اکومولاتور هیدرولیک: انواع مختلف و کاربردهای آنها

انواع آکومولاتور هیدرولیکی

آکومولاتور هیدرولیک

هدف از اکومولاتورهای هیدرولیک ساده است زیرا تنها کاری که باید انجام دهند ذخیره انرژی به شکل سیال در هنگام تحت فشار است. آکومولاتورها اساساً انرژی هیدرولیک را به شکل سیال تحت فشار ذخیره می کنند. پمپ در ابتدا سیال را تامین می کند و بعداً در صورت نیاز آن را به سیستم می رساند.

این می تواند در افزایش راندمان سیستم های هیدرولیک شما بسیار مفید باشد زیرا انباشته ها پتانسیل ذخیره انرژی گسترده و آزادسازی آن را در صورت نیاز دستگاه دارند.

انواع مختلف اکومولاتورهای هیدرولیک
طبقه بندی باتری های هیدرولیک از طریق استفاده از ذخیره انرژی تسهیل می شود. همانطور که گفته شد، در حال حاضر سه نوع مختلف از باتری های هیدرولیک وجود دارد که عبارتند از:

باتری بارگذاری شده با وزن
آکومولاتور فنری
آکومولاتور گازی

1. وزن بارگذاری باتری
آکومولاتورهای بارگذاری شده با وزن عموماً مجهز به پیستونی هستند که با وزن مرده بارگذاری شده است. از این رو هنگامی که پیستون در داخل سیلندر حرکت می کند، این منجر به اعمال فشار بر روی سیال هیدرولیک می شود. موادی مانند آهن، بلوک بتنی یا حتی فولاد معمولاً به عنوان وزن مرده استفاده می شود.

کاربرد آکومولاتورهای وزن بارگذاری شده

حجم و اندازه انباشته های بارگذاری شده با وزن، کاربرد آنها را محدود به تجهیزات لوازم التحریر می کند که معمولاً شامل پرس های سنگین در مواردی که حجم زیادی لازم است، می شود.

2. آکومولاتورهای فنری
اینها انواع آکومولاتورهایی هستند که معمولاً با یک پیستون فنری در سیلندر عرضه می شوند. سیال از طرف دیگر سیلندر وارد این آکومولاتور می شود و با اعمال اهرم نیروی فنر تحت فشار ذخیره می شود.

هنگامی که فنر به طور بهینه فشرده شود، فشار نیز به اوج خود می رسد. در نتیجه، با رسیدن فنر به تمام طول خود، فشارها به حداقل می رسد.

کاربردهای آکومولاتورهای فنری

این انباشته‌ها معمولاً در جاهایی استفاده می‌شوند که فضا محدودیت دارد و کار در حجم‌های کوچک‌تر انجام می‌شود. این شامل برنامه های هیدرولیک موبایل و خودرو می شود.

3. آکومولاتورهای گازی
آکومولاتورهای گازدار که به آنها آکومولاتورهای هیدرو پنوماتیکی نیز گفته می شود، به دو دسته تقسیم می شوند: آکومولاتورهای نوع غیر جداکننده و آکومولاتورهای نوع جداکننده.

(I) آکومولاتور نوع غیر جداکننده
اینها از انواع آکومولاتورهایی هستند که ورود گاز تحت فشار به سیلندر باعث ایجاد فشار می شود. از این رو افزایش فشار در نهایت منجر به باز شدن درگاه روغن می شود که به دنبال آن روغن وارد سیلندرها می شود و حجم گاز را کاهش می دهد. این بیشتر فشار را افزایش می دهد و در نتیجه شکاف فشار ایجاد می شود که آکومولاتور را به حرکت در می آورد.

• برنامه های کاربردی از نوع انباشته کننده غیر جداکننده

چنین انباشته‌هایی در جایی استفاده می‌شوند که سیال هیدرولیک مورد استفاده در سیستم دارای قابلیت تفکیک بالاتری باشد. بنابراین کوچکترین فقدان گازها هیچ عارضه ای در پی ندارد.

II. انباشته کننده نوع جداکننده
آکومولاتورهای نوع جداکننده آنهایی هستند که پیستون به عنوان مانعی بین سیال هیدرولیک و گاز عمل می کند. از این رو هنگامی که روغن شارژ شده پیستون را فشار می دهد، به طور خودکار منجر به فشرده سازی گاز می شود.

این به این معنی است که کاهش حجم گاز باعث افزایش بیشتر فشار می شود. این شکاف در فشار، هر زمان که در مدار لازم باشد، روغن را از سیلندر خارج می کند.

علاوه بر این، سه نوع مختلف از نوع جداکننده وجود دارد که عبارتند از:

آکومولاتور نوع مثانه: این آکومولاتورها از مثانه ای استفاده می کنند که به عنوان یک جداکننده انعطاف پذیر بین گاز و مایع هیدرولیک عمل می کند. مثانه در داخل یک پوسته فولادی از طریق مجموعه دریچه گاز ولکانیزه در هر انباشته کننده مثانه ای بسته می شود.
آکومولاتور نوع دیافراگم: این آکومولاتورها از دیافراگم به عنوان جداکننده الاستیک استفاده می کنند که در آن دیافراگم به طور کامل بین دیواره های مخزن تحت فشار بسته می شود.
آکومولاتور نوع پیستون: پیستون به عنوان جداکننده بین روغن و گاز فشرده در این آکومولاتور عمل می کند. ساختار این آکومولاتور تفاوت چندانی با یک آکومولاتور فنری ندارد به جز یک مورد که در آن فنر با گاز تحت فشار جایگزین می شود.
کاربرد آکومولاتورهای نوع جداکننده

آکومولاتورهای نوع جداکننده کاربردهای زیادی دارند، زیرا آکومولاتور نوع مثانه را می توان در سیستم تعلیق چرخ خودروها مشاهده کرد.

علاوه بر این، آکومولاتور نوع دیافراگمی را می توان در زمانی مشاهده کرد که نیاز به فشارهای بالا با حجم های کوچکتر باشد. در نهایت، آکومولاتورهای نوع پیستونی را می‌توان در سیستم‌های با دمای بالا مشاهده کرد که در آن حجم مورد نیاز کمتر است.

مقالات مرتبط:

اهمیت فیلتراسیون روغن در سیستم هیدرولیک
موتورهای هیدرولیک: انواع و کاربردهای آنها
راهنمای نهایی سیستم هیدرولیک: چگونه کار می کند؟
سوالات متداول:

آکومولاتورهای هیدرولیک چیست؟
آکومولاتورهای هیدرولیک دستگاه های ساده ای هستند که برای ذخیره انرژی هیدرولیک به شکل سیال تحت فشار که توسط پمپ تحویل داده می شود و در صورت نیاز به سیستم می رسد.

چرا از نیتروژن در آکومولاتورها استفاده می شود؟
آکومولاتورهای هیدرولیک از نیتروژن برای حفظ فشار سیال هیدرولیک استفاده می کنند. این به این معنی است که وقتی یک سیال را به داخل انباشته پمپ می‌کند، نیتروژن موجود در آکومولاتور را فشرده می‌کند.

آیا آکومولاتورها فقط باید در جهت عمودی نصب شوند؟
برخی از باتری های هیدرولیک مانند باتری های هیدرولیک پیستونی یا آکومولاتورهای مثانه باید به صورت عمودی نصب شوند. با این حال، این یک ضرورت برای هر آکومولاتور نیست زیرا اصول کار و کاربرد آنها ممکن است متفاوت باشد.

باتری های هیدرولیک چگونه کار می کنند؟

آکومولاتورهای هیدرولیک مخازن تحت فشار با کاربردهای متنوع در یک سیستم هیدرولیک هستند. آکومولاتورها سیال فشار را هنگام افزایش فشار جمع می کنند و در نتیجه گاز فشرده شده و دوباره منبسط می شود تا سیال را به مدار فشار دهد.

اکومولاتور هیدرولیک برای چه مواردی استفاده می شود؟
یک باتری هیداک برای اهداف مختلفی از جمله افزایش سرعت مدار عملیاتی، کاهش ضربات و ضربان های دوره ای، کاهش پیک فشار، تامین انرژی سیستم تعلیق شاسی، حفظ فشار، بازیابی و ذخیره انرژی هیدرولیک استفاده می شود.

یک سیستم اکومولاتور هیدرولیک را می توان به عنوان یک مخزن تحت فشار که مسئول انجام وظایف مختلف در یک سیستم هیدرولیک است تعریف کرد. این سیستم مسئول حفظ فشار، ذخیره و بازیابی انرژی، تقویت سیستم تعلیق شاسی، محدود کردن فشار از اوج گرفتن، و کاهش تاثیر ارتعاشات، شوک ها و ضربان است.

هرگاه فشار گاز در یک سیستم هیدرولیک وجود داشته باشد، آکومولاتور حجم مشخصی از سیال را ذخیره می کند که می تواند هر زمان که نیاز باشد دوباره به سیستم هیدرولیک وارد شود. هر زمان که فشار در سیستم هیدرولیک افزایش یابد، آکومولاتور سیال فشار را جمع آوری می کند و در نتیجه گاز فشرده می شود.

شکست فشار می تواند منجر به انبساط مجدد گاز شود و سیال ذخیره شده را مجبور به جریان در مدار هیدرولیک کند. این فقط می تواند منجر به عواقب نامطلوب برای سیستم هیدرولیک شود.

چرا از باتری های هیدرولیک استفاده کنیم؟

یک انباشته در سیستم های هیدرولیک می تواند مزایای زیادی را برای عملیات شما به همراه داشته باشد. این نکات مثبت عبارتند از:

طیف گسترده ای از انباشته ها که یک منبع واحد را تشکیل می دهند
بهره وری انرژی بهتر
واکنش سریعتر در مدارهای هیدرولیک
سازنده قطعات مستقل
آکومولاتورهایی با توسعه دیافراگم و آب بندی داخلی را می توان برای پشتیبانی از هر برنامه خاص بر اساس نیازهای شما بهینه کرد.
عمر طولانی خدمات همراه با قابلیت اطمینان عملیاتی بیشتر.
باتری های هیدرولیک به عنوان یک سازنده قطعات مستقل عمل می کنند.
ما موجودی عظیمی از باتری های هیدرولیک را به همراه بلوک های ایمنی باتری ذخیره می کنیم تا نیازهای انواع مشتریان را برآورده کنیم. این به کسب و کارها و مصرف کنندگان هر دو امکان انعطاف پذیری را می دهد تا از بین طیف گسترده ای از محصولات 100٪ معتبر با قیمت های رقابتی با تحویل بدون فندق درب منزل انتخاب کنند.

محاسبات آکومولاتور

آکومولاتورهای هیدرولیک برای استفاده مناسب در یونیت های هیدرولیک حتماً می بایستی شارژ شوند. گاز مورد استفاده برای شارژ این آکومولاتورها گاز ازت یا نیتروژن می باشد. گاز نیتروژن معمولاً باید یک چهارم حجم کلی آکومولاتور در داخل آن شارژ شود. اگر گاز شارژ شده در آکومولاتور از این مقدار کمتر یا بیشتر باشد ممکن است که آکومولاتور کارایی لازم را در سیستم هیدرولیک نداشته و نتواند در موارد مورد نیاز عملکرد مناسب از خود نشان دهد.

تعویض تیوپ آکومولاتور

برای تعویض تیوپ آکومولاتور باید ابتدا آکومولاتور را از سیستم هیدرولیک جدا کرد، برای جدا کردن آن از سیستم هیدرولیک ابتدا باید سیستم هیدرولیک را خاموش کرد و با باز کردن شیر تخلیه، روغن موجود در آکومولاتور را خالی کرد؛ در ادامه شیر شارژ گاز را روی آکومولاتور نصب کرده و از خالی شدن همه ی گاز موجود در آکومولاتور اطمینان حاصل می کنیم و در نهایت آکومولاتور را از محل خودش جدا کرده و طبق گام های زیر آن را دمونتاژ می کنیم.

generalsanat_vahid وب‌سایت

نظرات بسته شده است.