آیا می توانید در مورد نحوه استفاده صحیح از گریس تفنگ راهنمایی کنید

آیا می توانید در مورد نحوه استفاده صحیح از گریس تفنگ راهنمایی کنید؟”

این یک سوال عالی است و افراد بیشتری باید به آن فکر کنند. اگرچه ممکن است نسبتاً ساده به نظر برسد، اما استفاده صحیح از یک گریس‌گن برای جلوگیری از خرابی زودهنگام یا آسیب رساندن به موتورهای الکتریکی و سایر تجهیزات ضروری است.

به هر تکنسین روغن کاری که مسئول گریس کاری است باید مراحل واضح، دقیق و گام به گام داده شود تا کار را به درستی و ایمن انجام دهد. اگر این رویه‌ها را ندارید، و زمان کافی برای آموزش و صدور گواهینامه یک کارمند فعلی وجود ندارد، آوردن یک تکنسین روغن‌کاری خبره و قراردادی ممکن است راه خوبی برای دریافت سریع رویه‌ها و فرآیندها در مسیر درست باشد

آموزش به دو دلیل مهم است: ایمنی و قابلیت اطمینان. گریس‌گان‌ها می‌توانند فشار زیادی ایجاد کنند، بنابراین مطمئن شوید که هر کسی که از روغن‌گیر استفاده می‌کند، در مورد خطرات احتمالی برای اپراتور آموزش دیده است. گریس تفنگ ها قادر به تولید چند هزار psi در هر ضربه هستند. این نوع فشار مطمئناً می تواند مهر و موم و سپر بلبرینگ را نیز منفجر کند. اگر در هنگام استفاده از گریس گان رویکرد بی دقتی اتخاذ شود، احتمال اینکه تجهیزات بیش از حد تحت فشار قرار گرفته و بیش از حد روغن کاری شوند، بسیار زیاد است. هنگامی که این اتفاق می افتد، به خصوص در مورد یک یاتاقان، چرخه عمر نامی یاتاقان به شدت کاهش می یابد. و هنگامی که یک گریس اسلحه به درستی استفاده نمی شود، خود دستگاه آسیب می بیند.

هنگام روانکاری تجهیزات با گریس گان، مهم است که دقیقاً بدانیم چه مقدار روانکار در هر چرخه باید استفاده شود و چه مقدار روان کننده در هر شات توسط گریسگان تولید می شود. گریس تفنگ ها می توانند بین 1 گرم تا 1.5 گرم در هر شات تولید کنند. این می تواند منجر به روغن کاری بیش از حد قابل توجهی در هر نقطه شود مگر اینکه خروجی آن مشخص باشد.

این که آیا تفنگ با روغن یا گریس پر شده باشد، پزشک باید در استفاده از اسلحه دقیق باشد، با تجزیه و تحلیل ابعاد بلبرینگ و محاسبه مقدار مورد نیاز گریس در هر چرخه، و سپس تجزیه و تحلیل مقدار خروجی شروع شود. در هر چرخه تفنگ

 

هنگام کار با بازوی اهرمی گریس، هرگز نازل را روی فیتینگ گریس نگه ندارید. همچنین، هنگام دوچرخه سواری با بازوی اهرمی، از خطر فشار بیش از حد آگاه باشید و در صورت وجود فشار پشتی قوی، بازوی اهرمی را مجبور نکنید.

 

از نکات زیر برای نگهداری گریس تفنگ ها و اتصالات خود استفاده کنید.

 

اتصالات را قبل از استفاده پاک کنید تا زباله ها پاک شوند. برای پاک کردن زباله ها از پارچه تمیز یا پارچه بدون پرز استفاده کنید.

 

فیتینگ گریس را بررسی کنید. اتصالات معیوب یا آسیب دیده را تعویض کنید.

 

در صورت امکان، نوع اتصالات را استاندارد کنید.

 

فیتینگ گریس را با نوع گریس مورد استفاده مشخص کنید. در صورت امکان از تغییرات اجتناب کنید.

 

عملکرد صحیح گریس تفنگ را یاد بگیرید و حجم تحویل در هر شات را بدانید. گهگاهی گریس‌گان‌ها را کالیبره کنید تا از پخش حجم مناسب اطمینان حاصل کنید.

 

برخی از گریس تفنگ ها تا 15000 psi فشار ایجاد می کنند. احتیاط کنید تا از بسته بندی بیش از حد و/یا آسیب به آب بندی جلوگیری کنید.

 

اسلحه ها را تمیز نگه دارید و از قرار دادن آنها روی سطوح کثیف خودداری کنید. با استفاده از اتصال لودر تفنگ، روی یک نیمکت تمیز بسته بندی کنید.

 

گریس تفنگ ها را در صورت عدم استفاده درپوش نگه دارید.

 

برای اطمینان از ایمنی، احتیاط کنید. برای جلوگیری از خطر، تغییراتی مانند لوله کشی اتصالات ایجاد کنید.

 

هنگام بسته بندی مجدد روغن گیرها از یک خط فشار، اتصالات و خط فشار را پاک کنید تا از آلودگی جلوگیری شود. هنگام بسته بندی مجدد با لوله، برای تعویض لوله به یک منطقه تحت کنترل محیطی مانند اتاق کنترل بروید.

 

 

 

اگر در مورد روش های روغن کاری خود یا نحوه تکمیل محاسبات روغن کاری مجدد برای تعیین فاصله و مقدار بهینه روغن کاری مطمئن نیستید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که خودتان آموزش ببینید یا با یک پیمانکار روغن کاری تماس بگیرید که می تواند یک تکنسین ماهر را در کارخانه شما نصب کند. کارها را سریعتر در مسیر درست پیش ببرید.

generalsanat_vahid وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید