تولید پمپ هیدرولیک برقی

معرفی پمپ هیدرولیک برقی رولمان صنعت

پاوریونیت آسانسور هیدرولیک چیست؟

پاوریونیت Power unit آسانسور هیدرولیک، دستگاهی است متشکل از یک تانک که روغن مورد نیاز را در خود جای میدهد. شیر کنترل جریان روی پاوریونیت تعبیه شده و الکتروموتور و پمپ مستغرق داخل آن سوار شده اند. پاوریونیت نیروی لازم برای حرکت آسانسور و همچنین کنترل حرکت را تامین می کند. واحد قدرت معادل فارسی کلمه پاوریونیت است که رواجی ندارد. در کشورهای مختلف از معادل های پاورپک Power pack و پمپ یونیت Pomp unit  نیز استفاده میشود.

انواع پاوریونیت آسانسور هیدرولیک

بیشتر پاوریونیت های هیدرولیک آسانسور هیدرولیک از ساختار و قطعات نیروی محرکه مشابهی استفاده میکنند.تنوع در نحوه کنترل جریان است که بین پاوریونیت های گوناگون تفاوت ایجاد میکند.کنترل جریان بوسیله گروهی از شیرهای هیدرولیک صورت میگیرد و تا حدود زیادی نحوه حرکت و کیفیت آن در آسانسور را تحت تاثیر قرار میدهند. بر این اساس پاوریونیت ها  به سه گروه اصلی بشرح زیر دسته بندی می شوند.

پاوریونیت های کنترل مکانیک

بیشتر انواع رایج پاوریونیت در بازار  از نوع کنترل مکانیکی هستند. این نوع پارویونیت ها از بلوک شیرهای کنترل مکانیکی بهره میگیرند. شیرهای کنترل مکانیکی عملکرد سلونوئیدی دارند و بسته به نوع عملکرد و قابلیت هایشان تعداد بوبین مختلف دارند. هر یک از بوبین ها عملکرد خاصی در شیر کنترل را دنبال میکند. چگونگی حرکت آسانسور در این نوعع پاوریونیت ها به منطق و منحنی عملکرد شیر کنتترل بستگی دارد. برندهای گوناگونی شیر کنترل مکانیکی را در سراسر دنیا تولید میکنند

معرفی و آشنایی پاور یونیت برقی مکانیکی رولمان صنعت

پاوریونیت های کنترل الکترونیک

شیرهای کنترل الکترونیکی عملکرد تدریجی دارند. این نوع شیرها که در صنعت به شیرهای کنترل Proportional شناخته میشوند عملکردی تناسبی دارند. به این معنا که در هر زمان میتوانند مجاوری عبوری روغن را به میزان مورد نظر باز یا بسته کنند. این عملکرد شیرهای الکترونیکی وجه تمایز اصلی آنها با شیرهای مکانیکی است. زیرا در شیرهای کنترل مکانیکی، مجاری روغن فقط میتوانند باز یا بسته باشند و حد مابین آنها تعریف نمیشود.

پاوریونیت های کنترل الکترونیک دو امتیاز عمده دارند. اولین مزیت آنها این است که عملکرد آنها مستقل از دمای روغن است. این بدان معناست که تغییرات در غلظت روغن تحت تاثیر دما، تغییری در نحوه حرکت آسانسور نخواهد داشت. نکته دوم مربوط به استقلال حرکت در این نوع پاوریونیت از وزن کابین است. به عبارتی دیگر تغییر در وزن بار آسانسور تغییری در میزان و چگونگی خرکتت آسانسور نخواهد داشت. البته باید در نظر داشت که پارویونیت های کنترل الکترونیک قیمت بالاتری دارند.

پمپ برقی کنترل اکترونیک یا پروپشنال رولمان صنعت

پاوریونیت های کنترل درایو

در این نوع پاوریونیت، از یک درایو الکترونیکی بمنظور راه اندازی و کنترل دور الکتروموتور استفاده میشود. درایو با تغییرات ولتاژ فرکانس را تغییر میدهد. در نتیجه راه اندازی الکتروموتور به آرامی و بصورت تدریجی است. در این روش نیازی به راه اندازی ستاره مثلت برای موتور سفاز وجود ندارد. زیرا جریان راه اندازی از طریق درایو بسیار کم است و این مشکل حل شده است. این نوع پاوریونیت ها را میتوان دوست دار محیط زیست قلمداد کرد. به این دلیل که مصرف انرژی و تولید حرارت در آنها بسیار کم است.

با این وجود باید در نظر داشت که قیمت درایو نسبتا بالا است و هزینه خرید این نوع پاوریونیت ها در مقایسه بالاتر ارزیابی میوشد. میتوان این موضوع را در کنار کاهش مصرف انرژی مورد مقایسه اقتصادی قرار داد.

ساختار و قطعات پاوریونیت آسانسور

پاوریونیت دستگاهی متشکل از اجزای متنوع هیدرولیکی، الکتریکی و سازه ای است. قطعات گوناگون داخل یا روی مخزن پاوریونیت جای گرفته و هر یک نقش مهمی در عملکردهای کنترل، قدرت و ایمنی ایفا میکنند. ساختار پاوریونیت های آسانسور در تمام مدل های آن معمولا یکسان است اگرچه با پاوریونیت های هیدرولیک صنعتی متفاوت است. بطور کلی بکارگیری از قطعات و ادوات هیدرولیکی که قرار است با فشار کاری نستا کمی کار کنند ولی نرخ جریان بالایی را تامین کنند ساختار مشخصی می طلبد. همچنین وجود الکتروموتوری که بصورت مستغرق با ابعاد فیزیکی نسبتا کوچک در داخل مخزن تعبیه می شود یک وجه تمایز قابل توجه با پاوریونیت های صنعتی ایجاد میکند.

generalsanat_vahid وب‌سایت

نظرات بسته شده است.