چطور بلبرینگ گرمکن میتواند کمک کند.

چطور بلبرینگ گرمکن میتواند کمک کند.

مونتاژ و جدا کردن بلبرینگ ها می تواند کار دشواری باشد. در این مقاله خواهید فهمید که چگونه یک بلبرینگ گرمکن القایی میتواند به شما در این امر کمک کند. به این ترتیب می توانید در زمان و تلاش خود صرفه جویی زیادی کنید. بلبرینگ چیست؟ بلبرینگ بخشی از ماشین است که در آن شفت می چرخد. بلبرینگ ها برای کاهش اصطکاک بین قطعات مختلف طراحی شده اند و بر اساس شکل یا جهت حرکت به انواع مختلفی تقسیم می شوند. بلبرینگ تا حد زیادی بهترین نوع شناخته شده است. اما رولبرینگ کروی، غلتک مخروطی، غلتک سوزنی و غلتک استوانه ای نیز وجود دارد.

نصب بلبرینگ با بخاری القایی

بخاری های القایی برای نصب بلبرینگ ها ایده آل هستند. می توانید از آنها برای پیش گرم کردن یاتاقان ها تا حدود 120 درجه سانتیگراد استفاده کنید. دمای بالاتر برای بلبرینگ مضر است. پس از این می توانید به راحتی بلبرینگ ها را روی شفت نصب کنید. در طول خنک شدن، یک اتصال جمع شدگی قوی بین شفت و یاتاقان وجود دارد.

برداشتن بلبرینگ

یاتاقان ها طول عمر محدودی دارند و بنابراین هر از چند گاهی باید تعویض شوند. برای انجام این کار، آنها باید جدا شوند و اتصال شرینک باید برداشته شود. برای رسیدن به این هدف، فقط بلبرینگ باید گرم شود و نه خود شفت. قبلا هیچ راه حل خوبی برای این وجود نداشت. یک روش رایج استفاده از مهره های جوش در قسمت بیرونی حلقه داخلی بلبرینگ به منظور وارد کردن گرما بود. اما این اغلب نتیجه رضایت‌بخشی نداشت. برداشتن بلبرینگ با بخاری القایی ابزار القایی مفید iDuctor جدا کردن بلبرینگ های کوچک و متوسط ​​را آسان تر از همیشه می کند. می توانید کویل های بخاری القایی را دور یاتاقان بپیچید. این به شما این امکان را می دهد که بدون گرم کردن شفت، یاتاقان را خیلی سریع و با دقت زیاد گرم کنید. این به شما امکان می دهد اتصال شرینک را به سرعت و به راحتی بلند کنید. دمای مورد نظر جداسازی قطعات حدود 120 درجه سانتیگراد است. این دما زمانی که بلبرینگ با استفاده از اتصال محکم قفل ثابت می شود نیز کافی است.

نکاتی در مورد استفاده از iDuctor

همیشه از مارپیچ های صحیح استفاده کنید، جسم را قرمز نکنید و iDpad را بیش از حد گرم نکنید. در عمل، قبل از جداسازی، نیازی به گرم کردن فلز تا سرخ شدن آن نیست. در تصاویر این وب سایت این کار منحصراً برای اهداف تصویری انجام شده است تا قدرت iDuctor را نشان دهد. دمای بیش از حد بالا می تواند منجر به تخریب فلز گرم شده و آسیب به مارپیچ شود. 

generalsanat_vahid وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید