بررسی تخصصی جک سوسماری 3 تن

خرید جک سوسماری 3 تن رولمان صنعت-مشخصات فنی جک سوسماری 3 تن

کاربرد جک سوسماری 3 تن هیدرولیک

جک سوسماری هیدرولیک برای بلند کردن وسایل نقلیه سنگین با تلاش کم استفاده می شود. جک های طبقه می توانند در زیر وسایل نقلیه با فاصله کم قرار بگیرند تا آنها را برای تعمیر و نگهداری یا تعمیرات در زیر شاسی بلند کنند.

جک سوسماری یکی از انواع جک های خودرو برای بلند کردن ماشین و هر نوع وسیله نقلیه دیگر از سطح زمین است و تدبیری که طراحان آن برای جا به جایی آسان تر اندیشیده اند ، مجهز کردن این جک به چند چرخ است .

حال سوالی مطرح می شود : تفاوت جک سوسماری و جک روغنی در چیست ؟ تفاوت اصلی این نوع جک و جک روغنی در یک مورد خلاصه می‌شود:

جک های روغنی توانایی بلند کردن یک طرف یا یک سمت از خودرو را دارند اما جک سوسماری می تواند کل خودرو را از زمین بلند کند و این خود دلیلی برای ارجحیت جک سوسماری بر جک روغنی است .

جک های سوسماری عموماً برای تعمیر و تعویض چرخ خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول توانایی بلند کردن هر نوع خودرویی را دارد و حتی با اتصال یک زنجیر به آن می‌توان به عنوان وینچ یا بالابر از این دستگاه بهره برد .

این مقاله به طور کامل جک های سوسماری هیدرولیک را توضیح می دهد: اجزای اصلی آنها، نحوه کار آنها و نحوه استفاده از آنها. برای درک کامل جک های هیدرولیک، مقاله بررسی اجمالی جک هیدرولیک ما را بخوانید.

سیستم ایمنی

جک های سوسماری مجهز به سیستم ایمنی هستند به این معنی که هر زمان جک در حداقل و حداکثر ارتفاع قرار بگیرد، کاربر در حالت ایمنی قرار داشته و جک متوقف می شود یا زمانی که باری بیش از ظرفیت جک به آن اعمال شود جک خود به خود متوقف می‌شود. در واقع در هر حالتی اگر جک از حالت عادی خارج شود سیستم ایمنی به صورت خودکار عمل می‌کند و جک را متوقف می‌سازد. سیستم ایمنی جک سوسماری یکی از مهم ترین مزیت های این ابزار است چراکه از سوانح و حوادث احتمالی جلوگیری چشمگیری می کند .

انواع جک سوسماری:

جک سوسماری کورسی:

1.طول کوتاه

2.ارتفاع جک در حالت خوابیده روی محدوده 7 سانتی متر

3.مناسب خودروهای با ارتفاع کم مثل خودروهای اسپورت

4.ظرفیت 2 تا 3 تن

جک سوسماری پایه بلند

1.طول بلند

2.قابلیت بلند کردن دو چرخ با تنظیم نقطه تعادل

3.مناسب برای تعمیرگاهها وتعویض روغنی ها ولاستیک فروشی ها

4.ظرفیت 3 تا 5 تن

جک سوسماری بادی

1.عملکرد فوق العاده

2.مناسب بالا بردن خودروهای سنگین

3.استفاده از فشار باد برای انتقال روغن وبالا بردن

4.استفاده از فشار باد وباز کردن شیر تخلیه برای پایین آوردن

5.دارای 3 ظرفیت 22 تن,35 تن و50 تن

6.تولید شده به حالت های دو مرحله ای تلسکوپی مانند 50 و25 تن ویا 3مرحله ای مانند 25,15 و50

جک سوسماری علاوه بر مدل های مختلف دارای وزن های متفاوتی هستند و حتما به این نکته توجه کنید که هر چه وزن جک سوسماری بالاتر باشد تحمل وزن بیشتری برای نگهداری خودرو دارد ، این افزایش وزن به دلیل افزایش قطر ورق استفاده در بدنه جک و افزایش کیفیت پمپ جک می باشد.

البته جک سوسماری 2/5 تن مناسب برای تعمیرگاهان و جک سوسماری 2 تن مانند جک سوسماری 2 تن مناسب برای مصارف خانگی می باشد که  به عنوان جک سوسماری کوچک خودرو استفاده میشود.

جک سوسماری 2 تن ، جک سوسماری 3 تن ، جک سوسماری 5 تن ، جک سوسماری هیدرولیک ، جک سوسماری بادی از انواع جک سوسماری کوچک می باشد  جک سوسماری بزرگ 2/5 تن وجک سوسماری 3 تن ازجمله انواع جک های سوسماری هستند که در تعمیرگاه ها و نمایندگی های خدمات پس از فروش خودرو کاربرد دارند.

  • طراحی جک اسپورت هیدرولیک چگونه است؟

طراحی جک سوسماری هیدرولیک امکان بلند کردن بارهای سنگین تر از جک روغنی را فراهم می کند. همچنین، طراحی بدنه به جک سوسماری اجازه می دهد تا به راحتی در فضاهای با فاصله کمتر قرار گیرد. قسمت قاب دارای دو طرح مستقیم و منحنی است. قاب خمیده به زین جک اجازه می دهد تا زیر خودروهایی که فاصله بسیار کمی دارند قرار گیرد.

جک سوسماری 3 تن چیست-مشخصات فنی جک سوسماری
رولمان صنعت مرکز فروش انواع جک هیدرولیک انواع جک سوسماری 3 تن مکانیکی
  • جنس بدنه جک سوسماری هیدرولیک از چه آلیاژی می باشد؟

جک های سوسماری هیدرولیک از فولاد یا آلومینیوم ساخته شده اند. این ماده تاثیر قابل توجهی بر ظرفیت بالابری جک هیدرولیک ندارد.

جک های ساخته شده از جنس فولاد: جک های سوسماری هیدرولیک فولادی تقریباً 45 کیلوگرم (100 پوند) وزن دارند. آنها از آلومینیوم سنگین تر هستند، اما بدنه می تواند در برابر آسیب بسیار بهتر مقاومت کند. جک های سوسماری هیدرولیک فولادی برای اقامت در گاراژ ایده آل هستند.
جک های ساخته شده ار جنس آلومینیوم: جک های کف آلومینیومی تقریباً 27 کیلوگرم (60 پوند) وزن دارند. این جک ها نسبت به جک های فولادی برای قابلیت حمل در کارگاه های مختلف مناسب ترند. جک های کف آلومینیومی می توانند اکثر وظایف بلند کردن گاراژ را انجام دهند.

اجزای تشکیل دهنده جک کف هیدرولیک

قطعات کلیدی جک سوسماری هیدرولیک عبارتند از:

زین / لنت بلبرینگ: زین، همچنین به عنوان پد یاتاقان شناخته می شود (شکل 3 با برچسب A)، با نقطه بالابر خودرو تماس می گیرد.

بازوی بالابر: بازوی بالابر (شکل 3 با برچسب B) زین را بالا می برد.

صفحه پوششی: صفحه پوششی (شکل 3 با برچسب C) به اجزای هیدرولیک دسترسی و در برابر مواد خارجی محافظت می کند.

سوکت: سوکت (شکل 3 با برچسب D) پیستون های جک را با حرکت به سمت بالا و پایین کار می کند.

بازوی تراز: بازوی تسطیح (شکل 3 با برچسب E) پشتیبانی و ثبات بیشتری را برای بازوی بالابر فراهم می کند.

چرخ‌های چرخ‌دار: چرخ‌های چرخ‌دار (شکل 3 با برچسب F) می‌توانند 360 درجه بچرخند و امکان تحرک بیشتر را فراهم می‌کنند.

مخزن: مخزن (شکل 3 با برچسب G) سیال هیدرولیک را نگه می دارد و آن را به مجموعه پیستون می رساند.

مجموعه پیستون: مجموعه پیستون (شکل 3 با برچسب G) سیال هیدرولیک را در سیستم حرکت می دهد تا بازوی بالابر را به کار گیرد. دو پیستون وجود دارد: پیستون پیستون و پیستون رم.

شیر رهاسازی: شیر رهاسازی (شکل 3 با برچسب G) سیال را برای پایین آوردن زین به مخزن باز می گرداند.

پلاگین پیچ: پلاگین پیچ (شکل 3 با برچسب G) باز می شود تا کاربر بتواند مایع هیدرولیک بیشتری را در مخزن قرار دهد.

دسته: دستگیره (شکل 3 با برچسب H) در سوکت قرار می گیرد تا آن را بالا و پایین کند و مجموعه پیستون را کار کند.

جک سوسماری 3 تن-فروش جک 3 تن مکانیک
اجزای تشکیل دهنده جک سوسماری هیدرولیکی

تعویض روغن و سرویس جک سوسماری

فرایند تعویض روغن و سرویس این دستگاه ها به عنوان یکی از تجربیات لازم و ضروری در استفاده ار جک سوسماری شامل چندین مرحله بوده که ما در این بخش به معرفی و آموزش آن خواهیم پرداخت. برای این کار به یک سطل، یک قیف، کمپرسور هوا، مقداری پارچه، پیچ گوشتی و روغن هیدرولیک نیاز خواهید داشت.

قدم نخست: تمیز کردن جک

قبل از تعمیر جک سوسماری و هواگیری آن، لازم است جک را با استفاده از یک پارچه مناسب کاملاً تمیز کنید؛ چرا که وجود گرد و خاک و آلودگی در سیلندر باعث ایجاد آسیب جدی به دستگاه می شود.

قدم دوم: بازکردن درپوش سیلندر

در بخش بالایی سیلندر یک درپوش از جنس پلاستیک قرار دارد، به وسیله یک پیچ گوشتی آن را به آرامی بیرون آورید.

قدم سوم: خالی کردن مایع هیدرولیک

سطل را در زیر جک سوسماری جای داده و جک را کامل برگردانید تا مایع هیدرولیک داخل آن به طور کامل تخلیه شود. سپس کمپرسور هوا را روشن کرده و با استفاده از فشار باد داخل سیلندر را به طور کامل تمیز کنید.

قدم چهارم: تعویض مایع هیدرولیک

برای تعویض مایع هیدرولیک لازم است از یک قیف کمک بگیرید و روغن را با احتیاط به درون سیلندر منتقل کنید. مقدار روغنی که برای این کار استفاده می شود به حجم سیلندر و ابعاد جک بستگی دارد.

قدم پنجم: تعویض درپوش سیلندر

درپوش پلاستیکی که قبلاً از بالای سیلندر جک سوسماری برداشته اید را به دقت بررسی کنید، سپس با یک پارچه مناسب آن را تمیز کنید و روی سیلندر بگذارید و با آرامی محکم نمایید.

قدم ششم: تست و آزمایش

پس از پایان کار و جهت اطمینان بیشتر، بهتر است چند مرتبه با وارد آوردن فشار اضافی به جک سوسماری، آن را آزمایش کرده و از عملکرد مناسب و مطلوب آن اطمینان حاصل کنید. یک جک سالم به طور نرم و طبیعی بالا می آید و به آسانی می تواند موقعیت و حالت خود را حفظ کند.

اصل عملکرد جک سوسماری هیدرولیک چگونه است؟


قانون پاسکال تعریف می کند که چگونه یک جک زمینی هیدرولیک از ضرب نیرو برای بلند کردن آسان بارهای سنگین استفاده می کند. طبق قانون پاسکال، فشار برابر است با نیرو تقسیم بر مساحت (P = F/A). در مورد جک کف هیدرولیک، مساحت به قطر دو پیستون اشاره دارد. پیستون پیستون باریکتر از پیستون رم است.

شکل 4 یک نمودار ساده از سیستم هیدرولیک در جک سوسماری هیدرولیک است. هنگامی که دسته (شکل 4 با برچسب E) سوکت را به سمت بالا حرکت می دهد، پیستون پیستون (شکل 4 با برچسب D) به سمت عقب حرکت می کند و سیفون هیدرولیک را از مخزن (شکل 4 با برچسب G) به داخل سیلندر پیستون می فرستد. هنگامی که دسته سوکت را به سمت پایین حرکت می دهد، پیستون پیستون به سمت جلو حرکت می کند و سیال هیدرولیک را به داخل سیلندر رم فشار می دهد (شکل 4 با برچسب B). یک سوپاپ برگشت (شکل 4 با برچسب C) جریان سیال هیدرولیک را از سیلندر رم به سیلندر پیستون متوقف می کند. همانطور که کاربر دسته را پمپ می کند، سیال بیشتری در سیلندر رم جمع می شود و فشار را ایجاد می کند و لنت یاتاقان را بالا می برد (شکل 4 با برچسب A).

برای آزاد کردن فشار در سیلندر رم، کاربر شیر آزادسازی را می‌چرخاند که دریچه برگشت (شکل 4 با برچسب F) بین سیلندر قوچ و مخزن باز می‌شود. مایع هیدرولیک دوباره به مخزن جریان می یابد و زین پایین می آید.

طرز کار جک سوسماری 3 تن-کاربرد جک هیدرولیک
عملکرد جک سوسماری هیدرولیک چگونه است؟

طرز استفاده از جک سوسماری هیدرولیکی

سه مرحله استفاده از جک سوسماری هیدرولیک وجود دارد. هر مرحله دارای مراحلی است که نباید از آنها گذشت:

  • قبل ازاستفاده از جک:
  • در حین استفاده از جک سوسماری
  • بعد از استفاده از جک

 

مرحله قبل از استفاده از جک سوسماری هیدرولیکی :

جک سوسماری هیدرولیک را برای هر گونه آسیب یا نشتی بررسی کنید.
از تراز بودن خودرو اطمینان حاصل کنید.
چرخ‌های کناری خودرو را که بالا نمی‌آیند مسدود کنید.
پایه های جک را نزدیک محل کار قرار دهید تا به راحتی در دسترس باشند.
با مطالعه دفترچه راهنمای خودرو، نقاط بالابر خودرو را تعیین کنید.

مرحله در حین استفاده از جک: 

دستگیره را در سوکت جک هیدرولیک قرار دهید.
از دستگیره برای جابجایی جک کف هیدرولیک در موقعیت خود استفاده کنید.
لنت یاتاقان باید تقریباً زیر یک نقطه بالابر باشد. دقت کامل در این مرحله لازم نیست.
دسته را پمپ کنید تا لنت بلبرینگ را بالا بیاورید. هنگامی که لنت یاتاقان چند سانتی متر از نقطه بالابر فاصله دارد، جک هیدرولیک را تغییر دهید تا لنت یاتاقان به طور یکنواخت با نقطه بالابر تماس پیدا کند.
وسیله نقلیه را تا جایی که برای کار خاص لازم است بلند کنید.
یک پایه جک را در کنار جک هیدرولیک زیر یک نقطه بالابر قرار دهید.
به آرامی لنت بلبرینگ را پایین بیاورید تا وزن خودرو روی پایه جک برود. سپس جک را کاملا پایین بیاورید و آن را از زیر خودرو خارج کنید..

مرحله بعد از از کار با جک سوسماری هیدرولیکی:  

برای بلند کردن خودرو از روی پایه جک از جک هیدرولیک کف استفاده کنید.
پایه جک را از زیر خودرو خارج کنید.
به آرامی خودرو را پایین بیاورید.
تعمیر و نگهداری جک هیدرولیک کف
جک های کف هیدرولیک نیاز به مراقبت پیشگیرانه، نگهداری و شاید تعمیر دارند. این جک ها به نگهداری مناسب، بازرسی، تمیز کردن، خونریزی و بررسی روغن نیاز دارند. با مطالعه مقاله تعمیر و نگهداری جک هیدرولیک ما درباره این تکنیک ها بیشتر بیاموزید.

مقایسه جک هیدرولیک سوسماری در مقابل جک روغنی

جک روغنی یک جک هیدرولیک جایگزین است که دارای یک پیستون عمودی برای بلند کردن مستقیم است، برخلاف پیستون افقی جک طبقه ای

جک های سوسماری دارای مزایای زیر نسبت به جک های روغنی هستند:

مانورپذیری: جک های کفی به دلیل داشتن چرخ، راحت تر روی یک سطح تراز حرکت می کنند.

بالابر: جک های کف هیدرولیک می توانند وسایل نقلیه را بالاتر از جک های بطری بلند کنند.

جابجایی: جک‌های هیدرولیک کفی راحت‌تر در زیر خودروها قرار می‌گیرند، به‌ویژه آنهایی که فاصله کمی در زیر دارند.

وزن: جک های کفی می توانند وزن بیشتری را نسبت به جک های بطری بلند کنند.

خرید بهترین مدل های جک سوسماری

شما با مراجعه به فروشگاه اینترنتی رولمان صنعت می توانید بهترین مدل‌های عرضه شده این دستگاه ها را به صورت آنلاین و با کیفیت بالا خریداری کتید. این فروشگاه اینترنتی بهترین برندهای جک سوسماری را با کارایی قابل قبول، طول عمر بالا و قیمتی مقرون به صرفه در اختیار کاربران و خریداران قرار می دهد و از تجربه بالایی در زمینه عرضه این محصولات برخوردار است.

generalsanat_vahid وب‌سایت

نظرات بسته شده است.