معرفی انبر کلاغی وکاربرد آن

فروش انبر کلاغی

انبر چیست؟

انبر ها از جمله ابزارآلات دستی هستند که کاربرد بسیار وسیعی در صنایع کوچک، ساختمانی و تاسیساتی و موارد خانگی دارند. از انواع انبر می توان برای باز و بسته کردن پیچ و مهره ها در ابعاد و شکل های مختلف، بریدن سیم ها، فرم دادن و قطع کردن فلزات نازک مانند مفتول و موارد مشابه استفاده کرد. 

رولمان صنعت عرضه کننده انواع انبر می باشد که در اینجا به یکی از آنها ,یعنی انبر کلاغی می پردازیم.

ما برای تعویض یا تعمیر قطعات و اشیاء مختلف از ابزارهای مخصوص استفاده می‌کنیم تا به راحتی کار خود را انجام دهیم. انبر کلاغی هم از ابزارهایی است که کاربردهای فراوانی دارد و از آن در جاهای مختلف می توان کمک گرفت. در ادامه به معرفی این ابزار پرکاربرد می‌پردازیم.

 

انبر کلاغی چیست؟

انبر کلاغی از انواع انبر ها است که دارای یک اهرم یا دسته ثابت و یک اهرم یا دسته متحرک است. فک های این انبر نیز با توجه به حرکت اهرم ها قابل تنظیم در اندازه های مختلف است. فک های انبر دارای یک آرواره صاف و یک آرواره شیار دار است و هنگام نگه داشتن سطوح صاف هیچ لغزندگی هنگام کار به وجود نمی آید. از این انبر برای کارهای تعمیراتی و باز و بسته کردن لوله ها و سطوح صاف استفاده می شود. این انبر در کارهای خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.برخلاف انبرهای دیگر، یکی از زبانه ها می تواند در طول دسته و یا دهانه، نسبت به دیگری حرکت کند و با کمک دسته زاویه ای ۴۵ تا ۶۰ درجه ایجاد ‌کند که مجموعه‌ای از سایز های متفاوت را برای دهانه یا همان زبانه به وجود می آورد، بدون اینکه دسته انبر را باز یا بسته کنید.

کاربرد انبر کلاغی

از این نوع انبر برای تعمیر اشیائی مانند لوله های بزرگ و برای باز و بسته کردن پیچ و مهره ها و نگه داشتن، سفت کردن وسایل و اشیائی با سایز بزرگ تر و همچنین اشکال غیر معمول استفاده می‌شود.

از مزایای دیگر انبر کلاغی این است که برای زاویه های بزرگ تر قابل تنظیم است.

بعضی از انواع جدید انبر کلاغی با فناوری و کارایی بهتری طراحی شده‌اند.

انواع انبر

هنگام کار کردن با انبر کلاغی به نکات ایمنی زیر توجه کنید!

  • برای کارهای الکترونیکی و برق کاری حتماً از انبرهای عایق شده استفاده کنید.
  • قبل از کار کردن با انبر کلاغی حتما آن را بررسی کنبد؛ چون اگر زبانه و فک هرگونه انبر از جمله انبر کلاغی صاف و جویده شده باشد، نمی تواند به خوبی عمل کند.
  • سعی کنید از هر نوع انبر در جای خود استفاده کنید. مثلا از انبردست به جای سیم چین استفاده نکنید و هر نوع انبر را در جای خود استفاده کنید.
  • در زمان خرید هرگونه انبر مخصوصاً انبر کلاغی از نوع با کیفیت و استاندارد خرید کنید و به این نکته دقت کنید که بدنه آن حتماً حالت آیرودینامیک داشته باشد.
  • موقع استفاده از هر نوع انبر مچ دستتان را صاف نگه دارید؛ زیرا خم شدن مچ باعث آسیب دیدن دستتان می‌شود.
  • حتما قبل از استفاده از انبردست ها و انبر کلاغی آن را کاملا بررسی کنید که در فک یا زبانه آن شکستگی یا ترک وجود نداشته باشد. چون استفاده از این نوع انبرها می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
generalsanat_vahid وب‌سایت

نظرات بسته شده است.