خصوصیات این پاوریونیت ها می باشد.

3- یونیت هیدرولیک سیستم هیدرولیک ماشین ابزار ها

در ماشین ابزار ها معمولا از پاوریونیت های با الکتروموتور مستغرق استفاده می شود, که ضمن کاهش حجم سیستم , خنک کاری موتور نیز انجام شود.

4- یونیت هیدرولیک درب های هیدرولیک

یونیت هیدرولیک بکار رفته در سیستم دربهای هیدرولیک مشابه سیستم بالابرهای هیدرولیک می باشد.

5- یونیت هیدرولیک پرس هیدرولیک

در سیستم پرس هیدرولیک بدلیل فشار کاری بالا , نیاز به طراحی و  محاسبات بسیار دقیق در ساخت پاوریونیت می باشد. صنایع خودرو سازی و لوازم خانگی از مصرف کنندگان عمده یونیت هیدرولیک پرس می باشند.

6- یونیت هیدرولیک خم کن هیدرولیک

7- پاوریونیت ماشین گیوتین هیدرولیک

8- پاوریونیت پانچ هیدرولیک

9- پاوریونیت هیدرولیک صنایع فولاد

10- پاوریونیت هیدرولیک صنایع نظامی

11- پاوریونیت هیدرولیک صنایع نفت وگاز

12- پاور یونیت هیدرولیک معادن (کنستانتره , گندله سازی , استخراج)

13- پاور یونیت هیدرولیک پرس کارتن

14- پاور یوینت هیدرولیک دستگاه چاپ

15- پاور یوینت هیدرولیک پرس چوب

طراحی و ساخت پاوریونیت رولمان صنعت
generalsanat_vahid وب‌سایت

نظرات بسته شده است.