چگونه بفهمیم چه زمانی باید از بخاری بلبرینگ استفاده کنیم؟

چگونه بفهمیم چه زمانی باید از بخاری بلبرینگ استفاده کنیم؟

چگونه بلبرینگ های خود را سوار می کنید؟ حمام روغن؟ شعله باز؟ کیت نصب؟ بخاری بلبرینگ؟ زور؟ خوب، اگر به شما بگوییم که از هر شش خرابی زودرس بلبرینگ، یک مورد در نتیجه عملکرد ضعیف در اتصالات رخ می دهد، چه می شود. نیروی مورد نیاز برای نصب با افزایش اندازه یاتاقان افزایش می‌یابد، این امر باعث می‌شود اطمینان حاصل شود که آن را درست انجام می‌دهید.

گرما یکی از موثرترین روش هایی است که برای نصب بلبرینگ ها استفاده می شود. این به این دلیل است که وقتی رینگ داخلی گرم می شود، منبسط می شود تا یاتاقان بدون نیاز به نیروی بیش از حد روی شفت بلغزد. اگرچه راه‌های زیادی برای گرم کردن بلبرینگ وجود دارد، بهترین روش استفاده از بخاری بلبرینگ القایی است، به‌ویژه هنگام نصب بلبرینگ‌های بزرگتر:

اما، چگونه می دانید که چه زمانی از بخاری القایی استفاده کنید و یاتاقان های خود را در چه دمایی باید گرم کنید؟ چه زمانی باید از بخاری بلبرینگ استفاده کرد؟ بخاری‌های القایی روش گرمایش کنترل‌شده‌ای را ارائه می‌کنند که کاربران را قادر می‌سازد دمای صحیح مورد نیاز برای نصب بلبرینگ را تنظیم کنند و از گرم کردن نامنظم یاتاقان‌ها توسط کاربران جلوگیری می‌کند و باعث آسیب غیرقابل برگشت می‌شود. ایمنی کاربر نیز با حذف نیاز به روش‌های گرمایش جایگزین مانند حمام روغن و شعله‌های باز بهبود می‌یابد.

مجموعه کامل بخاری های بلبرینگ را اینجا ببینید اگرچه بخاری های بلبرینگ القایی اغلب برای نصب بسیاری از انواع بلبرینگ ایده آل هستند، اما همیشه بهترین گزینه برای برخی از یاتاقان ها نیست. به عنوان مثال، اگر قطر خارجی یاتاقان شما 100 میلی متر یا کمتر باشد، به عنوان یک یاتاقان کوچک طبقه بندی می شود. بنابراین، می توان آن را سرد نصب کرد. بسته به مواد به کار رفته در یاتاقان محدودیت های دیگری مانند ترکیبات غیرفلزی نیز می تواند وجود داشته باشد. یاتاقان خود را در چه دمایی باید گرم کنید؟ معمولاً یک یاتاقان باید تا دمای 80 تا 90 درجه سانتیگراد بالاتر از دمای محوری که روی آن نصب می شود گرم شود. این به بلبرینگ اجازه می دهد تا به راحتی روی شفت بلغزد و با سرد شدن دما، یک اتصال جمع شدگی قوی بین شفت و یاتاقان ایجاد می شود. با این حال، هرگز نباید یاتاقان را در دمای بالاتر از 125 درجه سانتیگراد گرم کنید زیرا ممکن است باعث آسیب رساندن به یاتاقان شود. علاوه بر این، اگر یاتاقان شما حاوی اجزای غیر فلزی مانند قفس های پلی آمید یا آب بندی های لاستیکی است، گرمایش بالای 120 درجه سانتی گراد توصیه نمی شود. یاتاقان روغن جامد نباید بیش از 80 درجه سانتیگراد گرم شود. همیشه توصیه می شود قبل از گرم کردن بلبرینگ، دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید.

generalsanat_vahid وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید