تحقیق درباره پمپ های هیدرولیک و انواع مختلف آن

فروش پمپ های هیدرولیکی روتاری

پمپ یک وسیله مکانیکی است که برای انتقال سیالات مختلف از یک موقعیت به موقعیت دیگر استفاده می شود. دستگاهی هیدرولیکی است که سیال را از سطح کم به بالا برده و از ناحیه کم فشار به ناحیه پرفشار منتقل می کند. پمپ ها با تبدیل انرژی مکانیکی سیال به انرژی فشار (انرژی هیدرولیک) سیالات را انتقال می دهند.

طبقه بندی پمپ ها
پمپ ها به دو دسته اصلی جابجایی دینامیک و جابجایی مثبت (معروف به جابجایی) تقسیم می شوند.

در زیر برخی از پمپ های این دو دسته آورده شده است:

معرفی انواع پمپ های هیدرولیک رولمان صنعت

طبقه بندی پمپ ها
پمپ های دینامیک:

پمپ های گریز از مرکز
پمپ های گریز از مرکز عمودی
پمپ های گریز از مرکز افقی
پمپ های شناور
سیستم شیر آتش نشانی
پمپ های جابجایی مثبت:

پمپ های دیافراگمی
پمپ های دنده ای
پمپ های پریستالتیک
پمپ های بادامک
پمپ های پیستونی
پمپ های دینامیک
پمپ های دینامیکی انواع مختلفی دارند که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم مانند پمپ های گریز از مرکز، پمپ های گریز از مرکز عمودی، پمپ های گریز از مرکز افقی، پمپ های شناور و سیستم های شیر آتش نشانی.

پمپ های گریز از مرکز
این نوع پمپ ها بیشترین استفاده را در دنیا دارند. کار بسیار ساده است، به خوبی توصیف شده و به دقت آزمایش شده است. این پمپ ها قوی، کارآمد و نسبتاً ارزان برای ساخت هستند. هر زمان که پمپ کار می کند، فشار سیال از ورودی پمپ به خروجی آن افزایش می یابد. تغییر فشار باعث حرکت سیال در سراسر سیستم می شود.

آشنایی با پمپ های هیدرولیک

این پمپ با انتقال نیروی مکانیکی موتور به سیال در سرتاسر پروانه چرخان، نیروی افزایش یافته ای تولید می کند. جریان سیال وارد مرکز پروانه می شود و با پره های آن به بیرون جریان می یابد. بنابراین نیروی گریز از مرکز سرعت سیال را افزایش می دهد و انرژی مانند انرژی جنبشی می تواند به نیرو تبدیل شود.

پمپ های گریز از مرکز بسته به نوع جریان آبی که تولید می کنند را می توان به سه زیر گروه تقسیم کرد. الگوی جریان توسط شکل پروانه و ساختار پمپ تعیین می شود.

پمپ های گریز از مرکز عمودی
پمپ های گریز از مرکز عمودی با نام پمپ های کنسولی نیز شناخته می شوند. این پمپ ها از شفت و طراحی منحصر به فرد استفاده می کنند که اجازه می دهد حجم به داخل گودال بیفتد زیرا یاتاقان ها در خارج از گودال قرار دارند. این مدل پمپ از محفظه پر شده برای پوشش شفت استفاده نمی کند، بلکه در جای خود از بوش دریچه گاز استفاده می کند. واشر قطعات یکی از کاربردهای رایج این نوع پمپ است.

فروش پمپ پیستونی هیدرولیک

پمپ های گریز از مرکز افقی
این نوع پمپ ها حداقل شامل دو پروانه بیشتر هستند. از این پمپ ها برای خدمات پمپاژ استفاده می شود. هر مرحله در اصل یک پمپ منیفولد است.

تمام فازها در یک پناهگاه مشابه قرار دارند و روی یک شفت مشابه نصب شده اند. حداقل هشت فاز اضافی را می توان بر روی شفت های افقی جداگانه نصب کرد. هر فاز تقریباً به مقدار مساوی سر را افزایش می دهد. یک پمپ چند مرحله ای همچنین می تواند یک پمپ تک مرحله ای باشد یا یک پمپ مکش دوگانه روی پروانه اول. پمپ های مختلفی برای این نوع پمپ گریز از مرکز عرضه و تعمیر شده است.

خرید و فروش انواع پمپ های هیدرولیک

پمپ های جابجایی مثبت
پمپ های حجمی انواع مختلفی دارند که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم مانند پمپ های دیافراگمی، پمپ های دنده ای، پمپ های پریستالتیک، پمپ های لوبی و پمپ های پیستونی.

پمپ های دیافراگمی
پمپ های دیافراگمی با نام های پمپ های AOD (Air Operated Diaphragm)، پنوماتیک و پمپ های AODD نیز شناخته می شوند. کاربردهای این پمپ ها عمدتاً در کاربردهای مستمر مانند کارخانه های عمومی، صنعتی و معدنی است. پمپ های AOD مخصوصاً در جاهایی که برق در دسترس نیست مناسب هستند و در غیر این صورت در مناطق ناپایدار و قابل احتراق استفاده می شوند. همچنین از این پمپ ها برای انتقال مواد شیمیایی، فاضلاب صنعتی، صنایع غذایی، معادن زیرزمینی زغال سنگ و … استفاده می شود.

این پمپ ها پمپ های پاسخ هستند که شامل دو دیافراگم هستند که توسط هوای متراکم هدایت می شوند. بخش هوای شیر انتقال به طور متناوب هوا را به هر دو دیافراگم اعمال می کند. هر دیافراگم شامل مجموعه ای از شیرهای توپی یا سوپاپ های چک است.

قیمت پمپ دیافراگمی
آشنایی با اصل کار پمپ دیافراگمی پنوماتیک

اصل کار پمپ دیافراگمی پنوماتیک

پمپ های دنده ای
این پمپ ها یک پمپ جابجایی مثبت دوار هستند، به این معنی که با هر چرخش مقدار ثابتی سیال تولید می کنند. این پمپ ها سیال را با ورود به ماشین آلات داخل و خارج از شبکه برای یک عمل پمپاژ غیر هیجان انگیز حرکت می دهند. این پمپ ها قادر به پمپاژ با نیروهای بالا هستند و می توانند سیالات با غلظت بالا را به طور موثر پمپاژ کنند.

پمپ های دنده ای فاقد هرگونه دریچه ای هستند که باعث تلفات مانند اصطکاک و سرعت بالای پروانه شود. بنابراین پمپ ها برای جابجایی سیالات غلیظ مانند سوخت و گریس مناسب هستند. این پمپ ها برای راندن مواد جامد و مایعات خشن مناسب نیستند.

پمپ های پریستالتیک
پمپ های پریستالتیک به نام پمپ های لوله ای و پمپ های دوز پریستالتیک نیز شناخته می شوند. این پمپ حجمی بوده و کاربردهای این پمپ ها عمدتاً مربوط به فرآوری در صنایع شیمیایی، غذایی و تصفیه آب می باشد. جریان ثابتی را برای اندازه گیری و اختلاط فراهم می کند و همچنین قادر به پمپاژ مایعات مختلف مانند خمیر دندان و مواد شیمیایی مختلف است.

پمپ های لوب
به پمپ های لوب، پمپ های روتوری نیز گفته می شود و این پمپ ها دارای ویژگی های متفاوتی مانند راندمان عالی، مقاومت در برابر زنگ زدگی، کیفیت بهداشتی، قابلیت اطمینان و غیره هستند. این پمپ ها ممکن است با پمپ های دنده ای کار کنند، به جز پره هایی که با یکدیگر تماس ندارند. علاوه بر این، این پمپ ها دارای محفظه پمپاژ برتری در مقایسه با پمپ های دنده ای هستند که به آنها امکان حرکت دوغاب را می دهد. اینها از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند و بسیار جلا داده شده اند.

فروش پمپ های هیدرولیکی روتاری
پمپ هیدرولیک لوب،خرید،قیمت

پمپ های پیستونی
پمپ پیستونی یک پمپ جابجایی مثبت است که به عنوان پمپ پیستونی نیز شناخته می شود که در آن یک آب بند فشار بالا از طریق یک پیستون پاسخ می دهد. این پمپ ها اغلب برای آبیاری آب استفاده می شوند، سناریوهایی که نیاز به فشار بالا و قابل اعتماد و سیستم های تحویل برای انتقال شکلات، شیرینی، رنگ و غیره دارند.

مقایسه پمپ هیدرولیک پیستونی
generalsanat_vahid وب‌سایت

نظرات بسته شده است.