فروش سیلندر پنوماتیک

معرفی و آشنایی با سیلندر پنوماتیک،جک پنوماتیکی

سیلندرهای پنوماتیکی (گاهی اوقات به عنوان سیلندر هوا شناخته می شوند) وسایل مکانیکی هستند که از نیروی گاز فشرده برای تولید نیرو در یک حرکت خطی رفت و برگشتی استفاده می کنند.

مانند سیلندرهای هیدرولیک، چیزی پیستون را مجبور می کند در جهت مورد نظر حرکت کند. پیستون یک دیسک یا سیلندر است و میله پیستون نیرویی را که ایجاد می کند به جسمی که قرار است جابجا شود منتقل می کند. مهندسان گاهی اوقات ترجیح می دهند از پنوماتیک استفاده کنند زیرا ساکت تر، تمیزتر هستند و به فضای زیادی برای ذخیره سازی مایعات نیاز ندارند.

از آنجایی که سیال عامل گاز است، نشت از سیلندر پنوماتیک به بیرون چکه نمی‌کند و محیط اطراف را آلوده نمی‌کند، و در جایی که تمیزی یک الزام است، پنوماتیک مطلوب‌تر می‌شود. به عنوان مثال، در عروسک های مکانیکی اتاق تیکی دیزنی، از پنوماتیک برای جلوگیری از چکیدن مایع روی افراد زیر عروسک ها استفاده می شود.

پس از فعال شدن، هوای فشرده در یک انتهای پیستون وارد لوله شده و نیرویی را به پیستون وارد می کند. در نتیجه، پیستون جابجا می شود.

تراکم پذیری گازها

تراکم پذیری گازها
یکی از مسائل مهمی که مهندسان در کار با سیلندرهای پنوماتیکی با آن مواجه می شوند مربوط به تراکم پذیری یک گاز است. مطالعات زیادی در مورد اینکه چگونه دقت سیلندر پنوماتیک می تواند تحت تاثیر قرار گیرد، به عنوان بار وارد شده بر روی سیلندر برای فشرده سازی بیشتر گاز مورد استفاده تکمیل شده است. تحت یک بار عمودی، موردی که سیلندر بار کامل را به خود اختصاص می دهد، دقت سیلندر بیشترین تأثیر را دارد. مطالعه‌ای در هایپر صنعتی رولمان صنعت، به این نتیجه رسید که دقت حدود 30 ± نانومتر است که هنوز در محدوده رضایت‌بخشی قرار دارد، اما نشان می‌دهد که تراکم‌پذیری هوا بر روی سیستم تأثیر می‌گذارد.

مکانیسم های ایمن شکست خورده
سیستم های پنوماتیک اغلب در تنظیماتی یافت می شوند که حتی خرابی نادر و مختصر سیستم غیرقابل قبول است. در چنین شرایطی، قفل ها گاهی اوقات می توانند به عنوان یک مکانیسم ایمنی در صورت از دست دادن هوا (یا کاهش فشار آن) عمل کنند و در نتیجه هر گونه آسیب ناشی از چنین شرایطی را برطرف یا کاهش دهند. نشت هوا از ورودی یا خروجی فشار خروجی را کاهش می دهد.

انواع
اگرچه سیلندرهای پنوماتیکی از نظر ظاهر، اندازه و عملکرد متفاوت خواهند بود، اما به طور کلی در یکی از دسته بندی های خاصی قرار می گیرند که در زیر نشان داده شده است. با این حال، انواع دیگری از سیلندرهای پنوماتیک نیز موجود است که بسیاری از آنها برای انجام عملکردهای خاص و تخصصی طراحی شده اند.

سیلندرهای تک اثره
یک سیلندر تک اثره (SAC) دارای یک پورت است که به هوای فشرده اجازه می دهد وارد شود و میله فقط در یک جهت حرکت کند. فشار زیاد هوای فشرده باعث می شود که میله با ادامه پر شدن محفظه سیلندر کشیده شود. هنگامی که هوای فشرده از طریق همان پورت از سیلندر خارج می شود، میله به موقعیت اولیه خود باز می گردد.

سیلندرهای دو کاره
سیلندرهای دو اثره (DAC) از نیروی هوا برای حرکت در هر دو حرکت کششی و جمع شدن استفاده می کنند. آنها دو درگاه برای ورود هوا دارند، یکی برای خروجی و دیگری برای ورود. طول ضربه برای این طرح محدود نیست، با این حال، میله پیستون در برابر کمانش و خم شدن آسیب پذیرتر است. محاسبات اضافی نیز باید انجام شود.

سیلندر تلسکوپی چند مرحله ای
سیلندر تلسکوپی چند مرحله ای سیلندرهای تلسکوپی که به عنوان سیلندرهای تلسکوپی نیز شناخته می شوند، می توانند تک یا دو اثره باشند. سیلندر تلسکوپی دارای یک میله پیستونی است که در یک سری مراحل توخالی با افزایش قطر قرار گرفته است. پس از فعال سازی، میله پیستون و هر مرحله بعدی به عنوان یک پیستون قطعه بندی شده “تلسکوپی” می کنند. مزیت اصلی این طراحی، امکان سکته به طور قابل توجهی طولانی تر از آن است که با یک سیلندر تک مرحله ای با همان طول جمع شده (جمع شده) به دست می آید. یکی از اشکالات ذکر شده برای سیلندرهای تلسکوپی، افزایش پتانسیل خمش پیستون به دلیل طراحی قطعه قطعه شده پیستون است. در نتیجه، سیلندرهای تلسکوپی عمدتاً در کاربردهایی استفاده می‌شوند که پیستون حداقل بار جانبی را تحمل می‌کند.

انواع دیگر
اگرچه SAC و DAC رایج ترین انواع سیلندرهای پنوماتیکی هستند، انواع زیر به خصوص نادر نیستند.

از طریق سیلندرهای هوای میله ای: میله پیستون از هر دو طرف سیلندر امتداد می یابد و نیروها و سرعت های برابر را در هر طرف امکان پذیر می کند.
سیلندرها پنوماتیک هوای انتهایی بالشتک: سیلندرهایی با خروجی هوای تنظیم شده برای جلوگیری از برخورد بین میله پیستون و پوشش انتهایی سیلندر.
سیلندرهای پنوماتیک هوای چرخشی: محرک هایی که از هوا برای ایجاد حرکت چرخشی استفاده می کنند.
سیلندرهای پنوماتیک هوای بدون میله: اینها میله پیستونی ندارند. آنها محرک هایی هستند که از یک جفت مکانیکی یا مغناطیسی برای ایجاد نیرو استفاده می کنند، معمولاً به میز یا بدنه دیگری که در طول بدنه سیلندر حرکت می کند، اما فراتر از آن گسترش نمی یابد.
سیلندر پنوماتیک هوای پشت سر هم: دو سیلندر که به صورت سری مونتاژ شده اند
سیلندر پنوماتیک هوای ضربه ای: سیلندرهایی با سرعت بالا با روکش های انتهایی طراحی شده ویژه که در برابر ضربه میله های پیستون امتداد یا جمع شده مقاومت می کنند.

سیلندرهای بدون میله Rodless cylinders

سیلندرهای بدون میله میله ای ندارند، فقط پیستون نسبتاً بلندی دارند. سیلندرهای کابل دهانه ها را در یک یا هر دو انتها نگه می دارند، اما از یک کابل انعطاف پذیر به جای میله عبور می کنند. این کابل دارای یک ژاکت پلاستیکی صاف برای اهداف آب بندی است. البته، یک کابل باید در حالت کشش نگه داشته شود. سایر سیلندرهای بدون میله هر دو سر را می بندند و پیستون را به صورت مغناطیسی یا مکانیکی به محرکی که در امتداد بیرونی سیلندر قرار دارد متصل می کنند. در نوع مغناطیسی، استوانه جداره نازک و از مواد غیر مغناطیسی است، استوانه یک آهنربای قوی است و یک مسافر مغناطیسی را در خارج می کشد.

در نوع مکانیکی، بخشی از سیلندر از طریق شکافی که طول سیلندر را کاهش می دهد، به سمت خارج گسترش می یابد. سپس شکاف توسط نوارهای آب بندی فلزی انعطاف پذیر در داخل (برای جلوگیری از خروج گاز) و خارج (برای جلوگیری از آلودگی) مهر و موم می شود. خود پیستون دارای دو مهر و موم انتهایی است، و بین آنها، سطوح بادامکی برای “پوست کردن” مهر و موم ها در جلوی پیوند بیرون زده و جایگزینی آنها در پشت است. بنابراین، فضای داخلی پیستون در فشار اتمسفر است.

یکی از کاربردهای شناخته شده نوع مکانیکی (البته با موتور بخار) منجنیق های مورد استفاده در بسیاری از ناوهای هواپیمابر مدرن هستند.

طرح
ساخت و ساز
بسته به مشخصات شغلی، اشکال مختلفی از ساختار بدن وجود دارد:

سیلندرهای میله ای: متداول ترین سازه های سیلندر است که در بسیاری از انواع بارها قابل استفاده است. ثابت شده است که ایمن ترین شکل است.
سیلندرهای فلنج دار: فلنج های ثابت به انتهای سیلندر اضافه می شوند، اما این شکل ساخت در ساخت سیلندر هیدرولیک بیشتر دیده می شود.
سیلندرهای یک تکه جوش داده شده: انتهای آن به لوله جوش داده شده یا چین خورده است، این فرم ارزان است اما سیلندر را غیر قابل سرویس می کند.
سیلندرهای انتهایی رزوه دار: انتهای آن بر روی بدنه لوله پیچ می شود. کاهش مواد می تواند لوله را ضعیف کند و ممکن است مشکلات تمرکز رزوه را به سیستم وارد کند.

مواد
بر اساس مشخصات شغل، مواد ممکن است انتخاب شوند. محدوده مواد از برنج با روکش نیکل گرفته تا آلومینیوم و حتی فولاد و فولاد ضد زنگ. بسته به سطح بار، رطوبت، دما و طول ضربه مشخص شده، ممکن است ماده مناسب انتخاب شود.

 

 

 

 

generalsanat_vahid وب‌سایت

نظرات بسته شده است.