انواع جک هیدرولیک صنعتی

مرکز طراحی و ساخت انواع جک یا سیلندر پنوماتیک رولمان صنعت

آشنایی با جک های هیدرولیک

از زمان اختراع جک‌ها، کاربردهای آن‌ها به طور گسترده در زمینه‌های مختلف برای بلند کردن نیروهای بزرگ یا بلند کردن بارهای سنگین به کار می‌رود. انواع مختلفی از جک ها وجود دارد، اگرچه آنها عملیات مشابهی را انجام می دهند. رایج ترین و در دسترس ترین جک های مکانیکی و جک های هیدرولیک هستند. جک مکانیکی با رزوه پیچ برای بلند کردن تجهیزات سنگین کار می کند، در حالی که جک هیدرولیک از نیروی هیدرولیک استفاده می کند. این جک اغلب در صنعت خودرو استفاده می شود.

امروز با تعریف، کاربردها، اجزاء، نمودار، انواع، عملکرد، مزایا و معایب جک های هیدرولیک آشنا خواهید شد.

آشنایی با پمپ هیدرولیک

1 جک هیدرولیک چیست؟
2 کاربرد جک های هیدرولیک
3 جزء جک های هیدرولیک
3.0.1 در زیر نمودار جک های هیدرولیک شامل اجزای کوچک آمده است:
4 انواع جک هیدرولیک
4.2 جک بطری:
4.2.1 نمودار جک بطری:
4.3 جک های طبقه:
5 انواع دیگر جک ها عبارتند از
5.1 جک های هیدرولیک بالابر انگشتی:
5.2 جک های تراز:
5.3 جک قیچی:
5.4 جک پیچ:
5.5 جک جغجغه ای:
6 اصل کار جک هیدرولیک
7 مزایا و معایب جک های هیدرولیک
7.1 مزایا:
7.2 معایب:

جک هیدرولیک چیست؟
جک های هیدرولیک وسایل مکانیکی هستند که برای بلند کردن وزنه های سنگین استفاده می شوند. آنها معمولاً در صنایع خودروسازی برای بلند کردن وسایل نقلیه از زمین استفاده می شوند و به همین دلیل به عنوان نوعی جک ماشین هیدرولیک شناخته می شوند. به طور معمول، جک ها برای حداکثر ظرفیت بالابری، به عنوان مثال، 1.5 تن یا 3 تن رتبه بندی می شوند. جک های صنعتی را می توان برای بارهای زیادی ارزیابی کرد.

نیروی جک های هیدرولیک را می توان با قانون پاسکال محاسبه کرد. جک های هیدرولیک از دو پیستون در داخل سیلندر تشکیل شده است که وظیفه بلند کردن وزنه سنگین را بر عهده دارد. سیلندر بزرگتر و کوچکتر به هم متصل شده اند. پیستون کوچک سیال را مجبور می کند تا پیستون بزرگ را بلند کند. دو دریچه توپی وجود دارد که به عنوان یک شیر چک کار می کنند، جریان را اجازه می دهند و در حین پمپاژ جریان را متوقف می کنند.

فشار = ناحیه نیروی X

یک میله به سوکت دسته جک وارد می شود، هنگامی که پمپ می شود، سیال هیدرولیک توسط یک پیستون نیرو می گیرد و از یک شیر یک طرفه عبور می کند. نیروی سیال در پایین سیلندر بزرگتر عمل می کند و به قوچ اجازه می دهد تا به سمت بالا برود. دریچه دیگر مسدود شده است، بنابراین سیال تحت فشار تا زمانی که پیچ آن باز نشود نمی تواند به عقب برگردد. جک هیدرولیک اینگونه عمل می کند.

کاربرد جک های هیدرولیک

جک ها به طور کلی کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف دارند و برای بلند کردن و حمل بارهای سنگین، تخلیه نیروهای عمودی از اعضای تحمل کننده وزن برای ایجاد فضایی برای تعمیرات استفاده می شوند. جک های هیدرولیک یا انواع دیگر نیز تجهیزاتی هستند که در کارهای ساختمانی، کشتی سازی، تعمیر خودرو و سایر صنایع تخصصی مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر کاربرد انواع جک ها از جمله جک های هیدرولیک آورده شده است.

هواپیما
خودرو
پل ها
کشش کابل
خانه تکانی
ساخت و ساز
صنعتی عمومی
آزمایشگاه
لوکوموتیو
دریایی
خانه متحرک
راه آهن
کشتی سازی
تقویت و تثبیت مانند تونل ها و معادن
تراکتور و تریلر
در اصل، کاربردهای جک های هیدرولیک عبارتند از:

بلند کردن بارهای سنگین صنعتی.
بلند کردن ماشین ها و وسایل نقلیه برای بستن.
در نهایت، بستن تجهیزات ماشین آلات.

اجزای جک هیدرولیک
برای نشان دادن و درک اجزای جک های هیدرولیک، یک جک هیدرولیک دستی معمولی در نظر گرفته می شود زیرا معمولاً از آن استفاده می شود. در زیر اجزای اصلی جک های هیدرولیک آورده شده است.

مخزن یا مخزن بافر
پمپ با پیستون یا پیستون
اهرم یا دسته پمپ
شیر چک
سیلندر یا قوچ اصلی
سوپاپ آزاد
رسیدگی

مخزن یا مخزن بافر – مخزنی است که سیال هیدرولیک را نگه می دارد یا روغن پمپ می کند که برای انتقال فشار اعمال شده از پمپ به قوچ استفاده می شود.

پمپ پیستونی – بخشی است که با حرکت دادن اهرم یا دسته پمپ به بالا و پایین به صورت مکانیکی فعال می شود.

اهرم یا دستگیره پمپ – حرکت اهرم پمپ باعث ایجاد فشار در سیال هیدرولیک می شود که سیال تحت فشار را از طریق یک شیر برگشتی به سیلندر اصلی منتقل می کند.

سیلندر اصلی – که به آن رام نیز می گویند، هنگامی که به سمت بالا حرکت می کند، با فشار سیال هیدرولیک از بدنه جک هیدرولیک خارج می شود و نیروی بالابر مورد نیاز را ایجاد می کند و بار را بلند می کند.

سوپاپ آزاد – بخشی است که به تخلیه فشار کمک می کند تا قوچ بتواند جمع شود و بار را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: تفاوت دستگاه شکل دهنده و پلنر

در زیر نمودار جک های هیدرولیک شامل اجزای کوچک آورده شده است:

جک هیدرولیک چیست

دستگیره داخلی
دستگیره بیرونی
کلیپ تمساح
پین ها
میله اتصال پمپ
پیچ اتصال دهنده
محفظه دسته پمپ
میله پمپ
O-Ring پمپ
حلقه پلاستیکی پمپ
مسکن پمپ
واشر محفظه پمپ
پیچ شیر
حلقه O-Screw Valve
بلبرینگ سوپاپ
پایه
سپر پلاستیکی
فیلتر مایع پلاستیکی
واشر پلاستیکی پایه
اورینگ لاستیک رامرود
اورینگ ریتینر پلاستیکی رامرود
پایگاه رامرود
رامرود شل
پیچ گسترش دهنده
اتاق داخلی
سیلندر بیرونی
دوشاخه لاستیکی
حلقه درپوش پلاستیکی بزرگ
درپوش پیچ سیلندر بیرونی
هشدارهای انگلیسی
هشدارهای زبان جایگزین

انواع جک های هیدرولیک

دو نوع جک هیدرولیک شامل جک بطری و جک سوسماری یا جک صنعتی هیدرولیک می باشد.

جک بطری:
جک های بطری به عنوان جک های دستی نیز شناخته می شوند، آنها در اوایل دهه 1900 زمانی که صنعت خودرو شروع به رشد کرد، محبوب شدند. آنها قابل حمل هستند و هدف بسیار خوبی برای افراد برای بلند کردن وسیله نقلیه برای بازرسی یا خدمات در کنار جاده هستند. جک بطری نامگذاری شده است زیرا به شکل بطری شیر طراحی شده است. جک های بطری امروزی توانایی بالا بردن از صد پوند تا چندین تن را دارند، اگرچه اندازه آنها متفاوت است.

جک روغنی چیست

جک های سوسماری:
برخلاف شفت های جک بطری که به صورت عمودی کار می کنند، جک های سوسماری به صورت افقی کار می کنند. شفت روی میل لنگی که به یک لنت بالابر متصل می شود فشار می آورد و سپس به صورت عمودی بلند می شود. این نوع جک‌های هیدرولیک نسبت به جک‌های بطری برد عمودی بیشتری را ارائه می‌کنند و در دو اندازه موجود هستند. اندازه معمولی حدود چهار فوت طول، یک فوت عرض و حدود 200 پوند وزن دارد. آنها می توانند حدود 4 تا 10 تن را بلند کنند. بعداً یک مدل جمع‌وجورتر ساخته شد، می‌تواند 11/12 تن را بلند کند، طول آن حدود سه فوت است. همچنین، مینی جک ها وجود دارند اما به عنوان انواع استاندارد جک طبقه ای شناخته نمی شوند. توجه: جک های هیدرولیک به گونه ای طراحی شده اند که با نیروی هوای دستی (فشرده)، برقی یا گازی کار کنند.

فروش جک سوسماری رولمان صنعت

انواع دیگر جک ها عبارتند از
جک های هیدرولیک بالابر پنجه:
جک های هیدرولیک بالابر انگشتی انواع خاصی هستند که برای بلند کردن ماشین آلات و بارهای دیگر که فاصله کمی بین زمین و سطح زیرین بار دارند استفاده می شود. این جک ویژه در شرایطی کار می کند که جک بطری یا جک کف به دلیل فاصله کم بار از زمین نمی تواند کار کند.

جک های تراز:
این نوع جک ها از مکانیزم های پیچ مکانیکی استفاده می کنند. آنها قابل حمل هستند و اغلب برای تراز کردن تریلرها، RVها و غیره استفاده می شوند.

جک قیچی یا لوزی:
جک های قیچی جک های فشرده ای هستند که از پیچ مکانیکی استفاده می کنند. چرخش پیچ منجر به بالا و پایین رفتن مجموعه ای از بازوهای قیچی می شود که بسته به موقعیت مکانیزم پیچ، باز یا جمع می شوند.

جک های پیچ:
جک های پیچی جک های مکانیکی هستند که از مکانیزم پیچ عمودی برای بلند کردن و پایین آوردن بار استفاده می کنند. برخی به گونه ای طراحی شده اند که آچار قابل تنظیم باشند در حالی که برخی دیگر از سطحی استفاده می کنند که از سوراخی در جک وارد می شود. این اجازه می دهد تا مزیت مکانیکی بیشتری را برای استفاده در هنگام چرخاندن پیچ و بالا بردن بار استفاده کنید.

جک های جغجغه ای:
این نوع جک ها از مکانیزم پنجه و جغجغه برای بالا بردن یا بلند کردن بار استفاده می کنند. در برهه ای از زمان، جک های جغجغه ای انواع استانداردی از جک هایی بودند که تولیدکنندگان خودرو با وسایل نقلیه خود برای مالکان برای تعویض لاستیک های پنچر استفاده می کردند.

رولمان صنعت مرکز فروش انواع جک های هیدرولیکی میباشد

اصل کار جک هیدرولیک
کار جک های هیدرولیک پیچیدگی کمتری دارد و به راحتی قابل درک است. توضیح بالا نوع جک نوع بطری بود.

مزایا و معایب جک های هیدرولیک
مزایای:
در زیر مزایای جک های هیدرولیک در کاربردهای مختلف آنها آورده شده است.

اکثر طرح ها فضای کمتری را اشغال می کنند.
احتمال گیرکردن کمتر به دلیل زنگ زدگی در رزوه پیچ.
با بارهای سنگین بسیار موثر است.
استفاده از آن راحت تر است.
بارها با حداقل تلاش برداشته می شوند.
از جک های پیچ سبک تر است.
بیشتر بخوانید: اصل کار ماشین سنگ زنی

معایب:
با وجود مزایای خوب جک های هیدرولیک، برخی محدودیت ها همچنان وجود دارد. در زیر معایب جک های هیدرولیک در کاربردهای مختلف آنها آورده شده است.

سرعت نسبتا کمی دارد.
در صورت فرسودگی مهر و موم روغن، مستعد خرابی است.
دستگاه به دلیل استفاده بیش از حد از روغن گرم می تواند بوی نامطبوعی متصاعد کند.
گرمای بیش از حد می تواند به سرعت رخ دهد.
نشت روغن هیدرولیک می تواند باعث آلودگی خاک و آب شود.
بیشتر بخوانید: قطعات ماشین اسلات و عملکرد آنها

نتیجه
جک های هیدرولیک وسایل مکانیکی هستند که برای بلند کردن وزنه های سنگین استفاده می شوند. آنها معمولاً در صنایع خودروسازی برای بلند کردن وسایل نقلیه از زمین استفاده می شوند و به همین دلیل به عنوان نوعی جک ماشین هیدرولیک شناخته می شوند. نیروی جک های هیدرولیک را می توان با قانون پاسکال محاسبه کرد. این همه برای این مقاله است، جایی که تعریف، کاربردها، اجزاء، نمودار، انواع، عملکرد، مزایا و معایب جک هیدرولیک مورد بحث قرار می گیرد.

generalsanat_vahid وب‌سایت

نظرات بسته شده است.