مکانیزم عمل جک سوسماری 3 تن

فروش جک سوسماری 3 تن روبمان صنعت-مشخصات فنی جک هیدرولیک

اجزای تشکیل دهنده جک هیدرولیک سوسماری

 

برای نشان دادن اجزای مورد استفاده در جک هیدرولیک، یک جک هیدرولیک دستی معمولی را در نظر گرفتیم، که در این حالت اجزای اولیه در زیر مورد بحث است. توجه داشته باشید که سایر اجزای کوچکتر نیز برای ایجاد جک هیدرولیک استفاده می شوند، مانند حلقه های اورینگ، پین ها، اما اجزای اصلی نشان داده شده برای درک عملکرد جک مفید است.

این اجزای جک هیدرولیک سوسماری عبارتنداز:

  • مخزن یا مخزن بافر
  • پمپ با پیستون یا
  • پیستون
  • اهرم یا دسته پمپ
  • شیر چک
  • سیلندر یا قوچ اصلی
  • سوپاپ آزاد
  • رسیدگی

 


مخزن یا مخزن بافر

 

مخزن ، ظرفی است که سیال هیدرولیک یا روغن پمپ را در خود نگه می دارد،که برای انتقال فشار اعمال شده از پمپ به قوچ استفاده می شود.

 

پمپ با پیستون

 

معمولاً یک پمپ پیستونی است که با حرکت دادن اهرم یا دسته پمپ به بالا و پایین به صورت مکانیکی فعال می شود.

پیستون

حرکت دسته باعث ایجاد فشار در سیال هیدرولیک می شود که سیال تحت فشار را از طریق یک شیر برگشتی به سیلندر اصلی منتقل می کند.

 

اهرم یادسته و شیرچک ، قوچ اصلی،سوپاپ آزاد

 

سیلندر اصلی که گاهی به آن رام نیز می گویند، با فشار سیال هیدرولیک به سمت بالا رانده می شود و از بدنه جک هیدرولیک خارج می شود و نیروی بالابر مورد نیاز را ایجاد می کند و بار را بلند می کند. یک دریچه آزاد کننده برای آزاد کردن فشار تعبیه شده است تا قوچ بتواند جمع شود و بار را کاهش دهد.

برخی از رام ها مجهز به پسوند رزوه ای هستند تا در صورت جمع شدن کامل، اکستنشن رام باز شود. این ویژگی دامنه بلند کردن جک را افزایش می‌دهد و می‌تواند نیاز به افزودن مسدود کننده در زیر جک را زمانی که سطح باری که قرار است بلند شود بالاتر از ارتفاع جمع‌شده رام و بدنه جک است را از بین ببرد.

اجزای تشکیل دهده جک سوسماری 3 تن
کاربرد جک هیدرولیک سوسماری

تعریف کلی در مورد جک هیدرولیک 

 

جک هیدرولیک در بیشتر مواقع یک چرخ دستی کوچک با چهار چرخ است. روی چهار چرخ، یک سیلندر کوچک هیدرولیک وجود دارد. دالی غلت می خورد و زیر ماشین قرار می گیرد. هنگامی که سیلندرهای هیدرولیک به اهرم فشار وارد می کنند، هیدرولیک از نیروی زیاد خود برای بلند کردن وسیله نقلیه یا اجسام سنگین استفاده می کند. جک‌های هیدرولیک می‌توانند اجسام سنگین را بسیار قابل کنترل‌تر کنند و به انسان این توانایی را می‌دهد که خیلی بیشتر از آنچه بدون جک بلند می‌کنند، بلند کنند.

 

انواع جک های هیدرولیک

 


جک‌های هیدرولیک متنوعی در بازار موجود است، و مهم است که مطمئن شوید جک‌هایی را انتخاب می‌کنید که نیازهای شما را برآورده می‌کند، چه بارهای بسیار سنگین باشد و چه کارهای اولیه جک. در اینجا چند نوع جک هیدرولیک موجود است که عبارتند از: 

  • جک های هیدرولیکی کف
  • جک های هیدرولیک قیچی
  • جک هیدرولیکی بطری
  • بالابرهای دو پستی

 

جک های هیدرولیکی کف


جک کف هیدرولیک مشابه انواع دیگر کار می کند، اما پایه روی زمین باقی می ماند. اینها معمولاً توسط کسانی که به جک برای کار آینده نیاز دارند ترجیح داده می شوند، زیرا می توان آن را به راحتی در صندوق عقب خودرو یا گاراژ ذخیره کرد. اینها بیشتر به عنوان جک ماشین در نظر گرفته می شوند.

 

جک های هیدرولیک قیچی


این نوع جک هیدرولیک از اصول مکانیکی ساده برای بلند کردن وسایل نقلیه یا اشیاء به اندازه کافی برای انجام تعمیرات یا تغییرات استفاده می کند. جمع و جور است و به راحتی قابل نگهداری است، اما مهم است که بدانید پایه جک قیچی باید روی چیزی محکم باقی بماند تا از واژگونی جلوگیری شود.

 

جک هیدرولیکی بطری


جک بطری شبیه جک کفی هیدرولیک است، اما آنها با استفاده از هوای فشرده به جای هیدرولیک کار می کنند. این نوع معمولاً برای کارهای سبک تر استفاده می شود و برای وسایل نقلیه توصیه نمی شود.

بالابرهای دو پستی


این نوع جک هیدرولیک معمولاً برای کسانی که بودجه و نیازهای زیادی دارند در نظر گرفته می شود. می توان از آن برای بلند کردن هر دو طرف وسیله نقلیه یا شی به طور همزمان استفاده کرد و به آن اجازه می دهد در حین انجام تعمیرات یا تعویض قطعات در جای خود بماند.

ابزارهای بلند کردن دیگری نیز وجود دارند که همگی «جک» نامیده می‌شوند – اگرچه آنها بیشتر با هدفشان تعریف می‌شوند، مانند جک انتقال، جک برای تریلر تخلیه، جک پالت باریک و جک الکتریکی.

 

جک هیدرولیک برای چه مواردی استفاده می شود؟


اغلب اوقات جک های هیدرولیک توسط مکانیک استفاده می شود. یک جک هیدرولیک ماشین را از روی زمین بلند می کند و اجازه می دهد تا تعویض لاستیک و سایر کارهای انجام شود. همچنین ممکن است جک های هیدرولیک را در مزارع مشاهده کنید که تجهیزات مزرعه نیاز به تعمیر دارند.

در اینجا چند نمونه از مواردی که می توانید از جک هیدرولیک خود استفاده کنید آورده شده است:

کار تعمیر چه در حال تعویض لاستیک یا تعمیر قطعات زیر بدنه باشد، رسیدن به ارتفاع لازم به راحتی با جک هیدرولیک انجام می شود. توانایی ایمن قرار دادن یک شی یا وسیله نقلیه به اندازه کافی بالا برای تکمیل تعمیرات یا تعویض، جک هیدرولیک را به ابزاری بسیار ارزشمند برای مغازه‌های خودرو و افرادی که روی خودروی خود کار می‌کنند تبدیل می‌کند.

بالابرهای موقت خودرو – اگر نمی خواهید در یک آسانسور دائمی سرمایه گذاری کنید، انتخاب جک کف هیدرولیک همیشه یک گزینه است. اینها را می توان به راحتی ذخیره کرد و به حداقل فضای ذخیره سازی نیاز دارد. این نوع جک برای کسانی که می خواهند روغن خود را تعویض کنند بسیار مفید است و می تواند به بسیاری از مسائل تعمیر و نگهداری معمول کمک کند.

کاربرد جک هیدرولیک سوسماری

 در انتخاب نوع مدل جک هیدرولیکی چه نکاتی را باید درنظر بگیریم؟


هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام جک هیدرولیک برای شما مناسب است، چند نکته ضروری وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

ظرفیت بالابر


اگر به جک هیدرولیک خود برای بلند کردن گاری گلف نیاز دارید یا اگر برای بالا بردن هامر به آن نیاز دارید، به دو نوع مختلف جک هیدرولیک نیاز دارید. جک هیدرولیک برای شروع خرید ارزانی نیست، اما مدل های سنگین کمی گران تر می شوند.

 

ارتفاع بالابر


بسته به نوع کاری که می‌خواهید روی یک وسیله نقلیه انجام دهید، به یک جک با قابلیت بلند کردن تا ارتفاع‌های مختلف نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که چیزی را خریداری می کنید که بتواند کمی بالاتر از حد نیاز شما بلند شود تا ارتفاع را به حداکثر نرسانید.

قیمت


جک های بالابر هیدرولیک می تواند از چند صد تا چند هزار دلار قیمت داشته باشد. قبل از شروع تحقیق مطمئن شوید که یک ایده کلی از بودجه خود دارید. قیمت یک راه عالی برای محدود کردن گزینه های شما است.

 

چگونه از جک هیدرولیک استفاده می کنید؟


وقتی صحبت از جک های هیدرولیک می شود، مهمترین چیز ایمنی است. هنگام استفاده از جک مطمئن شوید که تمام پروتکل های ایمنی را رعایت می کنید.

انواع مدل های جک هیدرولیک سوسماری
انواع مدل های جک های هیدرولیکی

جک هیدرولیک چگونه کار می کند؟


جک های هیدرولیک بر اساس مفهومی در مکانیک سیالات به نام اصل پاسکال عمل می کنند. اساساً، اگر دو سیلندر (یکی بزرگ و دیگری کوچک) توسط یک سیال تراکم ناپذیر به هم متصل شوند و مقدار معینی فشار به یک سیلندر وارد شود، همان فشار از طریق سیال متصل کننده به سیلندر دوم وارد می شود. با این حال، از آنجایی که فشار برابر با نیرو در واحد سطح است، سیلندری که مساحت بیشتری دارد، اثر ضرب نیرو را تجربه خواهد کرد. حتی اگر فشار روی هر دو سیلندر یکسان باشد، نیرویی که بر روی سیلندر بزرگتر ایجاد می شود بیشتر و به نسبت مساحت سیلندر بیشتر خواهد بود.

اصل پاسکال ممکن است به صورت فرمولی به صورت زیر بیان شود:F1/A1=F2/A2

جایی که:

F1 نیروی اعمال شده به پیستون 1 (پیستون پمپ) است.

A1 مساحت پیستون 1 است

F2 نیروی وارد شده به پیستون 2 (پیستون رم) است.

A2 مساحت پیستون 2 است

با تنظیم مجدد این معادله برای بیان F2 به عنوان تابعی از F1، A1 و A2:

F1/A1=F2/A2

بیان او نشان می دهد که نیروی بالابر یک جک هیدرولیک به طور مستقیم با نسبت سطح دو پیستون تقویت می شود.

 

جک های هیدرولیک برای بلند کردن بارهای سنگین چگونه کار میکنند؟

 

جک های هیدرولیکی عموما از پیستون های پمپ برای حرکت روغن از طریق دو سیلندر استفاده می کنند. پیستون ابتدا به عقب کشیده می شود، که توپی سوپاپ مکش را باز می کند و روغن را به داخل محفظه پمپ می کشد. همانطور که پیستون به جلو رانده می شود، روغن از طریق یک سوپاپ تخلیه خارجی به داخل محفظه سیلندر حرکت می کند و دریچه مکش بسته می شود که منجر به ایجاد فشار در داخل سیلندر قوچ می شود.

آشنایی با جک سوسماری 3 تن رولمان صنعت
جک سوسماری 3 تن
generalsanat_vahid وب‌سایت

نظرات بسته شده است.