شیر توپی یا ولو OMAL

شیر توپی OMAL،ولو توپی OMAL،خرید و فروش شیر توپی OMAL

شیرتوپی یکی از انواع شیرآلات Omal می باشد,که مورد استفاده آن به هنگام قطع و وصل جریان سیالات مورد نظر، به خصوص در مناطقی که فشار زیاد است، میباشد.

شیر دارای ساختاری کروی می‌باشد که در وسط آن به شکل یک استوانه خالی می‌باشد..

تغییر زاویه این استوانه در راستای عمودی باعث عبور یا عدم عبور سیال مورد نظر می‌شود. هنگامی که استوانه داخل شیر در راستای عبور سیال مورد نظر باشد، جریان برقرار است.

برای قطع جریان سیال کافیست ,به جای آن استوانه توخالی، بدنه شیر در راستای جریان باشد.

شیر توپی ، دارای یک دسته در بیرون از ساختار مرکزی است که به ما کمک میکند تا شیر را باز و بسته کنیم. هنگامی که این دسته در جهت مسیر باشد یعنی شیر باز است و اگر در راستای عمود بر مسیر باشد به معنی بسته بودن شیر توپی است.

معایب شیرتوپی

یکی از معایب شیرهای توپی در تمام جنس ها این است که اگر سیال عبوری در وسط ساختار شیر توپی بماند و در دمای پایین یخ بزند، بعلت افزایش حجم مایعات هنگام یخ زدن میتواند باعث ترک خوردن ساختار شیر توپی فولادی و از بین رفتن کارایی آن در دراز مدت شود.

مزایای شیرتوپی

از مزیت های استفاده از شیر توپی می‌توانیم به مواردی همچون وزن پایین، آب بندی مناسب، نصب آسان و سرعت بالا در باز و بسته شدن اشاره کرد. همچنین این نوع شیر بعلت ساختار ساده ای که دارد نسبت به سایر ابزارهای مربوط به کنترل باز و بسته کردن جریان سیالات، قیمت مناسب تری دارد.

generalsanat_vahid وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید