تخفیف!

ابزار مخصوص کالیپر ترمز

قیمت اصلی 23,000,000 ریال بود.قیمت فعلی 18,900,000 ریال است.

2 عدد در انبار

توضیحات

ابزار مخصوص کالیپر ترمز

ابزار مخصوص کالیپر ترمز:ابزار مخصوص کالیپر ترمز برای پیستون های کالیپر ترمز طراحی شده است که مستقیماً به داخل کالیپر فشار داده می شوند. با پیستون های کالیپر که باید در حین فشار دادن به داخل چرخانده شوند (معمولاً ترمزهای عقب) کار نمی کند. بر روی آن یک نوار تامی نصب شده است اما می توان آن را با یک سوکت درایو ½ اینچی یا یک آچار نیز استفاده کرد.

 نحوه استفاده از ابزار مخصوص کالیپر ترمز استفاده از آن آمده است.

اطمینان حاصل کنید که وسیله نقلیه به طور ایمن توسط جک استند پشتیبانی می شود
اولین قدم برای هر کار ترمز، بالا بردن ایمن ماشین و نگه داشتن آن روی پایه جک است. قبل از انجام این کار، ایده خوبی است که وقتی ماشین هنوز روی زمین است، پیچ یا مهره چرخ را کمی باز کنید.

در نظر گرفتن اقدامات ایمنی اضافی نیز هرگز ایده بدی نیست. قرار دادن چرخ(ها) در زیر خودرو، نگه داشتن جک روی نقطه جک (در این مورد، دیفرانسیل عقب) و غیره تنها چند راه برای انجام این کار است. در این مثال، من چرخ های جلو را خفه کردم تا از هر حرکتی جلوگیری کنم، حتی اگر روی سطح صاف کار می کردم.

چرخ را بردارید و کالیپر عقب را باز کنید
در مرحله بعد، چرخ عقب را باز کنید و پیچ کنید و سپس کالیپر عقب را باز کنید. ممکن است کمی تلاش برای جدا کردن آن از دیسک لازم باشد، در مورد من به راحتی از روی پدها لیز خورد.

اجازه ندهید کالیپر آزادانه آویزان شود، زیرا وزن کالیپر به خطوط ترمز فشار وارد می کند و می تواند به آنها آسیب برساند. در مورد اجزای سیستم تعلیق نزدیک به عنوان یک قفسه خوب عمل کردند و هیچ استرسی بر خطوط وارد نکردند. در غیر این صورت، یک طناب بانجی یا آویز ساده این کار را انجام می دهد.

در نهایت درپوش مخزن روغن ترمز زیر کاپوت را باز کنید. ایده خوبی است که حوله‌ها را در اطراف آن قرار دهید تا مایع از قسمت بالایی آن بیرون نزند و تمام ورق یا اجزای اطراف آن را فرا نگیرد – مایع ترمز رنگ را از بین می‌برد.

 نحوه استفاده از ابزار مخصوص کالیپر ترمز استفاده از آن آمده است.

نحوه استفاده از ابزار مخصوص کالیپر ترمز استفاده از آن آمده است.

 نحوه استفاده از ابزار کالیپر ترمز استفاده از آن آمده است.

نحوه استفاده از ابزار کالیپر ترمز استفاده از آن آمده است.

ابزار Wind Back Tool را آماده کنید
گام بعدی این است که کیت ابزار را باز کنید و صفحه دایره ای را انتخاب کنید که با پیستون کولیس ارتباط دارد. این دارای دو پین یا بریدگی خواهد بود که در داخل پیستون شیاردار قرار می گیرد و صاف روی آن قرار می گیرد و همان چیزی است که آن را به عقب می چرخاند. صفحه پشتی را بگیرید و آن را در موقعیت خود قرار دهید – این همان چیزی است که مقاومتی را ایجاد می کند که پیستون را دوباره به داخل کولیس فشار می دهد.

سپس، صفحه دایره ای را به ابزار وصل کنید و آن را کمی شل یا سفت کنید تا در کولیس قرار گیرد. اهرم عقب را بچرخانید تا در کولیس محکم بنشیند و سپس پیچ پشتی را ببندید تا صفحه پشتی در جای خود ثابت بماند.

رولمان صنعت کالیپر ترمز

رولمان صنعت کالیپر ترمز

کالیپر ترمز رولمان

کالیپر ترمز رولمان

باد آن را در پشت
در نهایت شروع به چرخاندن اهرم عقب کنید. در ابتدا ممکن است کمی عضله طول بکشد، اما معمولاً پس از چند میلی متر عقب رفتن پیستون آسان تر می شود. می‌بینید که پیستون در حال حرکت به عقب می‌چرخد و به عقب راندن آن ادامه می‌دهید تا زمانی که تمام شود، یا حداقل تا زمانی که فضای کافی برای قرار دادن دو لنت ترمز جدید وجود داشته باشد.

معکوس نصب
هنگامی که پیستون به دلخواه خود رانده شد، اهرم را شل کنید و سپس پیچ عقب را باز کنید و دستگاه را از کولیس خارج کنید. بقیه کار ترمز را ادامه دهید.

 

اگر ابزار پیستون را دوباره به کولیس فشار ندهد چه؟
این می تواند به دلیل جهتی باشد که پیستون در آن می چرخد، همانطور که معمولاً کیت ها دارای محورهای رزوه ای در سمت چپ و راست هستند تا هر دو را در خود جای دهند، دیگری را امتحان کنید و ببینید که آیا دوباره آن را فشار می دهد یا خیر.

اگر نه، مطمئن شوید که مکانیسم کابل به درستی جدا شده است. اگر همچنان به عقب برنگردد، احتمال زیادی وجود دارد که پیستون گرفته شود و کالیپر نیاز به بازسازی یا تعویض داشته باشد.