تخفیف!

آچار ترکمتر گشتاورسنج درایو 1/2 گشتاور 28-210 نیوتن پی تی ستیل PTSTEL

قیمت اصلی 18,200,000 ریال بود.قیمت فعلی 15,400,000 ریال است.

4 عدد در انبار

توضیحات

ترکمتر(آچار ترکمتر) سواری درایو 1/2 گشتاور 28-210 نیوتن پی تی ستیل PTSTEL

 
آچار ترکمتر گشتاورسنج چیست؟
آچار ترکمتر گشتاورسنج ابزاری است که برای سفت کردن مهره ها و پیچ ها تا مقدار گشتاور از پیش تعیین شده استفاده می شود. این ابزار به بست ها اجازه می دهد تا با کشش مناسب سفت شوند و به جلوگیری از آسیب ناشی از سفت شدن بیش از حد یا جدا شدن مفاصل از زیر سفت شدن کمک می کند. این بدان معناست که استفاده از اندازه گیری صحیح گشتاور برای ایمنی، مونتاژ و عملکرد تجهیزات مهم است.
 
  آچار ترکمتر گشتاورسنج پی تی ستیل PTSTEL ساخت کشور چین می اشد که توسط شرکت پی تی ستیل PTSTEL تولید شده است این آچار جغجغه ای می باشد و دارای ضامن چپ و راست می باشد که کار کردن با این آچار را راحت تر کرد برخلاف مدل ترکمتر بریتول که سری درایو دارد هر بار برای سفت کردن باید ترکمتر را از بکس دربیارد تا سفت کنید،این آچار ترکمتر دارای گشتاور 28 نیوتن متر الی 210 نیوتن متر است و این ترکمتر دارای نشانگر برحسب نیوتن متر و کیلو گرم میباشد.و دارای خطایی با دقت 4 درصد تلرانس می باشد و در آزمایشگاه کالیراسیون با تست ترکمتر کالیبر شده است و دارای برگ سرتیفیکیت می باشد.
مقایسه قیمت آچار ترکمتر سواری

آچارهای ترکمتر گشتاورسنج برای چه مواردی استفاده می شود؟

این ابزارها برای انواع وظایف مختلف در بسیاری از صنایع – از جمله تعمیرات و نگهداری خانه، خودرو و ساخت و ساز استفاده می شود.

این مهم است که همیشه از این ابزار در برنامه هایی استفاده کنید که پیچ ها و پیچ ها باید ایمن و محکم باشند. این ابزارها به کاربر این امکان را می دهند که میزان فشار وارد شده به اتصال دهنده ها را اندازه گیری کند تا اطمینان حاصل شود که با مشخصات توصیه شده برای کار مطابقت دارد.

به عنوان مثال، در صنعت خودروسازی، برای محافظت از ایمنی هر کسی که با آن در تماس است، استفاده از مقدار مناسب گشتاور یا ترکمتر برای تمام بست های یک وسیله نقلیه بسیار مهم است.

انواع مختلف و کاربرد آنها
گشتاورسنج در اشکال و اندازه های مختلف موجود هستند. تفاوت اصلی آنها در نحوه خواندن و تنظیم آسان آنها است.

در اینجا برخی از انواع مختلف و آنچه که معمولا برای آنها استفاده می شود آورده شده است:

آچارهای ترکمتر گشتاورسنج برای چه مواردی استفاده می شود؟

آچار ترکمتر گشتاورسنج الکترونیکی

آنها همچنین به عنوان دیجیتال شناخته می شوند، هیچ قطعه متحرکی ندارند و در عوض از یک سنسور الکتریکی کار می کنند.

آنها میزان نیروی چرخشی را حس می کنند و از طریق یک صفحه نمایش دیجیتال به کاربر اطلاع می دهند.

این ابزارها شامل تراشه‌های کوچکی هستند که حاوی حافظه‌ای برای ذخیره اطلاعات خواندنی هستند و سپس می‌توان به آن‌ها در رایانه دسترسی داشت

آچار ترکمتر گشتاورسنج الکترونیکی

ترکمتر گشتاورسنج شاهین دار

این محصولات به طور کلی ارزان و آسان برای استفاده هستند. آنها دارای یک ترازو هستند، و هنگامی که به سطح مناسب گشتاور رسید، در تعداد مناسب متوقف می شود.

ترکمتر شاهین دار اصلی دارای دسته ای بر روی آن است که برای اعمال نیرو استفاده می شود. هنگام استفاده، پرتو در جای خود باقی می ماند و مقیاس میزان گشتاور را نشان می دهد. از این ابزارها می توان برای سفت کردن یا شل کردن استفاده کرد.

ترکمتر گشتاورسنج شاهین دار

 ترکمتر گشتاورسنج تقه ای

یک آچار ترکمتر گشتاورسنج کلیکی هنگامی که به تنظیم صحیح گشتاور رسید، صدایی قابل شنیدن می دهد.

این نوع دارای یک اهرم فنری است که با چرخاندن دسته به تنظیمات مناسب تنظیم می شود. هنگامی که سطح گشتاور مورد نیاز به دست آمد، اهرم شکسته می شود که صدای کلیک ایجاد می کند.

اکثر انواع کلیک ها جغجغه دار هستند و ممکن است برای سفت کردن یا شل شدن استفاده شوند.

آچار ترکمتر گشتاورسنج تقه ای

آچار ترکمتر گشتاورسنج هیدرولیک

این نوع خاص در محیط های صنعتی می شود. آنها طوری طراحی شده اند که با استفاده از هیدرولیک به سطح گشتاور مورد نیاز برسند

آچار ترکمتر گشتاورسنج هیدرولیک

آچار ترکمتر گشتاور جغجغه ای

این ترازو اغلب در ساخت و حمل و نقل محموله استفاده می شود. دانستن وزن بار هنگام حمل و نقل مقادیر زیاد با قطار، هواپیما یا کشتی حیاتی است زیرا وزن ممکن است توزیع بار را تغییر دهد. اگر به درستی نظارت نشود، این می تواند خدمه و بقیه محموله در حال حمل را به خطر بیندازد.

آچار ترکمتر گشتاور جغجغه ای

آچار ترکمتر گشتاورسنج ساعتی

آچارهای گشتاورسنج شماره گیری به طور گسترده به عنوان یکی از دقیق ترین آچارها در نظر گرفته می شوند.

آنها می توانند پهن تر از انواع دیگر باشند، بنابراین استفاده در فضاهای کوچک دشوارتر است.

این ابزارها علاوه بر استفاده منظم در صنعت خودروسازی، در صنایع هوافضا و دفاعی نیز کاربرد دارند.

آچار ترکمتر گشتاورسنج ساعتی

آچارهای ترکمتر گشتاورسنح چگونه کار می کنند

این ابزارها به گونه ای کالیبره شده اند تا مقدار معینی گشتاور به یک بست اعمال شود. مقدار گشتاور اعمال شده به میزان نیروی وارد بر دسته ابزار و طول آچار بستگی دارد. برای محاسبه گشتاور، فرمول گشتاور نیرو x طول = گشتاور است.

دسته شامل یک نشانگر مکانیکی داخلی است که به یک مقیاس کالیبره شده متصل می شود. هنگامی که نشانگر تعیین کرد که گشتاور مورد نظر رسیده است، پیچاندن پیچ را متوقف کنید.

برای نشان دادن میزان گشتاور اعمال شده، ابزارها معمولاً مقیاس یا صفحه نمایشی با خوانایی آسان دارند.

آنها را می توان برای خواندن در lb·ft (پوند فوت)، lb·in (پوند اینچ) یا N·m (نیوتن متر) کالیبره کرد.

آچارهای ترکمتر گشتاور چگونه کار می کنند

نحوه استفاده از آچارهای گشتاورسنج

استفاده از ابزارهایی که به درستی کالیبره شده اند بسیار مهم است. اگر کالیبره شده باشد، باید با یک برچسب روی ابزار نشان داده شود.

آنها اغلب قفلی دارند که قبل از چرخاندن دسته باید باز شود. پس از برداشتن قفل، دسته را بچرخانید تا شماره روی دسته را با خط مرکزی روی بشکه ردیف کنید. سپس قفل را روی آن قرار دهید تا از هرگونه خطر تنظیم تنظیمات هنگام استفاده از آن جلوگیری کنید.

هنگام استفاده از آچار گشتاور کلیکی، از یک دست برای نگه داشتن محور و سپس با دست دیگر روی دسته استفاده کنید. ابزار را بچرخانید تا صدایی قابل شنیدن ایجاد کند. به محض این که این اتفاق افتاد، چرخش را متوقف کنید، زیرا یک کلیک تنها چیزی است که لازم است در غیر این صورت بست را می توان بیش از حد سفت کرد.

هنگامی که ابزار دیگر مورد نیاز نیست، ترازو را در پایین ترین حالت خود قرار دهید تا از تأثیرگذاری بر دقت آن برای اندازه گیری های آینده جلوگیری کنید.

از استفاده از آنها بر روی بست هایی که قبلاً با آچار یا سوکت معمولی کاملاً سفت شده اند خودداری کنید، زیرا ممکن است از سطح مناسب گشتاور فراتر رفته باشد. درعوض، بهتر است بست را شل کنید و سپس آن را دوباره به حالت درست بچرخانید.

نحوه استفاده از آچارهای گشتاورسنج

نحوه استفاده از آچار گشتاور شاهین دار


این نوع بیشتر در تعمیر و نگهداری خودرو استفاده می شود. ابتدا دفترچه راهنمای سازنده ابزار را برای مقدار گشتاور توصیه شده برای نوع بست در حال تنظیم بررسی کنید. سپس این اندازه گیری را در ترازو آچار وارد کنید.

دارای یک متر آنالوگ است که میزان نیروی وارد شده به پیچ را نشان می دهد. گیج را با دقت تماشا کنید تا به سطح گشتاور مورد نظر برسد، سپس اعمال نیرو به دسته را متوقف کنید.

یکی از مواردی که هنگام استفاده از این ابزار باید به آن توجه کنید اختلاف منظر است. این به تفاوت در موقعیت سوزن بر اساس زاویه ای که به آن نگاه می شود اشاره دارد – بنابراین سعی کنید از استفاده از صفحه در سطح چشم اطمینان حاصل کنید.

نحوه تنظیم آچار ترکمتر گشتاورسنج

تغییر تنظیمات ابزار می تواند باعث افزایش گشتاور یا کاهش آن شود. برای انجام این کار، برای گشتاور بیشتر، دستگیره را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و برای کاهش آن در خلاف جهت عقربه های ساعت.

نحوه تنظیم آچار ترکمتر گشتاورسنج

آیا نیاز به کالیبره شدن ترکمتر گشتاورسنج دارند؟

برای اطمینان از اینکه آچارهای گشتاورسنج یا ترکمتر اندازه گیری های قابل اعتماد و دقیقی را ارائه می دهند، باید به طور مرتب کالیبره شوند.

این روش بررسی دقت یک ابزار اندازه گیری است – و همچنین تنظیم برای هماهنگی آن با استاندارد. این فرآیند به تجهیزات اجازه می دهد تا نتایج دقیق تری نسبت به آنچه که در غیر این صورت ممکن بود تولید کنند.

کالیبراسیون منظم ابزارها بسیار مهم است، زیرا دقت آنها در طول زمان و با استفاده کاهش می یابد. چارچوب مجاز خطای کالیبراسیون 5٪ است – با هر خطای فراتر از آن که به طور بالقوه بر عملکرد ابزار تأثیر جدی می گذارد، که می تواند منجر به مسئولیت خرابی محصول شود.

ما کالیبراسیون را برای تجهیزات جدید و موجود ارائه می دهیم، با متخصصانی که در آزمایشگاه ما خدمات معتبر RS و UKAS را ارائه می دهند – که در سطح بین المللی به عنوان علامت صنعتی کیفیت شناخته شده است.

در مورد مزایا و هزینه های خدمات کالیبراسیون سریع و حرفه ای ما اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چگونه کالیبره می شوند؟
توصیه می شود که تمام ابزارهای آزمایش و اندازه گیری به آزمایشگاه های معتبر منتقل شوند تا به طور حرفه ای کالیبره شوند.

آزمایش ابزارها، مشکلات احتمالی را برجسته می‌کند و اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه منجر به یک مشکل جدی شود، آن‌ها را برطرف کنید. کالیبراسیون همچنین تضمین می کند که کاربر می تواند به دقت ابزار خود و مطابقت آن با استانداردهای بین المللی اطمینان داشته باشد.

هر چند وقت یکبار باید کالیبره شوند؟
اینکه هر چند وقت یک‌بار این کار باید انجام شود تا حد زیادی به تعداد دفعات استفاده از ابزار بستگی دارد، زیرا دوره‌های زمانی دقیق یا قانونی برای کالیبره کردن آن وجود ندارد.

برخی از متخصصان تصور می کنند که عملکرد بین 2500 تا 3000 تکرار تحت تأثیر قرار می گیرد، بنابراین توصیه می شود زمانی که به 2500 تکرار رسید آن را کالیبره کنید.

اگر این ابزار به طور مکرر استفاده نمی شود، حدود یک بار در سال زمان بندی توصیه شده برای کالیبراسیون برای تضمین اندازه گیری های دقیق است.

آیا نیاز به کالیبره شدن ترکمتر گشتاورسنج دارند؟

چه مقدار گشتاور روی مهره های چرخ


هنگام سفت شدن مهره‌های چرخ ماشین – که به عنوان مهره‌ها نیز می‌توانند شناخته شوند – است که از آچار گشتاور استفاده می‌شود، زیرا معمولاً اینطور است که هرچه محکم‌تر باشد، وسیله نقلیه ایمن باشد.

اگر در حین رانندگی، خطرناک هستند، اما از حد آنها می‌توان به همان خطرناکی نبود.

هر خودرو مقدار گشتاور مشخص برای بسته های چرخ خود دارد – معمولاً در منطقه 100 نیوتن متر برای یک ماشین متوسط.

سفت کردن پیچ ها بیش از حد مورد نیاز باعث کشش آنها می شود. زمانی که از نقطه تسلیم خود عبور می کنند، می توانند برش دهند، زیرا نیروهایی که معمولاً می توانند کاهش دهند.

برای اطمینان از اینکه مجموعه چرخ به طور ایمن نصب شده است و پیروی از توصیه های ایجاد کننده فشار زیاد یا خیلی کم بر هر یک از مجموعه ها را می دهد، استفاده می شود. بنابراین از نصب یا تغییر هر چیزی روی خودرو، همیشه مشخصات خودرو را بررسی کنید.

گشتاور چیست؟


گشتاور اندازه گیری میزان نیرویی است که روی یک جسم باعث چرخش آن می شود و نقطه محوری محوری است که جسم روی آن می چرخد. گشتاور بر حسب lb·ft (پوند فوت)، lb·in (پوند اینچ) یا N·m (نیوتن متر) اندازه گیری می شود.