سیستم هیدرولیک چگونه کار می کند؟

پاورپک هیدرولیک چیست

سیستم هیدرولیک چیست، سیستم هیدرولیک چگونه کار می کند؟

هیدرولیک؛
این کلمه از کلمه لاتین hydor به معنای آب گرفته شده است.

هیدرولیک؛
او به عنوان یک موضوع، رفتار (مکانیک کاربردی) سیالات را مطالعه می کند.

سیستم های هیدرولیک؛
هیدرولیک در نیمه دوم قرن بیستم به طور گسترده در ساخت ماشین آلات و کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار گرفت، زیرا نیروها و حرکات را راحت تر و کارآمدتر از سیستم های اصطکاکی منتقل می کند.

سیستم هیدرولیک چیست؟

سیستم هیدرولیک از انرژی استفاده می کند. یک موتور الکتریکی به یک محرک مانند یک سیلندر هیدرولیک. سیال از نظر تئوری تراکم ناپذیر است و مسیر سیال می تواند مانند کابل برق انعطاف پذیر باشد.

سیستم هیدرولیک برای چه مواردی استفاده می شود؟

سیستم‌های هیدرولیک عمدتاً در مواردی استفاده می‌شوند که چگالی توان بالا مورد نیاز است یا نیاز به بار سریع وجود دارد. این امر به ویژه در مورد انواع تجهیزات متحرک مانند بیل مکانیکی و سیستم های صنعتی مانند پرس صادق است.

در توربین های بادی از هیدرولیک برای کنترل شیب و ترمز استفاده می شود. در برخی موارد، سیستم های کمکی مختلف مانند دریچه ها و وینچ ها نیز توسط سیستم های هیدرولیک کار می کنند.

چرا از سیستم های هیدرولیک استفاده می شود؟

دلیل اصلی استفاده از هیدرولیک، چگالی توان بالا و ثانیاً سادگی ناشی از استفاده از تعداد کم قطعات برای تحقق ماشین‌های پیچیده و سریع با درجه ایمنی بالا است.

تداوم (قضیه ونتوری)

سرعت جریان مایعی که در لوله ای با مقاطع مختلف جریان دارد ثابت است. بنابراین مشاهده می شود که سرعت سیال در مقاطع باریک افزایش و در مقاطع عریض کاهش می یابد.

شرح سیستم هیدرولیک
ساختاری که توسط عناصری که مکانیزمی را با انتقال نیروی سیال تحت فشار کار می کنند، سیستم هیدرولیک نامیده می شود.

قیمت یونیت یا پاور پک هیدرولیک

پمپ هیدرولیک در سیستم هیدرولیک روغن مخزن را جذب کرده و با فشار موثر به سمت سیستم هدایت می کند. اگر فشار سیستم بالاتر از مقدار طراحی شده باشد، سیستم با بازگشت به مخزن از شیر تنظیم فشار، ایمن می شود.روغنی که توسط پمپ هیدرولیک به شیر کنترل جهت هدایت می شود به عناصر کاربر (سیلندر هیدرولیک، موتور هیدرولیک) هدایت می شود. و غیره) از آنجا و با سرعت و فشار روغن هیدرولیک. عنصر کاربر متحرک ماشینی را که به آن متصل است کار می کند. سرعت ماشین (مکانیسم) را می توان با تنظیم جریان روغن عبوری از شیر کنترل جریان تغییر داد.
به منظور اطمینان از حرکت رفت و برگشت عنصر کاربر، مسیرهای جریان و برگشت روغن به طور متناوب توسط شیر کنترل جهت تغییر می کند.

قسمت های اصلی مدار هیدرولیک عبارتند از:

1- انبار (مخزن)
2- پمپ
3- عناصر کاربر (سیلندر – موتور هیدرولیک و غیره)
4- شیرآلات
5- آکومولاتورها
6- لوله – شیلنگ – اتصالات
7- عناصر آب بندی
8- فیلترها
9- کولر
10- لوازم جانبی، اندیکاتورها

سیستم هیدرولیک چگونه کار می کند؟

در هر شرایطی که نیروی انسانی ناکافی باشد، از ماشین آلات کمک گرفته می شود. ماشین‌ها می‌توانند در شرایط سنگین، زمانی که نیروی انسانی کافی نیست و سرعت انسان کافی نیست، کار را به راحتی انجام دهند. اگرچه ما خیلی درگیر زندگی روزمره، ساخت و ساز، کشتی سازی، کارخانه، کارهای حمل و نقل و غیره نیستیم. نیاز زیادی به ماشین آلات ساختمانی در بخش ها وجود دارد. خوب، بیایید بررسی کنیم که ماشین‌های ساختمانی چگونه با این عملکرد عالی کار می‌کنند و قدرت آن را از کجا تامین می‌کند.

این شامل یک بازوی مانند جرثقیل، کامیون و سیستم آسانسور است که بیشترین کار را شاهد هستیم و مکانیزم بازوی کوچک دیگری که آن را هل داده و هدایت می کند. به غیر از سیستم های موتور، قطعاتی که حرکت و قدرت اولیه را تامین می کنند، سیستم های هیدرولیک هستند. اصل کار سیستم های هیدرولیک را می توان با یک تصویر ساده توضیح داد، اما برای از بین بردن موقعیت هایی که ممکن است برای زندگی انسان خطرناک باشد، نگاه به تصویر کافی نیست.

سیستم های هیدرولیک به طور کلی دو سیلندر هستند که می توانند به راحتی با سیال هیدرولیک بدون نشت هوا و سیال وارد و خارج شوند. با کمک یک پمپ عریض، سیلندرهای هیدرولیک باریک نیرویی را برای فشار دادن چندین تن وزن فراهم می کنند. یک یا دو سیستم هیدرولیک که بازوهای جرثقیل های غول پیکری را که چندین تن وزن را بلند می کنند حرکت می دهند، توجه همگان را به خود جلب کرده است. این لوله‌های بلند استوانه‌ای تمام حرکت را به لطف سیال هیدرولیکی انجام می‌دهند که با فشار دادن پمپ داخل آن را پر می‌کند و با مزیت کنترل از راه دور و ردپای کوچک، یک شگفتی طراحی کامل است. به طور کلی از روغن به عنوان مایع استفاده می شود. همانطور که مشخص است، فشرده سازی مایعات وجود ندارد. ویژگی فشرده نشدن مایعات اساس این سیستم را تشکیل می دهد و بسیار قابل اعتمادتر از هوا یا گازهای دیگر است. در صورت ایجاد یک سیستم انعطاف پذیر (مکانیسم فنر)، بهتر است از هر گازی به جای مایع استفاده شود.

سیستم های هیدرولیک با بخشی کار می کنند که مایع را ذخیره می کند و سیستم کم انرژی دیگری که در آنجا فشار وارد می کند. سیستم استوانه ای که در مخزن اصلی تحت فشار قرار می گیرد باید سطح بزرگتری نسبت به سیستم دیگری که نیروی محرکه را ایجاد می کند داشته باشد. مایعی که از پهن به باریک می رود فشار مؤثرتر و کنترل شده تری اعمال می کند.

این سیستم ها از نظر نصب سیستم های گران قیمتی هستند اما در صورت تعمیر قیمت های بسیار مناسب تری ذکر می شود. دارای مزایای زیادی مانند اشغال فضای کوچک، عملکرد بی صدا و به دست آوردن قدرتی است که نیاز به تلاش زیاد از یک توان سبک دارد. علاوه بر مزایایی که دارند، می توانند خطرناک نیز باشند. در گذشته هیچ احتیاطی در برابر قطع ناگهانی برق در سیستم ها وجود نداشت. هنگامی که یک ماشین در حال کار به طور ناگهانی متوقف می شود، مایع هیدرولیکی که تخلیه می شود می تواند باعث تلفات جدی در جرثقیل یا آسانسور شود. یک حادثه شناخته شده منجر به مرگ آتش نشانانی شد که به دلیل برق کامل از صدها ارتفاع سقوط کردند، زیرا خودرو در نتیجه واکنش آتش نشانان به آتش سوزی از سیستم پمپ آب و نردبان هوا استفاده می کرد. برای این وضعیت، سیستمی به نام دریچه ساخته شد. دریچه مایعی را که با فشار به داخل محفظه فشار می آورد، می برد، اما حرکت یک طرفه را فراهم می کرد. در صورت قطع برق و یا توقف کار دستگاه، مایعی که نمی توانست از شیر به مخزن برگردد در سیستم باقی می ماند و عملکرد ایمن آن را تضمین می کرد.

این سیستم‌ها که امروزه در خودروها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، مزیت بزرگی در رانندگی ایمن در وسیله نقلیه دارند و به‌جای سیستم‌های دنده‌ی سفت فرمان، فرمان‌هایی با قابلیت حرکت روان را فراهم می‌کنند. در عین حال، سیستم ABS اساس سیستم های ترمز در خودروها است که به صورت هیدرولیکی 8-12-16 بار در ثانیه به دیسک ضربه می زند و خودرو را به راحتی و بدون لیز خوردن متوقف می کند.

استفاده از هیدرولیک در تاریخ بشر، درست مانند پنوماتیک، مصادف با قبل از میلاد مسیح بود. یو باستان

پاورپک هیدرولیک چیست
generalsanat_vahid وب‌سایت

نظرات بسته شده است.