راهنمایی برای نگهداری هرچه بهتر از اکومولاتورهای هیدرولیک

فروش آکومولاتور هیدرولیک

وظیفه اکومولاتور هیدرولیک چیست؟

آکومولاتورهای هیدرولیک تقریباً در هر کارخانه صنعتی یافت می شود. اکثر امکانات دارای چندین مورد از آنها هستند، اما اغلب آنها اشتباه گرفته می شوند. انباشته ها می توانند خطرناک ترین اجزای هیدرولیک در آسیاب باشند، نه به این دلیل که ذاتاً خطرناک هستند، بلکه به دلیل عدم درک درست. تمام باتری های هیدرولیک، صرف نظر از هدفشان، انرژی را ذخیره می کنند و بنابراین باید با مقداری احترام رفتار کرد.

 

مفهوم توابع انباشت کننده چیست؟


یک آکومولاتور هیدرولیک برای یکی از دو منظور استفاده می شود: یا برای افزایش حجم به سیستم با سرعت بسیار بالا یا جذب ضربه. اینکه کدام عملکرد را انجام خواهد داد به شارژ اولیه آن بستگی دارد. اگر قرار است از آکومولاتور برای افزایش حجم به سیستم استفاده شود، پیش شارژ آن باید تا حدودی کمتر از حداکثر فشار سیستم باشد تا روغن وارد آن شود. اگر از آکومولاتور برای جذب ضربه استفاده می شود، باید نزدیک به حداکثر فشار سیستم از قبل شارژ شود تا روغن در آن کم باشد یا اصلا وجود نداشته باشد.

شارژ اکومولاتور هیدرولیک-رولمان صنعت-کاربرد اکومولاتور هیدرولیک
رولمان صنعت مرکز فروش انواع اکومولاتور هیدرولیک

شارژ اکومولاتور هیدرولیک چگونه است؟

یک انباشته معمولاً با نیتروژن خشک از قبل شارژ می شود. نیتروژن با روغن هیدرولیک تحت فشار واکنش نامطلوبی نشان نمی دهد و از آنجایی که نزدیک به 78 درصد جو زمین را تشکیل می دهد، کم هزینه ترین گازی است که می توان با خیال راحت از آن استفاده کرد. فراوان ترین گاز بی اثر بعدی آرگون است که کمتر از 1 درصد جو زمین را تشکیل می دهد.

تحت هیچ شرایطی نباید یک آکومولاتور از قبل با اکسیژن یا هوا شارژ شود. اگر اکسیژن یا هوای فشرده حتی با مقدار کمی از هیدروکربن مواجه شود، می تواند به شدت واکنش نشان دهد و منجر به انفجار، آتش سوزی، آسیب به پرسنل و آسیب به اموال شود. یک انباشته باید برچسب ایمنی داشته باشد که در مورد شارژ قبل از هر گاز به جز نیتروژن هشدار دهد. انباشته های جدید با چنین برچسب هایی عرضه می شوند، اما اغلب آنها خراشیده می شوند یا روی آنها رنگ می شوند.

برای پیش شارژ اکومولاتور  باید از دکل شارژ استفاده شود. پیش شارژ باید بدون روغن در آکومولاتور انجام شود. هر گونه فشاری را در ورودی آکومولاتور آزاد کنید. اکثر آکومولاتورها دارای یک شیر تخلیه هستند که می تواند برای تخلیه روغن به مخزن باز شود. دکل شارژ را روی شیر شریدر باطری پیچ کنید و دسته چاک گاز را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا پین را فشار دهید. سپس می توان پیش شارژ فعلی را روی دکل شارژ خواند.

 

نکات ایمنی جهت شارژ اکومولاتور

 

اگر پیش شارژ خیلی زیاد باشد، می توان یک دریچه تخلیه کننده روی دکل شارژ را باز کرد تا نیتروژن به اتمسفر آزاد شود تا زمانی که پیش شارژ به سطح توصیه شده کاهش یابد. اگر پیش شارژ خیلی کم باشد، دکل شارژ با یک شلنگ برای اتصال آن به بطری نیتروژن ارائه می شود. در حالی که بطری نیتروژن متصل است، دریچه روی بطری را بشکنید و به آرامی نیتروژن را اضافه کنید تا زمانی که پیش شارژ به سطح مورد نظر برسد.

پیش شارژ صحیح بسته به کاربرد و نوع باتری متفاوت است. اکثر آکومولاتورها از نوع مثانه، پیستونی یا دیافراگمی هستند. در صورت وجود توصیه های سازنده اصلی تجهیزات (OEM) را دنبال کنید. اگر نه، می توان پیش شارژ صحیح را تخمین زد.

هنگامی که یک باتری برای مقاصد حجمی استفاده می شود، مانند اعمال ترمز در صورت قطع برق، تکمیل خروجی پمپ یا حفظ فشار ثابت سیستم، اکثر سازندگان توصیه می کنند که یک باتری مثانه از قبل شارژ شود. 80 درصد از حداقل فشار قابل قبول و یک انباشته پیستونی تا 100 پوند بر اینچ مربع (psi) کمتر از حداقل فشار. متأسفانه، در بسیاری از موارد، فشار پیش شارژ OEM در دسترس نیست و حداقل فشار قابل قبول ناشناخته است. در این حالت، پیش شارژ تا 50 درصد حداکثر فشار سیستم معمولاً نتیجه قابل قبولی را به همراه دارد.

کاربرد اکومولاتور هیدرولیک
نحوه شارژ کردن آکومولاتور هیدرولیک

علل خرابی آکومولاتور هیدرولیک چیست؟

شایع ترین علت خرابی باتری، شارژ بیش از حد شارژ اولیه است. اگر پیش شارژ بیشتر از آنچه که باید باشد، مثانه در انباشته کننده مثانه در طول هر چرخه به مجموعه پاپت برخورد می کند و باعث بریدگی مثانه یا سایش بیش از حد فشار فنر در پاپت می شود. در آکومولاتورهای پیستونی، پیش شارژ بیش از حد می تواند به پیستون آسیب برساند و از برخورد آن به پایین در هر سیکل جلوگیری کند. خیلی کم یک پیش شارژ (یا افزایش فشار سیستم بدون افزایش جبرانی در پیش شارژ) نیز می تواند منجر به مشکلات عملکردی مانند کاهش سرعت و توقف شود. حتی ممکن است منجر به آسیب باتری شود.

در کل کم شارژ کردن بهتر از اضافه شارژ است. با این حال، یک انباشته مثانه که تمام یا بیشتر بار خود را از دست داده است، ممکن است مثانه آن در بالای پوسته له شود و توسط مجموعه دریچه شریدر پاره شود.

علت خرابی آکومولاتور هیدرولیک
دلیل خرابی آکومولاتور هیدرولیک

آکومولاتور هیدرولیک چگونه اعمال میکند؟

افزودن حجم


آکومولاتورهای حجم دارای یک خط تخلیه هستند تا هر زمان که سیستم خاموش شود، فشار را آزاد می کند. با مشاهده سقوط گیج هنگام خاموش شدن سیستم و باز شدن خط تخلیه، می توان پیش شارژ را بدون دکل شارژ بررسی کرد. گیج به آرامی کاهش می یابد زیرا خط تخلیه معمولاً برای جلوگیری از تلاطم در مخزن کوچک می شود. هنگامی که گیج به پیش شارژ فعلی آکومولاتور رسید، بلافاصله به 0 psi کاهش می یابد.

این همچنین یک راه خوب برای تشخیص اینکه آیا یک شیر تخلیه خودکار همانطور که باید باز شده است یا خیر است. هنگامی که سیستم خاموش می شود، اگر گیج بلافاصله به psi 0 کاهش یابد بدون اینکه ابتدا به تدریج افت کند، این احتمال وجود دارد که گیج از آکومولاتور جدا شده باشد، و اینکه آیا انباشته تخلیه شده است یا خیر مشخص نیست.

آکومولاتور هیدرولیم حجمی باعث میشود شوک به سیستم وارد شود
آکومولاتور هیدرولیم حجمی باعث میشود شوک به سیستم وارد شود

آکومولاتور هیدرولیک چگونه عمل جذب شوک را انجام می دهد؟

 

هنگامی که از یک آکومولاتور برای جذب ضربه استفاده می شود، مطلوب نیست که در حین کار مقدار زیادی روغن در آکومولاتور وجود داشته باشد. اگر فرآیند فشرده سازی از قبل شروع شده باشد، انباشتگر سریعتر به نوک فشار پاسخ می دهد. به همین دلیل، معمولاً توصیه می‌شود که انباشته‌های شوک تا حدود 100 psi کمتر از حداکثر فشار بار محرکی که از آن محافظت می‌کند، از قبل شارژ شوند.

استفاده از آکومولاتور پیستونی برای جذب ضربه توصیه نمی شود. آکومولاتورهای مثانه و دیافراگمی بیشتر پاسخگو هستند زیرا نیازی به غلبه بر اصطکاک استاتیکی درزگیر پیستون ندارند و نیازی نیست که جرم پیستون شتاب یا کاهش یابد.

آکومولاتور هیدرولیک چگونه عمل جذب شوک را انجام می دهد.
آکومولاتور هیدرولیک چگونه عمل جذب شوک را انجام می دهد.

آکومولاتور پیستون مانند یک سیلندر هیدرولیک بدون میله است:

 

از قبل با نیتروژن و بدون روغن در قسمت پایین شارژ شده است. هنگامی که سیستم تحت فشار قرار می گیرد، نیتروژن فشرده می شود زیرا کف انباشته با روغن پر می شود. فشار نیتروژن با فشار سیستم مطابقت دارد، بنابراین هر گونه کاهش در فشار سیستم باعث می شود که آکومولاتور روغن را به سیستم تخلیه کند. بنابراین آکومولاتور پمپ را در بخش هایی از چرخه تکمیل می کند که سیستم جریان بیشتری نسبت به پمپ می تواند ارائه دهد.

با گذشت زمان، روغن از سراسر مهر و موم های پیستون عبور می کند و نیتروژن را در بالا جابجا می کند. اولین نشانه این افزایش فشار قبل از شارژ زمانی است که نیتروژن اضافه نشده باشد. به دلیل روغن دور زدن در بالا، حرکت پیستون کاهش می یابد. فشار سیستم کاهش می‌یابد، ممکن است توقف داشته باشد و پیستون می‌تواند با ضربه‌های مکرر به پایین باتری آسیب ببیند.

روغن را می توان با اتصال دکل شارژ و باز کردن دریچه تخلیه با فشار سیستم، از بالای باتری جدا کرد و تمام نیتروژن و روغن را خارج کرد. وقتی روغن متوقف می شود، پیستون در بالا قرار دارد. سپس می‌توان سیستم را خاموش کرد، شیر تخلیه را برای تخلیه روغن از پایین باز کرد، و پیش‌شارژ را بازیابی کرد و ظرفیت کاهش‌یافته باتری را بازیابی کرد. اگر روغن هرگز از دریچه تخلیه کننده متوقف نشود، پیستون به شدت فرسوده شده است و باید تعویض شود.

مشخصات فنی آکومولاتور هیدرولیک چیست

نصب آکومولاتور چگونه انجام میشود؟


به طور کلی بهتر است انباشته ها را در یک موقعیت عمودی با یک براکت نصب در حدود دو سوم از سطح پوسته نصب کنید. نصب آکومولاتور پیستونی به صورت افقی باعث سایش سریعتر کاسه نمدهای پیستون می شود. انباشته های مثانه نیز در صورت نصب افقی ممکن است آسیب ببینند. علاوه بر سایش ناهموار مثانه، اگر حفره ای بین مثانه و پوسته ایجاد شود، مایع می تواند از خروجی به دام بیفتد. 


بهترین روش جهت ایمنی بسشتر : بازرسی اکومولاتورها 


باتری های هیدرولیک باید حداقل یک بار در سال و اغلب در محیط های غیر دوستدار فولاد به دقت بررسی شوند. اطمینان حاصل کنید که لکه های زنگ زدگی یا ترک در رنگ وجود ندارد. در حین کار به دنبال نقاط نصب شل، لاستیک فرسوده و هرگونه نشانه ای از حرکت باشید. تمام اتصالات را از نظر نشتی بررسی کنید. حداقل هر پنج سال یکبار، اککومولاتور باید از سرویس خارج شود و هیدروتست شود. در نهایت، هرگز سعی نکنید پوسته باتری را تعمیر کنید. در صورت وجود هرگونه شکاف، پوسته باید دور انداخته شود و جایگزین شود.

نکات ایمنی نگهداری اکومولاتور
generalsanat_vahid وب‌سایت

نظرات بسته شده است.