پمپ های هیدرولیک جابجایی مثبت چیست؟

پمپ جابجایی مثبت رفت و برگشتی رولمان صنعت

پمپ ها به یکی از سه خانواده اصلی دسته بندی می شوند.پمپ جابجایی مثبت دورانی،پمپ جابجایی مثبت رفت و برگشتی و پمپ گریز از مرکز. اینکه کدام فناوری پمپ برای یک کاربرد انتخاب می شود به دلایل مختلفی بستگی دارد: ویسکوزیته سیال، نوع مایع پمپ شده، سایندگی آن، دما و نقطه کار مورد نیاز.

در این مقاله مروری بر پمپ های دوار و پمپ های جابجایی مثبت رفت و برگشتی که به عنوان PD نیز شناخته می شوند، ارائه می شود. ما همچنین به این موضوع می پردازیم که چرا آنها مهم هستند، زمانی که نوع یا طرح خاصی برای یک برنامه کاربردی مناسب است، و در نهایت، 8 دلیل برای انتخاب پمپ جابجایی مثبت برای برنامه شما.

پمپ های جابجایی مثبت چیست؟

پمپ های جابجایی مثبت (PD) طوری طراحی شده اند که اطمینان حاصل شود که هر عمل پمپاژ رو به جلو (مثبت) است. طراحی داخلی آن تضمین می کند و از برگشت سیال به سمت ورودی پمپ یا داخل محفظه آن جلوگیری می کند.

پمپ های PD می توانند دارای طراحی جابجایی مثبت دوار یا رفت و برگشتی باشند. با قطعات داخلی متفاوت، و طراحی برای تطبیق انواع ویژگی های سیال.

اصول خاصی در پمپ های دوار و رفت و برگشتی به دلیل طراحی آنها رایج است.

این طرح ها دارای ویژگی های زیر هستند:

حجم ثابتی از سیال منتقل شده در هر دور

فشار ثابت می ماند

جریان متناسب با سرعت است

پمپ های جابجایی مثبت چگونه کار می کنند؟
بیش از 10 نوع مختلف پمپ جابجایی مثبت وجود دارد. برای توضیح عملکرد آنها به شکل ساده، پمپ های PD با کشیدن مایع به داخل یک محفظه یا حفره با ایجاد خلاء عمل می کنند.

هنگامی که محفظه پر می شود، پمپ چرخه می زند و باعث می شود سیال موجود در سر پمپ افزایش یابد. سپس باعث می شود که از طریق درگاه تخلیه به لوله تخلیه شود.

انواع پمپ های جابجایی مثبت؟
دو خانواده از پمپ های PD وجود دارد که دارای جابجایی مثبت دوار و رفت و برگشتی هستند، آنها می توانند به صورت الکتریکی، هیدرولیکی یا موتور محرک باشند و تقریباً در هر ماده ای ساخته شوند تا امکان استفاده در صنایع و کاربردهای مختلف را فراهم کنند.

پمپ های جابجایی مثبت روتاری

انواع پمپ جابجایی مثبت دوار با یک عمل چرخشی تولید جریان و فشار. نمونه هایی از این طرح های پمپ عبارتند از. پره، دنده داخلی و خارجی، لوب، پریستالتیک، پیچ و حفره پیشرونده.

پمپ های جابجایی مثبت رفت و برگشتی

برخلاف پمپ های جابجایی مثبت رفت و برگشتی. این پمپ ها با تبدیل نیروهای چرخشی موتور متصل به حرکت رفت و برگشتی کار می کنند. نمونه هایی از این طرح ها شامل پمپ های دیافراگمی پیستونی، پیستونی و هوا (AODD) است.

مزایای پمپ های جابجایی مثبت
چنین طرح های پمپ دارای مزایای مختلفی برای کاربردها هستند. در اینجا 6 مزیت پمپ های جابجایی مثبت آورده شده است:

1. جریان قابل پیش بینی دقیق

از آنجایی که محفظه‌های داخل چنین پمپ‌هایی دارای حجم ثابتی هستند – جریان متناسب با سرعت است. محاسبات را می توان با درجه بالایی از دقت جریان تولید شده در هر دور انجام داد. این امکان تخمین خروجی یا جریان مورد انتظار پمپ را در یک دوره زمانی فراهم می کند.

2. کنترل ویسکوزیته گسترده

این طرح‌ها تحت تأثیر ویسکوزیته قرار نمی‌گیرند، به این معنی که باید ویسکوزیته با دما افزایش یابد، تجهیزات مورد استفاده با انواع سیالات متفاوت، یا مایعی که پمپ می‌شود، مانند یک سیال غیر نیوتنی رفتار کند.

این زمانی است که ویسکوزیته با برش افزایش می یابد، که به عنوان ضخیم شدن برشی شناخته می شود و قابلیت های جریان یا فشار واحد تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

در واقع پمپ‌های PD سیالات غلیظ‌تری را ترجیح می‌دهند، با سیالات با ویسکوزیته بالاتر معمولاً به ایجاد فشار و جریان بالاتر کمک می‌کنند.

3. فشار مداوم

این نوع واحدها فشار ثابتی را در فشارهایی تا چندین بار بالاتر از نقطه کار مورد نیاز ایجاد می کنند. در مقایسه با پمپ های گریز از مرکز که در آن فشار و جریان خاصی فقط در یک نقطه کار تولید می شود.

این می تواند در کاربردهایی که فشار تخلیه متفاوت است مفید باشد. مانند بارگیری تانکر، کاربردهای اسپری یا در کاربردهای دوز و اندازه گیری.

4. کاهش سایش و پارگی

پمپ های PD در مقایسه با پمپ های گریز از مرکز با سرعت کمتری کار می کنند. این سرعت کمتر امکان جابجایی مایعات ساینده یا جامد را فراهم می کند که در یک پمپ سانتریفیوژ قطعاتی را ساییده می کنند.

5. حفظ ویژگی های مایع

کاهش سرعت پمپ باعث می شود که پمپ ها بزرگ شوند، به این معنی که جریان یا فشار مورد نیاز یک برنامه کاربردی توسط واحدی که به کندی کار می کند برآورده می شود.

این امر سایش را کاهش می دهد و تضمین می کند که مایع تحت تأثیر حرکت پمپاژ قرار نمی گیرد و ویژگی های خود را حفظ می کند. این امر به ویژه در مورد مایعاتی که غلیظ کننده برشی هستند، مانند شیرها، کرم ها، پلیمرها و ژل ها بسیار مهم است.

6. طرح های بدون لغزش

تمام پمپ ها دارای حداقل و حداکثر سطح ویسکوزیته هستند که حد ویسکوزیته ای است که برای کنترل آنها مهندسی و طراحی شده اند. اگر سیالات گرم شوند و ویسکوزیته آنها به سطحی کمتر از حد طراحی شده کاهش یابد، پمپ قادر به کنترل آن نخواهد بود و لغزش رخ می دهد.

لغزش پمپ جایی است که سیال در سر پمپ گردش می کند و باعث کاهش جریان و فشار تولید شده توسط پمپ می شود. این بدان معنی است که سیال می تواند به گردش مجدد در داخل هد پمپ ادامه دهد و اگر تشخیص داده نشود می تواند بیش از حد گرم شود و باعث از کار افتادن آب بندی مکانیکی شود.

طرح های ضد لغزش پمپ های جابجایی مثبت موجود است. این طرح‌ها تضمین می‌کنند که هر چه ویسکوزیته سیال باشد، لغزش پمپ رخ نمی‌دهد – مانند این مطالعه موردی.

معایب پمپ های جابجایی مثبت
پمپ های جابجایی مثبت معایب خاصی دارند. در اینجا جزئیات رایج ترین 7 مورد آمده است:

1. جریان محدود شده است

جریان به دلیل طراحی داخلی آن در برخی از پمپ ها محدود است، به این معنی که جریان کمتر از یک پمپ گریز از مرکز برای سیالات با ویسکوزیته پایین خواهد بود. برخی از طرح های پمپ های جابجایی مثبت برای کاربردهای خاص کاملاً منتفی هستند. این به دلیل عدم برآوردن جریان مورد نیاز برای برنامه مورد نظر است.

2. نگهداری مشکل است

به دلیل طراحی داخلی آنها نگهداری آنها دشوار است. این می تواند به دلیل تعداد قطعات و اندازه قطعات، نحوه قرارگیری آنها با یکدیگر و مایعاتی که معمولاً با آنها استفاده می شود، قطعات ضخیم، خورنده، خطرناک و لایه بردار/پوشش دهنده داخل واحد هستند، به این معنی که تعمیر و نگهداری زمان بیشتری دارد.

برای تعمیر و نگهداری پمپ جابجایی مثبت دو یا چند پرسنل معمول است

فروش پمپ های جابجایی مثبت هیدرولیک روتاری

معمولاً سوخت‌ها، اما همچنین مواد شیمیایی، مواد غذایی و روغن‌ها، به سیالات دیگر با ویسکوزیته از سیالات ضخیم‌تر از آب تا لجن‌ها.

استفاده از پمپ‌های جابجایی مثبت باعث می‌شود تا تانکرها تخلیه شوند (کاملاً تخلیه شوند)، با طرح‌های کارکرد خشک که از آسیب دیدن پمپ اطمینان حاصل می‌کند. آنها در پرایمینگ بسیار موثر هستند و اطمینان حاصل می کنند که سیفون در جایی که پمپ متوقف می شود مانند طرح های گریز از مرکز انجام نمی شود.

اندازه گیری، دوز و نمونه برداری

تحویل دقیق و مکرر سیالات به یک فرآیند به این معنی است که هر پمپ انتخابی باید حجم تنظیم شده در هر دور را ارائه دهد. این امر طرح‌های گریز از مرکز را که در آن ممکن است سیال در جریان متفاوت باشد یا در سر پمپ به گردش درآید، رد می‌کند.

سیالات مورد استفاده در این فرآیندها می توانند بسته به کاربرد متفاوت باشند، اما می توانند شامل مواد شیمیایی مانند لخته کننده ها، منعقد کننده ها در تصفیه فاضلاب، مواد شیمیایی، طعم دهنده ها، سوخت، رنگ ها یا رنگ باشند. پمپ‌های PD به دلیل دقتی که امکان دستیابی به دقت دوز بیش از 99 درصد را ممکن می‌سازد، شناخته شده‌اند.

انتقال برنامه ها
انتقال سیال با ویسکوزیته بالا

آنها مایعات با ویسکوزیته بالا را بدون از دست دادن جریان یا فشار که در کارخانه های صنعتی مورد نیاز است، مانند روغن های تمیز، روغن های ضایعاتی یا گریس ها کنترل می کنند. همچنین در کارخانجات مواد غذایی که ممکن است رب هایی مانند گوجه فرنگی، مربا، سس، شکلات و سایر مواد منتقل شود. و در کارخانه های داروسازی که پلیمرها، کرم ها و خمیرها دوز یا انتقال داده می شوند.

انتقال جامد

برای رسیدگی به جامدات موجود در سیالات، به صورت معلق در مایع یا به صورت غلیظ و نیاز به کاهش اندازه، یا شکستن یا جدا شدن برای پمپاژ دارند.

آنها همچنین در کاربردهایی یافت می شوند که جامدات خشک در گیاهان هضم بی هوازی پمپ می شوند یا دانه های مصرف شده در کارخانه های تقطیر.

روغن کاری

برای روانکاری تجهیزاتی که در آن مایع خنک کننده یا روغن ممکن است در اثر گرم شدن یا آلوده شدن به ذرات جامد و لجن، ویسکوزیته آنها تغییر کند.

کانتینر خالی کردن

برای تخلیه مایعات چسبناک از بشکه ها استفاده می شود که می تواند شامل محصولات آرایشی، رب گوجه فرنگی، گریس، رزین، موم، چسب، پلیمر یا دوغاب باشد.

انتقال مایع چسبناک و حساس

پمپ های PD ویژگی های سیالات را حفظ می کنند و آنها را برای انتقال مایعات چسبناک و حساس ایده آل می کند.

این می تواند شیرها و خامه هایی باشد که اگر با سرعت زیاد پمپ شوند غلیظ تر می شوند یا برای حفظ کشت سلولی با استفاده از طرح های پمپ هایی با عبور جامد بالا یا حرکت پمپاژ ملایم. چنین طرح هایی تضمین می کند که مایع منتقل شده با هر دسته سازگار است.

ویسکوزیته متفاوت یا ویسکوزیته بالا

پمپ گریز از مرکز به ویسکوزیته سیال حساس است. خطر ناشی از چسبناک بودن سیال بیشتر از حد انتظار، تغییرات با دما یا انواع سیالات مورد استفاده با یک پمپ است. این می تواند بر خروجی و وظیفه انجام شده توسط پمپ کمتر از حد انتظار تأثیر بگذارد.

این به این دلیل است که وقتی سیالات چسبناک تر می شوند، پمپاژ آنها سخت تر می شود. انرژی مورد نیاز برای عبور آنها از لوله ها افزایش می یابد. علاوه بر این، با افزایش ویسکوزیته، راندمان پمپ‌های گریز از مرکز کاهش می‌یابد که منجر به گردش مجدد در سر پمپ می‌شود.

طرح های جابجایی مثبت مایعات چسبناک را ترجیح می دهند. به این معنی که اگر ویسکوزیته یا دما تغییر کند، می توانید خروجی ثابت را تضمین کنید.

افت فشار متغیر

در کاربردهایی که کاهش فشار ممکن است متفاوت باشد. این می تواند به دلیل ویسکوزیته، دما، تغییر فاصله جریان یا تعداد خروجی های باز باشد. همچنین می‌توان نازل‌هایی مانند کاربردهای اسپری را باز کرد.

ترکیبات جریان – جریان کم فشار بالا یا جریان کم تا متوسط.

برای انواع ترکیبات جریان. اینها می توانند فشار بالا با نیازهای جریان کم، یا جریان کم و تقاضای فشار کم باشند. پمپ های PD دارای قابلیت تولید فشار از چند بار تا هزاران بار هستند که اغلب در طرح های فشرده تر هستند.

چرخ پمپ ما می تواند به کاربران این امکان را بدهد که تعیین کنند کدام نوع پمپ برای انجام فرآیند شما مناسب تر است.

8 دلیل برای استفاده از پمپ جابجایی مثبت؟
در زیر 8 دلیل وجود دارد که چرا پمپ PD ممکن است برای کاربرد شما مناسب باشد:

ویسکوزیته بالاتر از 300cst است

یک حجم ثابت جریان در طیف وسیعی از فشارها مورد نیاز است

ویسکوزیته متفاوت است

فشار برگشتی ممکن است تغییر کند

اندازه گیری

نرخ جریان پایین مورد نیاز است

تخلیه فشار بالا

مایعات حساس به برشی

قطعات پمپ جابجایی مثبت

در پمپ های جابجایی مثبت قطعات داخلی زیادی وجود دارد. قطعات اصلی در زیر لیست شده اند که بر اساس طرح های پمپ گروه بندی شده اند و قسمت های مشترک در پایان ذکر شده است.

پمپ های دیافراگمی هوا محور (AOD)
دیافراگم (داخلی و خارجی)

دیافراگم ها در داخل محفظه های پمپ های دیافراگمی با هوا قرار می گیرند که دارای دو طرف هستند – یک طرف هوا و یک طرف سیال.

سمت هوا طرف دیافراگم است که در نزدیکترین فاصله به دریچه هوای مرکزی منبسط و منقبض می شود. سمت سیال با سیال ملاقات می کند و با چرخش پمپ با سیال پر و منقبض می شود.

دو طرف اغلب مواد متفاوتی هستند. به طور معمول از یک قطعه ساخته می شود، مگر اینکه از PTFE (فلوروپلیمر مصنوعی تترا فلوئورواتیلن). که برای ارائه عملکرد مورد نیاز به اندازه کافی انعطاف پذیر نیست، به این معنی که دارای پشتوانه دوگانه است.

توپ ها

اینها بسته به سیال پمپاژ شده در انواع پلاستیک ها و فلزات تولید می شوند. آنها به عنوان دریچه هایی در بالا و پایین هر طرف دیافراگم، زیر منیفولد بالا و بالای منیفولد پایین عمل می کنند. آنها مسئول حفظ راندمان پمپ و اطمینان از عملکرد پمپ هستند.

صندلی ها

توپ های پمپ دیافراگمی به صندلی ها فشار می آورند تا یک مهر و موم را تشکیل دهند که هر محفظه را در یک پمپ AOD جدا می کند.

قفس توپ

توپ های واقع در بالا و زیر دیافراگم پمپ در قفس قرار می گیرند. این کار برای جلوگیری از آسیب رساندن توپ ها به بالای منیفولدها و جلوگیری از چسبیدن آنها به بالای پمپ.

صدا خفه کن یا صدا خفه کن

صدای تخلیه هوا از پمپ را خاموش می کند.

مهره مرکزی

این بخش هایی از پمپ را در کنار هم نگه می دارد، مانند منیفولدها، دیافراگم ها و غیره.

واشر

برای جلوگیری از حرکت یا خوردگی مهره همراه با مهره استفاده می شود.

دریچه هوا

دریچه هوا در منیفولد مرکزی پمپ قرار دارد. هدف آن تبدیل جریان و فشار هوا به حرکت رفت و برگشتی است. این یک پیستون را برای فشرده سازی یک دیافراگم و سپس دیافراگم دیگر هدایت می کند.

تعداد زیاد و متنوع

منیفولدها در بالا و پایین پمپ های AOD قرار دارند. منیفولد مکش به گونه ای طراحی شده است که دیافراگم پمپ را پر از مایع نگه می دارد. آنها به عنوان یک لوله تحویل واحد بر روی تخلیه پمپ عمل می کنند

پمپ هیدرولیک دوز دیافراگمی الکتریکی
رینگ سیلندر پیستون

آب بندی را در اطراف بیرون سیلندر حفظ می کند.

میله تنظیم کننده

این تنظیم می کند که پیستون تا چه حد دیافراگم را از طریق یک صفحه در پشت پمپ فشرده می کند. این معمولاً تنظیمی بین 0 تا 100 درصد جابجایی است.

پیستون

این از طریق یک گیربکس هدایت می شود و در یک حرکت رفت و برگشتی حرکت می کند و دیافراگم را فشرده می کند. هنگامی که دیافراگم فشرده می شود، مایع از سر پمپ از طریق شیر تخلیه خارج می شود. هنگامی که پیستون عقب می‌کشد، دیافراگم منبسط می‌شود و سیال را از طریق دریچه مکش به داخل سر پمپ می‌کشد.

شیر مکش/تخلیه

مسئول آب بندی هد پمپ، اطمینان از اینکه مایع به داخل سر پمپ کشیده شده و نشت نمی کند. همچنین، این جابجایی همیشه از طریق دریچه های تخلیه است.

دیافراگم

اینها با مایع پر می شوند و توسط پیستون فشرده می شوند. این در فرکانس و عمق متفاوت برای تولید جریان مورد نیاز اتفاق می افتد.

پروانه انعطاف پذیر

این یک پروانه لاستیکی است که در داخل محفظه پمپ قرار دارد. هنگامی که در داخل محفظه قرار می گیرند، چندین پره روی بدنه خم می شوند و یک مهر و موم محکم در بدنه ایجاد می کنند.

آنها از انواع لاستیک ها مانند EPDM، NBR، سیلیکون، ویتون و نئوپرن ساخته می شوند.

فروش پمپ هیدرولیک دیافراگمی

پمپ هیدرولیک دنده
ژاکت گرمایشی

اینها دمای مایع را در سر پمپ حفظ می کنند و از انجماد جلوگیری می کنند. این تضمین می کند که ویسکوزیته مایعات در حد توانایی های پمپ باقی می ماند.

چرخ دنده

این دنده که در پمپ های دنده داخلی یافت می شود، با چرخ دنده ای کوچکتر که توسط شفت پمپ هدایت می شود، در جای خود ثابت می شود.

دنده بیکار

چرخ دنده هرزگرد درون چرخ دنده چرخشی می چرخد که توسط شفت پمپ سیال به داخل سر پمپ هدایت می شود. این باعث ایجاد فشار قبل از تخلیه آن از طریق خروجی پمپ می شود.

چرخ دنده های حلزونی

این دو چرخ دنده به هم پیوسته هستند که روی شفت های جداگانه نصب شده اند که به طور هماهنگ کار می کنند. آنها سیال را به دور بیرونی محفظه پمپ می کشند. این هد پمپ را قبل از ایجاد فشار مایع پر می کند و از طریق خروجی تخلیه می شود.

پمپ جابجایی مثبت رفت و برگشتی رولمان صنعت

پمپ هیدرولیک پریستالتیک

شلنگ
تنها قسمت پوشیدنی یک پمپ پریستالتیک. شیلنگ توسط غلتک یا کفش فشرده می شود که باعث انتقال مایعات می شود.

روتور

روتور توسط شفت خروجی گیربکس به حرکت در می آید. سپس کفش‌ها یا غلتک‌هایی که شلنگ را فشرده می‌کنند می‌چرخاند.

شیمز

شیم ها در زیر کفش ها و غلتک ها قرار می گیرند که میزان فشرده سازی شیلنگ و در نتیجه فشار تولید شده توسط پمپ را تغییر می دهد.

کفش

اینها شلنگ را فشرده می کنند و فشارهایی را تا 15 بار توسط پمپ ایجاد می کنند.

غلتک

این عناصر شیلنگ را فشرده می کنند و فشارهایی را تا 8 بار ایجاد می کنند. استفاده از آنها باعث افزایش طول عمر شلنگ و همچنین مصرف 30 درصد انرژی کمتر می شود و پمپ را قادر می سازد از 1 هرتز شروع به کار کند. این اجازه می دهد تا برای محدوده جریان بیشتر، و مقادیر کمتر روان کننده شیلنگ.

فروش پمپ هیدرولیک دنده ای رولمان صنعت

 پمپ هیدرولیک پیستون / پیستون Piston / Plunger
میل لنگ

این حرکت چرخشی را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل می کند و امکان حرکت پیستون ها یا پیستون ها را در فواصل زمانی جداگانه فراهم می کند.

منیفولد تخلیه

فشار و جریان تولید شده توسط پیستون ها یا پیستون ها به منیفولد تخلیه جریان می یابد و از طریق یک پورت واحد از پمپ خارج می شود.

پیستون

پیستون یک قطعه صیقلی سرامیکی جامد است که در داخل جعبه پرکننده به جلو و عقب می لغزد. این جریان و فشار را در منیفولد تخلیه ایجاد می کند.

اغلب چندین پیستون در یک سر پمپ قرار دارند. در پمپ پلانجر تریپلکس، 3 میله پیستون وجود دارد. جریان و فشار با حرکت پیستون ها در سرعت ها و نیروی های مختلف کنترل می شود.

پیستون

اینها در داخل یک سیلندر توخالی به عقب و جلو می لغزند و جریان و فشار تولید می کنند.

آستین

این یک بخش قربانی است که شفت را از تماس با سیال محافظت می کند. هدف آن حفظ طول عمر شفت است.

اسلینگر

اینها پشت پیستون سرامیکی می نشینند. اگر آب بند کم فشار شروع به نشتی کند، از فوران آب در داخل میل لنگ و مخلوط شدن با روغن جلوگیری می کند. جریان به سمت پایین هدایت می شود و فشار کاهش می یابد که به صورت قطره ای برای اپراتور ظاهر می شود.

مهر و موم نگهدارنده

این قسمت یک فاصله بین منیفولد ورودی و میل لنگ است. مهر و موم کم فشار و مهر و موم محفظه لنگ را نگه می دارد. در صورت نشت آب بند کم فشار، اجازه نشتی را می دهد و اجازه می دهد تا مایع چکه کند.

برگه بلند فتیله

معمولاً هر ماه 3 قطره روغن روان کننده روی زبانه بلند فیتیله قرار می گیرد. این کار میله های پیستون را با هر گونه چکه اضافی در تابه روان می کند.

شیر هدایت شونده

همه پمپ ها دارای مجموعه ای از دریچه ها هستند که از شیرهای بدون بازگشت گرفته تا شیرهای جریان را شامل می شود. دریچه های هدایت شونده در برخی از مدل ها استفاده می شوند و در حین کار در یک آستین کار می کنند.

محافظ شفت

برخی از پمپ ها دارای شفت خروجی هستند. یک طرف آن به موتور محرک متصل است و در صورت عدم استفاده از طرف دیگر، با محافظ شفت پوشانده شده است.

کیت ریل زاویه ای نصب

صفحه پایه یک پمپ پیستونی/پیستونی برای نصب پمپ روی تجهیزات.

بسته بندی V

بسته بندی چند لبه با لبه مانند شورون که برای آب بندی قطعات استاتیک و رفت و برگشتی استفاده می شود

آشنایی با پمپ پیستونی،پمپ دنده ای رولمان صنعت

پمپ حفره در حال پیشرفت
این گیربکس که توسط شفت خروجی گیربکس هدایت می شود، به صورت چرخشی در داخل سیال رانده کننده استاتور که به ورودی به سمت خروجی پمپ وارد می شود، می چرخد. آنها را می توان در انواع فلزات و روکش کروم سخت ساخته شد تا برای انواع مایعات و کاربردها مناسب باشد.

استاتور

استاتور در داخل محفظه پمپ نگه داشته شده و از انواع لاستیک ها مانند EPDM، NBR و Viton ساخته شده است. آنها را می توان در یک تکه با روتور برای فشار حداکثر 24 بار مونتاژ کرد. آنها همچنین می توانند دو برابر شوند و پمپ ها را قادر می سازند تا فشارهایی تا 48 بار برسند. استاتور بخش زیادی از بدن را در یک پمپ حفره ای در حال پیشرفت تشکیل می دهد.

میله های کراوات

اینها میله های رزوه ای هستند که فلنج خروجی پمپ را به بدنه اصلی نگه می دارند.

پین کوپلینگ

یک پین کوپلینگ شفت محرک را به روتور متصل می کند.

پوشش مشترک

پوشش مفصلی می تواند محور کاردان یا مفصل پین را بپوشاند. این آن را از آسیب، سایش و پارگی یا آلودگی در پمپ های بهداشتی محافظت می کند.

فروش پمپ هیدرولیک پالانجری

پمپ هیدرولیک لوب

لوب ها

مجموعه ای از لوب ها که بسته به سیال پمپاژ شده می توانند در انواع لاستیک ها یا فلزات ساخته شوند.

لوب ها با سر پمپ می چرخند و جریان و فشار مورد نیاز را ایجاد می کنند. پمپ های لاستیکی معمولاً خود پرایم شونده هستند، در حالی که پمپ های لوب فلزی به مکش سیلابی نیاز دارند.

دنده

چرخ دنده های زمان بندی در پشت لوب های چرخان قرار دارند. آنها اطمینان حاصل می کنند که لوب ها لمس نمی شوند و در فواصل از پیش تعیین شده نمی چرخند.

محور محرک

خروجی از گیربکس شفت محرک را می چرخاند، این به نوبه خود شفت محرک را می چرخاند و یک لوب را می چرخاند.

محور محرکه

این توسط شفت محرک چرخانده می شود و چرخش را از طریق چرخ دنده زمان بندی یک لوب کنترل می کند.

بشقاب بپوشید

صفحات سایش در داخل محفظه پمپ قرار دارند. این قطعات قربانی برای محافظت از پوشش در برابر سایش هستند.

صفحه پوشش

اینها که در جلوی محفظه پمپ نصب شده اند، امکان دسترسی آسان به مکانیسم های کاری داخلی را فراهم می کنند.

آشنایی با پمپ هیدرولیک لوب

 پمپ پره ای هیدرولیک

روتور

روتور پره های مختلف داخل پمپ را در خود جای می دهد. پره ها درون شکاف های روتور شکاف دارند و با چرخش پره ها به سمت بیرون در مقابل محفظه پمپ رانده می شوند.

میله ها

میله ها بین روتور و لبه پره ها قرار می گیرند. آنها آنها را در شکاف های روتور نگه می دارند و به فشار دادن پره ها به سمت بیرون کمک می کنند.

پره ها

پره ها درون شکاف های روتور قرار دارند. آنها مسئول تولید جریان و فشار در هد پمپ هستند. مواد آنها بسته به سیال پمپاژ شده تغییر می کند.

قطعات رایج در طرح های پمپ PD
بلبرینگ

بلبرینگ ها اصطکاک بین قطعات متحرک را کاهش می دهند. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که چرخش مطابق با حرکت مورد نیاز باقی می ماند.

پورت CIP/SIP

اینها پورت هایی هستند که روی پمپ قرار دارند تا تمیز کردن آسان و بدون جداسازی پمپ را امکان پذیر کنند. معمولاً یک درگاه ورودی و خروجی وجود دارد که برای تمیز کردن خودکار پمپ ها استفاده می شود. مخلوطی از مواد شیمیایی و آب گرم برای تمیز کردن کامل بین دسته ها یا بین تغییرات مخلوط استفاده می شود.

حلقه حلقه، حلقه محکم، حلقه های نگهدارنده یا سیگر

یک بست با انتهای باز حاوی 2 سوراخ که می تواند داخلی یا خارجی باشد. آنها در یک شیار ماشینکاری شده قرار می گیرند تا امکان چرخش را فراهم کنند اما از حرکت محوری جلوگیری کنند. آنها همچنین بر روی شفت برای نگه داشتن عناصری مانند تیغه فن موتور، یاتاقان یا مهر و موم استفاده می شوند.

گیربکس

بسته به سیال مورد نیاز برای پمپاژ، از گیربکس ها برای کاهش سرعت موتور استفاده می شود که معمولاً در 2800 دور در دقیقه یا 1400 دور در دقیقه در 50 هرتز تا سرعت های بسیار پایین تر کار می کنند.

سیالات با ویسکوزیته بالا یا پمپ هایی که به صورت 24 ساعته کار می کنند معمولاً برای طول عمر پمپ به سرعت کار پمپ پایین نیاز دارند. این به این منظور است که زمان کافی برای جریان سیالات چسبناک به داخل هد پمپ داشته باشد یا با کاهش سرعت سیال، سایش داخل پمپ را کاهش دهد.

طرح‌ها می‌توانند افقی باشند به این معنی که سر پمپ در راستای موتور باشد، یا از طراحی استخوان ماهی که در آن موتور در 90 درجه نسبت به سر پمپ قرار دارد.

این موتور را قادر می سازد تا به شکل L برای نصب فشرده/صرفه جویی در فضا باشد. بخش نهایی گیربکس، گیج سطح روغن است که میزان روغن داخل گیربکس را نشان می دهد.

مهر و موم مکانیکی

سر پمپ ها با استفاده از مهر و موم مکانیکی یا غده بسته بندی شده آب بندی می شوند. مهر و موم مکانیکی، مهر و موم اطراف شفت و پوشش پمپ. این مهر از دو وجه و یک فنر تشکیل شده است. صورت ها و فنر به یکدیگر فشار می آورند و یک مهر و موم تشکیل می دهند که توسط مایع پمپ شده خنک می شود. مواد شیمیایی خطرناک یا فرار ممکن است نیاز به مهر و موم مکانیکی دوگانه یا طراحی مهر و موم کارتریج داشته باشند.

واشر

حلقه های O برای آب بندی اطراف قطعات فلزی مانند داخل محفظه پمپ یا اطراف پورت های زهکشی استفاده می شود. فلز به خودی خود قادر به ایجاد مهر و موم بدون الاستومر، سیلیکون یا پلاستیک نیست که به عنوان یک مانع عمل می کند. حلقه‌های O در شیارهایی قرار می‌گیرند که در آنجا بین سطوح جفت‌گیری فشرده می‌شوند و مسیر نشتی را می‌بندند.

بسته بندی

غدد بسته بندی شده مجموعه ای از حلقه های تقسیم شده هستند. آنها به دور شفت پیچیده می شوند و برای روانکاری بسته بندی و خنک نگه داشتن آن به مایع پمپ شده نیاز دارند. اگر خنک کننده کافی نباشد بسته بندی می سوزد. برای عملکرد صحیح آن متکی به نشت مایع از سر پمپ است. بسته بندی با استفاده از پرس بسته بندی در برابر شفت محکم می شود.

شیر تسکین دهنده

پمپ های PD همچنان به ایجاد فشار در سر پمپ و هر لوله متصل شده ادامه می دهند. اگر به هر حال فشار از بین نرود، به ساخت خود ادامه خواهد داد. اگر مورد توجه قرار نگیرد، می تواند منجر به آسیب به سر پمپ و قطعات داخلی یا خرابی در لوله های متصل شود.

واشر لاستیکی/فولادی (کلینگر)

واشرهای لاستیکی تقویت شده با فلز برای آب بندی لوله های فلنجی در شرایط خطرناک استفاده می شود. این شرایط می تواند فشار و دمای بالا یا جابجایی با مواد شیمیایی خطرناک باشد.

بهار

در دریچه های تسکین استفاده می شود و با چرخش در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت برای تنظیم فشار کاهش دهنده تنظیم می شود.

آنها همچنین در طرح های مینیاتوری پمپ های دیافراگمی استفاده می شوند تا اطمینان حاصل شود که توپ ها به موقعیت اصلی خود باز می گردند. آب بند های مکانیکی برای تامین فشار مورد نیاز برای حفظ وجه ثابت و چرخان در کنار هم به فنر نیاز دارند.

فروش پمپ هیدرولیک پره ای Vane Pump رولمان صنعت

پمپ هیدرولیک دو / سه پیچ
پیچ دوقلو

مجموعه ای از پیچ ها که در کنار هم قرار گرفته اند. این پیچ ها در داخل محفظه پمپ می چرخند و باعث می شوند که مایع به سمت ورودی کشیده شود. فشار سیال افزایش می یابد و به سمت خروجی محفظه پمپ هدایت می شود.

پیچ ها به طور جداگانه هدایت می شوند، یک پیچ از طریق موتور هدایت می شود، در حالی که پیچ دیگر توسط چرخ دنده زمان بندی خارجی که در انتهای مخالف دستگاه قرار دارد می چرخد.

این امکان وجود دارد که پیچ ها به صورت جفت نصب شوند یعنی حداکثر 4 پیچ در یک پمپ قرار دارند. همه پیچ ها مشبک می شوند و اطمینان می دهند که مایع از ورودی به سمت خروجی هدایت می شود.

پیچ رانندگی

پیچ محرک قسمت اصلی تولید جریان و فشار در پمپ سه پیچ است. برای افزایش فشار سیال با سیال و سپس تخلیه آن از محفظه، با دو پیچ بیکار به هم متصل می شود. یا توسط موتور با سرعت کامل به حرکت در می‌آید، یا محور خروجی گیربکس با سرعت کاهش یافته برای مایعات با ویسکوزیته بالاتر یا نرخ جریان کمتر.

جریان نیز توسط گام و عمق محفظه ها در امتداد پیچ و همچنین قطر پیچ ها کنترل می شود.

پیچ های بیکار

مجموعه ای از دو پیچ بیکار در دو طرف پیچ محرک قرار می گیرد. آنها توسط پیچ های محرک هدایت می شوند و به تولید جریان و فشار مورد نیاز کمک می کنند.

آشنایی با پمپ هیدرولیک دوقلو رولمان
generalsanat_vahid وب‌سایت

نظرات بسته شده است.